Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-27, 19:10
  #13
Medlem
Finns säkert, thaistick är/var ju utblandat med opium förr i tiden iallafall.

Thaistick=Gräs.
Citera
2014-11-27, 19:17
  #14
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey92
Finns säkert, thaistick är/var ju utblandat med opium förr i tiden iallafall.

Thaistick=Gräs.
Thaisticks är gräs som är uppbundet runt en pinne.
Citera
2014-11-28, 18:42
  #15
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frukthandlaren.
Likande myt är ju att dom besprutar gräs med glas, vilket har hänt ett fåtal gånger i england men aldrig här, så tror folk endå att det finns här.

Konstigt, när jag själv hållit det i handen och tittat på de under mikroskop.

Och inte vara jag i England heller...
Citera
2014-11-28, 19:40
  #16
Medlem
Redoxreaktions avatar
Den som spär ut hasch med opium är ju dum i huvudet. Det vore som att spä ut svartkrut med trotyl eller brons med guld.
Citera
2014-11-28, 23:28
  #17
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Konstigt, när jag själv hållit det i handen och tittat på de under mikroskop.

Och inte vara jag i England heller...
Du var definitivt inte ensam om det. Var ju massvis med folk i sverige som fick detta skitgräs.

Detta vet du självklart dock.
Citera
2014-11-28, 23:29
  #18
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Den som spär ut hasch med opium är ju dum i huvudet. Det vore som att spä ut svartkrut med trotyl eller brons med guld.
Jag hade då gärna blandat ut mitt egna. Om jag hade haft något av dem.
Citera
2014-11-28, 23:40
  #19
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Jag hade då gärna blandat ut mitt egna. Om jag hade haft något av dem.

Hahaha, men jag menade en som säljer
Citera
2014-11-29, 00:22
  #20
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Den som spär ut hasch med opium är ju dum i huvudet. Det vore som att spä ut svartkrut med trotyl eller brons med guld.

Rökte några gånger under olika tidsintervaller & oberoende av varann påstått opiumdoppat hasch, men ack det var bara ett spel för gallerierna.
Citera
2014-11-29, 00:46
  #21
Medlem
elmerengues avatar
Att röka opium kräver väl bra mycket mer finess än cannabisrökning om man inte vill att det mesta ska gå till spillo? Om det är så finns det ju inte en enda anledning till varför man skulle beblanda dessa.
__________________
Senast redigerad av elmerengue 2014-11-29 kl. 00:48.
Citera
2014-11-29, 01:06
  #22
Medlem
Allt snack om opiumdoppat/opiumspetsat hasch är en myt som har florerat i årtionden! Precis som föregående talare skrev så är det som att blanda champagne med öl och för det andra så röker man cannabis och opium på helt olika sätt. Skulle du röka opium på samma sätt som man röker cannabis så skulle du knappt få någon märkvärd effekt!
Citera
2014-11-29, 01:09
  #23
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Att röka opium kräver väl bra mycket mer finess än cannabisrökning om man inte vill att det mesta ska gå till spillo? Om det är så finns det ju inte en enda anledning till varför man skulle beblanda dessa.
Man kanske skulle kunna tänkas gilla kombinationen och skiter i om en del går till spillo pga dålig rökteknik? . Det är bara knark, inte så viktigt att jämt ha de mest optimala förutsättningarna.

Jag älskar till exempel att långsamt suga på en joppe, eller en god pipa. Även om detta inte är optimalt för opium så skulle det säkerligen fungera det med.
Citera
2014-11-29, 16:54
  #24
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Man kanske skulle kunna tänkas gilla kombinationen och skiter i om en del går till spillo pga dålig rökteknik? . Det är bara knark, inte så viktigt att jämt ha de mest optimala förutsättningarna.

Jag älskar till exempel att långsamt suga på en joppe, eller en god pipa. Även om detta inte är optimalt för opium så skulle det säkerligen fungera det med.
Fast skillnaden i förälskelse mellan opium och cannabis är ju också desto större. Ingen som kör opiater hade tänkt som en brajrökare. Drogen är för de flesta way too förälskande för att låta en hel del ryka bort. Men braj är som du beskriver inte alls en lika big deal, där är den lugna softa känslan i att zippa på en gås halva grejen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback