2014-11-27, 09:21
Medlem
skogsluders avatar
Måste säga att det första jag tänker på när jag ser på detta klipp är droger

https://www.youtube.com/watch?v=6PxyEYHwwgE

Jag lägger mina monopolpengar på en medveten överdos, mer är så är inte händelsen värd. Folk dör varje dag. Anledningen till att jag kollade upp det här var för att jag reagerade på vad överkänslig och labil hen var i Idol.
Citera
2014-11-27, 10:17
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Blev nyfiken eftersom jag inte hade en susning om vem killen var. Orkade inte läsa allt men fastnade
på Tomsblues inlägg......

Japp han är är nog faktiskt en av de största talangerna som vi haft i detta land.
Är Gotland ett eget land för jag hade ingen aning om vem han var..... En av de största talangerna? Menar du såna som kommer fram i dussinet i alla dokusåpor etc?

Du har inte hört talas om honom? Har du måhända bott under en sten?
Nä, jag bor i ett hus. Du då?

Hans namn har yttrats på allas läppar.
Mina läppar har han inte varit på, inte heller någon annans som jag känner till....

Tristan har haft en genomslagskraft utan dess like.
Aha !! Som Iprenmannen då?

Hans knivskarpa lyrik har fått mina ögon att tåras mången gång.
Jag gråter när jag skär lök.....

Han skulle precis axla Dylan som denna generations största poet...
Tror inte att nån i lilla Sverige ska sitta och inbilla sig att en ny-kändis som inte tycks ha gett ut just någonting i skivväg ska kunna jämföras med världsartisten Dylan, i alla fall inte om man ska anta att resten av världen hört talas om denna kille lika lite som jag..... och det tror jag att man kan anta

R.I.P. Trystan, må dina sånger alltid sjungas. Du är numera evigt ung.
Sött, men han är nog bortglömd innan nästa års Idol.... precis som stjärnskotten vanligtvis brukar bli

Mycket roande, inte att killen dött alltså, utan allt jävla svammel om hans "storhet". Kilen hade säkert kunnat bli bra, men oavsett om han tag livet av sig eller drog i sig nåt skit var det hans val så istället för att vissa skriver att man ska respektera honom kanske DE skulle ta sig en funderare på om de respekterar hens beslut att lägga ner för alltid....

Men HERREGUD, det är ju ett skämt. Skojar du eller?
Citera
2014-11-27, 10:36
Medlem
Snailfaces avatar
Det är väl antagligen bara jag, men den här döda ungen som i tråden förutsetts att så småningon axla Bob Dylan kan eventuellt ha varit extremt överskattad utav en del andra hjärndöda småbarn och kanske inte alls hade kommit att "axla Dylan". Ser dessutom ut att ha varit en blandning av en sån här liten bög som beter sig som en fjortis, och en sån 90-talist som klistrar på sig en rock n roll stil genom att leva i en tattuerings-studio där han betalar dyrt för en tuff och cool personlighet utåt. Ledsen att komma med den analysen av någon som tyvärr har dött, men ändå.

Kanske denna framtida Dylan helt enkelt var en till snorunge med noll respekt för droger, tycker det låter så, de här spice-teorierna kom väl ifrån någonstans? Skönt för närastående och vänner att de kan skylla på dödsknarket spice om det nu var så, men har man inte levt under en sten de sista 3-5 åren så vet man att det finns stora risker med sorterna de har nu, tydligt fysiskt beroende och livsfarliga att blanda med annat(åtminstånde en utav sorterna nu, säkert fler). Den här representaten för skit-kultur kan ha haft sig själv att skylla för sin tragiska bortgång.
Senast redigerad av Snailface 2014-11-27 kl. 10:42.
Citera
2014-11-27, 11:12
Medlem
Bara jag som tycker det är märkligt att föräldrarna uttalar sig i media samma dag som dödsbeskedet på deras 19-årige son kommit? Hade jag varit förälder hade jag varit alldeles för chockad och i sorg för att ens tänka på media.
Citera
2014-11-27, 11:14
Medlem
Vad tråkigt. Oavsett alternativ könstillhörighet, eventuell överdos, eller självmord eller vad det må vara. Beklagar verkligen familjen. RIP
Han verkade känslig och det berör extra.

