2014-11-28, 11:35
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Fast bra smak har hon aldrig haft när det gäller någonting. Kläder, inredning, val av partner..

Det håller jag definitivt med om, men har det inte eskalerat fruktansvärt sista tiden? Eller så handlar det kanske bara om att hon tidigare kunnat gömma sig bakom sin alternativa stil, men nu när den s.k. sanna, vuxna Berny tittar fram är det bara ett hav av white trash-prylar och ofräschhet.
Citera
2014-11-28, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Det håller jag definitivt med om, men har det inte eskalerat fruktansvärt sista tiden? Eller så handlar det kanske bara om att hon tidigare kunnat gömma sig bakom sin alternativa stil, men nu när den s.k. sanna, vuxna Berny tittar fram är det bara ett hav av white trash-prylar och ofräschhet.
Just inredningen har blivit förjävlig ja. Tycker alltid att hon har klätt sig fruktansvärt smaklöst, skillnaden nu är att hon klär sig med en smaklöshet som passar hennes ålder.
Citera
2014-11-28, 17:13
Medlem
Verkar som att de två turturduvorna är seriösa med att försöka få barn. Kräks nästan. Skulle Berny någon gång bli gravid vore det stunden jag slutade följa denna cirkus. Är det något jag bara inte klarar av är det barn som far illa, och ärligt talat - det finns inte en chans I HELVETE att Berny skulle klara av att ge ett barn vad det behöver, vare sig fysiskt (slår vad om att hon skulle byta blöja typ två gånger om dagen, fortsätta röka inomhus och utsätta ungen för passiv rökning, osv) eller psykiskt (kommentar överflödig). Får lust att grina bara av att tänka på det.
Citera
2014-11-28, 17:21
Medlem
Imeldas avatar
Bernys senaste statusuppdatering på facebook får mig att fundera över om hon är packad/påtänd. Rörigt och allt annat än rättstavat.

"Ja när jag skrev att andreas och jag planerar att skaffa barn så blev folk tröttsamt upprörda. Ja vi vil ha ett barn ihop. Jag ska nu börja få hormonbehandling Eftersom jag inte har regelbunden mens. Jag är ingen människa som är obetänksam när det rör barn. Jag kommer gå på viktoriagården redan under graviditeten. Vad gäller min hep c så läker den ut som det ser ut nu. Skulle den inte göra det så är det bara femton procent risk att barnet blir smittad. Jag kommer förmodligen slippa gå en hep behandling så länge jag sköter mig i fortsättningen. Vad gäller era kommentarer om andreas barn så är ni inte ett dugg insatta ocj bör därför inte slänga ur er saker som inte stämmer."
Citera
2014-11-28, 17:24
Medlem
motyls avatar
"Du har väl samma mänskliga rättigheter som alla andra kvinnor"

Ang. att B ska föröka sig och föra sina gener vidare.

Mmm älskar denna typ av kommentar. Ett jävla fel bara. Att skaffa barn är ingen jävla rättighet ditt vider. Lagen är utformad att barn har rätt till sina föräldrar, inte tvärtom FÖR ATT SKAFFA BARN ÄR INGEN RÄTTIGHET.

Bara att man resonerar så borde räcka att bli tvångssteriliserad. En HUND funkade inte så då provar vi med ett barn. Lektion ett borde rimligtvis att Andreas tog hand om de miljon barn han redan har. Vilken klyscha, att B inte ser själv vad hon håller på med. Hon kommer få ett barn, innan hon blivit sydd med sista stygnet har Andreas hittat en ny förmåga. Jag trodde ändå B hade lite intelligens. Men nä, jag trodde väl fel.

