Citat:
Ursprungligen postat av
MrsAfrika
Om kopia på webansökningen begärs kan man ta upp en diskussion med ambassaden/konsulatet i första hand och i andra hand med UD. När man fyller i en webansökan finns möjlighet att skriva ut webansökan vid 2 tillfällen. Missa inte det, även om 1 gång räcker.
Vi sparade en del av de frågorna och min fästmös svar, men som det står ovan så missade vi att skriva ut/spara själva ansökningen eftersom det aldrig stod någonstans att man skulle göra det.
Jag kan inte ens påminna mig om att det fanns någon spara knapp i formuläret.
När jag ringer migrationsverket så menar dom att sekretessen bryts om dom skickar en kopia på ansökan till mig eller henne och tycker att vi ska förklara det för konsulatet, vilket man jävligt ofta brukar ha stora "framgångar med". Så här ser korrespondansen med konsulatet i Manila ut så här långt:
"I will bring all the original documents I submitted plus a copy, as for our application itself, it was sent to migrationsverket online so I do not have a copy of it, but all the attachments I sent as well as my fiances personbevis and passport copy is all complete and I will bring with me."
Och deras svar:
"Just please bring all the documents you submitted online and we need 1 set of copy as well. Then, also bring your daughter’s requirements.
We need 2 copies of your passports and 2 copies of your reference person’s Personbevis/Extract of Population Register."