Och även att det var så pass nyligen man såg honom i Idol, berör naturligtvis folk. Han var just med i den aktuella tävlingen som pågår nu, som ändå relativt många följer. Klart att folk blir gripna oavsett storhet på kändisskap.
Senast redigerad av laprikapaprika 2014-11-27 kl. 11:23.
Citera
2014-11-27, 11:29
Medlem
fdbondes avatar
Shit, sorligt.. Visste inte vem killen var innan denna tråden men alltid tråkigt att en ung människa gå ur tiden för tidigt. Hur mycket ljus hans könstillhörigheter kan kasta på anledningen till att han gått bort känns försumbara så kommer fortsätta kalla honom för han.

Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Att gå in på flashback och läsa om sin döda "kända" närstående vän/syster är ungefär som att som kvinna gå på krogen i underkläder och förvänta sig att man inte ska bli våldtagen.

Jag skapa just detta fb kontot för att följa utvecklingen min mördade väns tråd ett par veckor tillbaka. Det är väl klart att folk i den yttre cirklen vill veta vad som sägs runt ens döda vän? Säger du att jag ber om att bli våldtagen, eller? =) Har lite svårt att följa logiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Repatriering
Du menar alltså på fullt allvar att denne förvirrade okända tonåring var en legend och musikikon? En kulturell symbolisk person som förändrat rockhistorien och påverkade en hel generation av ungdomar?

Nu överdriver du nog Curt Cobains roll en gnutta. Jag är en i den generationen och jag hatade hans jävla gnälliga skit-musik. Men smaken är som baken, kände inte till Tristan innan den tråden skapades, men det lilla jag hört var mycket bättre än all den skiten Cubain gjorde. Om du menade att jag blev gjord spyfärdig när du skriver påverkade en hel generation, har du dock rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Enkelt att bevisa? Det är ju fel ju! I alla fall i bland annat i Holland för där finns det tre kön! Bäst du stannar i lilla Sverige.

Say what?! =) Källa!

Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Tippar också på självmord. Han verkade vara en väldigt, väldigt speciell snubbe i Idol. Hans reaktioner på juryns beslut och hans samarbets(o)vilja med andra människor tyder starkt på att han hade någon social störning. Man såg på nåt sätt att det var något fel bara genom att studera hans ansiktsuttryck. Snubben överdramatiserade något enormt. Kommer ihåg någon scen då han efter ett beslut om att få stanna, kutar så snabbt han kan ut för att ringa sin morsa. Han skakar och gråter så intensivt att det såg ut som att han fick en hjärtattack.
Det är nog rätt lätt att förringa upplevelsen att stå under ett par tusen watt strålkastare inför 100.000 tals tv-tittare i sofforna där hemma. Ett avgörande som antingen sätter punkt för dina 15 minuter i rampljuset, eller svingar dig upp i den ettablerade musiker världen, allt på ett par minuter. Jag är lite halvnevrotisk själv, och hade antagligen sett lika skärrad ut när jag var 19 år..