Citera
2014-11-28, 17:27
Medlem
[quote=drunkkidcatholic|51275487]Verkar som att de två turturduvorna är seriösa med att försöka få barn. Kräks nästan. Skulle Berny någon gång bli gravid vore det stunden jag slutade följa denna cirkus. Är det något jag bara inte klarar av är det barn som far illa, och ärligt talat - det finns inte en chans I HELVETE att Berny skulle klara av att ge ett barn vad det behöver, vare sig fysiskt (slår vad om att hon skulle byta blöja typ två gånger om dagen, fortsätta röka inomhus och utsätta ungen för passiv rökning, osv) eller psykiskt (kommentar överflödig). Får lust att grina bara av att tänka på det.[/

Socialt arv smittar liksom många av Bernys diagnoser. Det sociala arvet från far är jag mer tveksam till eftersom han tydligen lämnar sina barn på löpande band. Går det alltså som förväntat gör man orosanmälan redan på BB sen följer ett par år av stödjande insatser och sen ett omhändertagande av soc. Efter det har man ett barn som kräver ständiga insatser från BUP, soc, skola och dagis. Sjutton diagnoser och förhoppningsvis ett suicid innan fertiliteten sätter in. Elakt? Ja. Troligt? Ja.
Citera
2014-11-28, 17:29
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Verkar som att de två turturduvorna är seriösa med att försöka få barn. Kräks nästan. Skulle Berny någon gång bli gravid vore det stunden jag slutade följa denna cirkus. Är det något jag bara inte klarar av är det barn som far illa, och ärligt talat - det finns inte en chans I HELVETE att Berny skulle klara av att ge ett barn vad det behöver, vare sig fysiskt (slår vad om att hon skulle byta blöja typ två gånger om dagen, fortsätta röka inomhus och utsätta ungen för passiv rökning, osv) eller psykiskt (kommentar överflödig). Får lust att grina bara av att tänka på det.

Fördelen (ur Bernadettes perspektiv) blir att hon äntligen kan få göra favorit i repris på "buhuhuhu ingen hjälper mig" när inte soc ställer upp med 7 personliga nannies, psykiatrin inte omedelbart botar hennes SVÅRA post-partum psykos (där en miljard blodiga bebisar skriker och snöflingor blir till opus dei präster) för att inte tala om hur dålig hjälp hon får av BVC, mvc och LSS.

Bernadette skulle älska att verkligen kunna klä sig i offerkoftan igen. Hon skulle få kilovis med kärlek av bernyarna.
Citera
2014-11-28, 17:29
Avslutad
Jag skulle tro att i Bs huvud är morsorna till As barn dumma i huvudet, inte Andreas själv. Om jag förstått det rätt får inte Andreas träffa barnen så länge han är med Berny, vilket är ett jävligt sunt beslut från mammornas sida.

Och ang oregelbunden mens, jo det brukar bli så när man äter helt åt helvete, knarkar och går på en jävla massa mediciner.

Hur ska hon göra med medicinerna när hon är gravid förresten?
Citera
2014-11-28, 17:33
Medlem
Imeldas avatar
Om man anser sig frisk nog att skaffa barn, borde man inte anse sig frisk nog att bo i en vanlig lägenhet då? Och skaffa sig ett jobb. Dags att sluta leva på bidrag och ta plats på ett boende som ngn faktiskt behöver, på riktigt.

Och allvarligt, om mammorna nu ställer kravet att han inte får träffa barnen, varför väljer han då berny? Det borde ju t om hon tycka är rubbat? Jag skulle aldrig respektera en man som satte mig före sina barn.
Citera
2014-11-28, 17:35
Medlem
motyls avatar
Blir det en pojke kommer han väl heta Theus om B får bestämma.

Bestämmer Andreas blir det istället "Fan Kevin fan". Dock säger magkänslan att Andreas antagligen redan har en Kevin så kanske "Fan Texas fan" eller "Fan Nicole fan".
Citera
2014-11-28, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Blir det en pojke kommer han väl heta Theus om B får bestämma.

Bestämmer Andreas blir det istället "Fan Kevin fan". Dock säger magkänslan att Andreas antagligen redan har en Kevin så kanske "Fan Texas fan" eller "Fan Nicole fan".
Nej ungen kommer naturligtvis heta Niklas.

Eller nej förresten, jag glömde att Berny tydligen totalt har glömt bort den största kärleken någonsin.
Citera
2014-11-28, 18:36
Medlem
Gafflens avatar
Om hon nu mot all förmodan skulle gå igenom en graviditet så skulle inte barnet få stanna länge hos henne.
Ifall hon bor kvar i lss kommer det väl en orosanmälan därifrån alt. Från någon annan.
Men jag tror inte på att hon skulle palla att ha barn, inte en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in