2014-11-27, 21:11
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Ja, men det bästa är ju om vi får reda på vad den absolut sista siffran i de fyra sista siffrorna, innan det börjar spela roll.

udda för pojkar
jämn för flickor

Men då får vi ju bara reda på vad han hade för kön nu, och inte om han har bytt som jag trodde frågan gällde.

Eller bytt och bytt, "valt" är väl rättare ord om han nu verkligen var bådadera från början.

Antagligen fick han väl ett tjejpersonnummer vid födseln eftersom föräldrarna valde ett flicknamn
Citera
2014-11-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaka
Jag har kanske inte förstått varför folk tycker att det är så viktigt att spekulera i om han har varit tjej eller inte men: Adamsäpple. Räcker det?

Får jag också vara med och bidra med ingenting? Klart jag får: Njuter av att läsa en klassisk fb-tråd där folk antingen vill "skryta" om att de kände han och önska honom lycka till i efterlivet eller komma med egna gissningar baserade på sina egna fördomar.

"Varsågoda"

haha.. jag hoppas att du är medveten om att tjejer också har adamsäpplen va?
varför jag spekulerar i det? för att jag tycker att det är intressant, räcker det?
Citera
2014-11-27, 21:16
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Men då får vi ju bara reda på vad han hade för kön nu, och inte om han har bytt som jag trodde frågan gällde.

Eller bytt och bytt, "valt" är väl rättare ord om han nu verkligen var bådadera från början.

Antagligen fick han väl ett tjejpersonnummer vid födseln eftersom föräldrarna valde ett flicknamn

Vad valde föräldrarna för namn då?
Han kanske fick slutsiffra 2,1 ?
Citera
2014-11-27, 21:20
Medlem
sissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernbrist
Hur jävla korkad får man vara?? Det där är väl för fan inte mer värt än alla tomteinlägg här på Flashback. Om jag i nästa inlägg skriver att han dog av gaser i magen så kan ju någon skriva på Facebook att han har sett på Flashback att han pruttade sig till döds.

Herrejävlar. Hur dumma är en del av er???

Det sista jag skrev menade jag att då jag inte vet vem det är vet jag inte hur sant det är. Ta det lugnt för helvete!
Citera
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:

Disa. Står flera gånger i tråden, finns även printscreen från Skatteverket...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Jag förstår inte riktigt folk som säger att hans kön är ointressant. Tycker inte alls att det är ointressant i sammanhanget med tanke på att självmordsrisken bland transexuella är mycket högre.
Precis, och här har vi ett problem att HBTQ-personer är överrepresenterade i självmordsstatisken och den diskussionen måste ju tas, men när den diskussionen blir aktuell (som nu) så kommer dessa idioter och skriver "visa respekt m.m". Det är som att dessa individer vill tysta diskussionen och bara prata om hur bra Tristan t.ex var som människa, vilket ingen bryr sig om för alla blir ju helt plötsligt goda människor så fort dom dör.

Det är egentligen nu F! borde höras som mest, då det är mest personer inom HBTQ som rör sig runt F!-kretsarna, men nee'råå helt tyst äre
Citera
2014-11-27, 21:28
Medlem
Citat:

Disa Sofia Astrid Pernilla Björling.

Hans syster heter Saga Ingrid Anna Kristina Björling. Enligt mig låter det mer troligt att Tristan skulle ha döpts till Disa Sofia Astrid Pernilla Björling om föräldrarna valt namn, än Tristan Rafael Titus Percival Björling som han hette när han dog.
Citera
2014-11-27, 21:38
Medlem
Worgxors avatar
Han dog utav Spice precis som alla andra idiotiska personer. Han borde vetat vad han gjorde då så många dör och blir dåliga av just Spice.
Citera
2014-11-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe21
haha.. jag hoppas att du är medveten om att tjejer också har adamsäpplen va?
varför jag spekulerar i det? för att jag tycker att det är intressant, räcker det?

Jovisst räcker det, bara för att jag inte förstår nåt så betyder det inte att det inte är tillräckligt. Så svaret på min fråga är "nej" alltså? Synd, det var värt ett försök.

Nu får du ju ändå hålla med om att alla har ett struphuvud men att det huvudsakligen är biologiska män som får förstoringen som kallas "adamsäpple".

...men man kan ju för allt i världen hävda att han tillhör undantagen om man nu vill kunna fortsätta spekulera.
Citera
2014-11-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ja, men det bästa är ju om vi får reda på vad den absolut sista siffran i de fyra sista siffrorna, innan det börjar spela roll.

udda för pojkar
jämn för flickor

Nej det är den 3:e siffran som är jämn eller udda... Den sista 4:e är en uträknad siffra från de föregående nio siffrorna...

Citat:
Födelsenumret består av tre siffror, där sista siffran är udda för män och jämn för kvinnor.
Citat:
Sista siffran i personnumret är en kontrollsiffra. Den räknas ut maskinellt med ledning av födelsetiden och födelsenumret.
Citera
2014-11-27, 21:52
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegnus
Så skönt med fördomar... Kollar på ett par bilder å sen är man dömd som knarkare... WT...störd... Ni som kan se sånt direkt kanske ska söka jobb inom polisen så ni kan stoppa alla pedofiler, knarkare, pyromaner innan de gör ngt!

Tyvärr går det inte att arbeta förebyggande i det svenska systemet, då du måste ha mördat först innan du får anklaga någon. Det är absurt tycker jag... Att systemet värnar mer om GM än om BO...

Vissa saker borde det fan inte behöva bevis till, oj nu säger jag emot mig själv... Men detta har förstås inte något med Tristan att göra.

Låt pojken/hen/hon vara i fred, pojken/hen/hon är död nu och det går inte att göra någonting åt. Bara att acceptera att håller du på med skiten så kommer du förr eller senare att råka illa ut.
Citera
2014-11-27, 21:53
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-jorgen
Nej det är den 3:e siffran som är jämn eller udda... Den sista 4:e är en uträknad siffra från de föregående nio siffrorna...

Ja ok.
Skyll inte på mig att det blev fel, skyll på systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in