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu dräpte han sig själv, vila frid kan man inte räkna med då utan klart att folk vill veta varför han tar livet av sig
Mer respektlöst att ta sitt liv än att andra pratar om det, anser jag.
Man måste utgå från att han hade en djävla dålig kontakt med sin familj i allmänhet och med verkligheten i synnerhet.
Det är bara riktigt fega människor som tar livet av sig, det är modigare att leva

Jag är nyfiken på vart du läst denna informationen. Jag har hört den med, men kommer inte riktigt ihåg var. Var det ett SO-ämne i skolan där man fick reda på att det är fegt att ta livet av sig? Jag känner en mängd korkade människor, och dom flesta använder just det uttrycket. Jag tycker inte det är fegt att ta livet av sig, tvärt om. Det är fegt att ta livet av sig utan att konfrontera det som påverkat dig att ta beslutet, samt att informera människor om varför du gör det. Det borde vara varje individs rättighet att få besluta när man avslutar sitt liv. Vissa människor springer i dessa tankar år efter år innan dom slutligen tar beslutet, och många velar och gråter sig igenom det. Se dokumentären The bridge, den ger lite insikt i vilket svårt beslut det kan vara att ta sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Jag hade faktiskt inte väntat mig att folk skojar om det här. Om man nu inte vill visa respekt förstår jag inte varför hur man kan lägga osmakliga kommentarer. Jag kände inte heller killen, men inte fan beter man sig som vissa gör. Trodde inte det fanns så många psykfall här. Man kan ju förstå varför flashback har dåligt ryckte, typ hälften är ju rent utsagt vidriga i denna tråd.

Det är flashback så här vimlar av troll. Och lite som 9gag och 4chan förväntar jag mig det här. håller dock med dig, lite jävla respekt kan folk ha. Vill dock tacka alla för att i 35 sidor helt undvikit att spekulera att detta kunde ett rasist-brott, att han blev "berikad". Inte en enda politisk kommentar, helt fantastiskt. Go flashback! =)
Citera
2014-11-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmax
Bara jag som tycker det är märkligt att föräldrarna uttalar sig i media samma dag som dödsbeskedet på deras 19-årige son kommit? Hade jag varit förälder hade jag varit alldeles för chockad och i sorg för att ens tänka på media.

Han dog i fredags, uttalade de sig redan då?
Citera
2014-11-27, 11:39
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Han dog i fredags, uttalade de sig redan då?

Nej!
Citera
2014-11-27, 11:48
Medlem
munchies420s avatar
Tror inte att killen har bytt kön, däremot att han föddes med båda könen och sedan har fått välja ett av dom. Alternativt att föräldrarna valde åt honom när han var liten.

Läste om ''födas med båda könen'' mycket för ett tag sedan, och det ska vara möjligt att födas med båda könen, man får senare antingen välja själv eller väljer föräldrarna åt en. De är väldigt ovanligt att man föds med båda könen dock.

vad jag kommer ihåg så ja, de finns 3 kön i holland.
Citera
2014-11-27, 11:49
Medlem
munchies420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmax
Bara jag som tycker det är märkligt att föräldrarna uttalar sig i media samma dag som dödsbeskedet på deras 19-årige son kommit?

Det var väl igår dom uttalade sig om det? de va iaf igår media släppte det.
Citera
2014-11-27, 12:05
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalvinHarris
Vet att det tagits upp nåt om detta tidigare i tråden men @Tokstefan skrev ju till YB Södermalm på twitter och undrade om de hört nåt om självmord på Gotland.

Gick in på hans profil precis och såg att han tydligen vet hur Tristan dog men säger att det inte kommer komma ut om inte anhörig går ut med det.

Alltså... självmord?

Ja, jag har hängt upp mig på honom... Han verkar veta något och säger A utan att säga B hela tiden, så att man bara halvt fattar.

Han skrev att det är "ännu mindre roligt när man vet varför han dog" och det där om att han inte tror att anhöriga kommer gå ut med det. Det gör att jag tror att det är något man skulle kunna tycka var skamligt eller väldigt privat. Som självmord, eller ännu "värre" på något sätt.
Citera
2014-11-27, 12:10
Medlem
ballobass avatar
https://www.flashback.org/t2273576p19

Här skriver någon att de gått i samma klass Tristan och denne person och att Trisstan då var en tjej.

Men vad spelar det för roll egentligen Dö är ju han iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in