2014-11-27, 14:47
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Han var en hon där. FYI

En hon har inte såna här struphuvuden/adamsäpplen https://www.youtube.com/watch?v=d1RzZDryzm4&list=PL2F665FC496A06550
Citera
2014-11-27, 14:51
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det är inte sant. När man ex tar med bild på offer av olyckor och mord så är det alltid familjen som har bestämt att de har gått med på det.
Källa?
Citera
2014-11-27, 15:14
Bannlyst
Har dom obducerat liket? Vad fann teknikerna?
Citera
2014-11-27, 15:41
Medlem
Eiraliciouss avatar
Någonstans stod det nåt om brand o att det inte fanns så mkt kvar av kroppen, men det har varit så löst snack så troligtvis stämmer det inte.
Brinner det skapar det mer uppmärksamhet.
Citera
2014-11-27, 15:49
Medlem
fdbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Alexander Barn (Bard) sorry. Kan ju gå på begravningen och hålla ett litet tal:
"Folk tar droger för att de vill ha kul! Vila i frid"

Sorgligt att folk går på myten om att man måste ta droger för att bli nåt...

Snacka om att ha gått på en myt själv.. Killen verkar ha rökt spice för att inte bli påkommen med döds-drogen cannabis, förmodligen precis som många andra döds-offer från spice, och det är det perfekta tillfället att lysa med att han tog droger för att bli nått? (Hur) tänker du nu, eller upprepar du bara nått du sa en gång innan? Har tagit droger större delan av mitt vuxna liv, men aldrig på grund av att jag trodde jag skulle bli nått speciellt. Denna typen av uttalande hör man ofta hos folk som inte har någon ide om vad dom snackar om. Du är sorglig.
Citera
2014-11-27, 15:50
Medlem
fdbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Någonstans stod det nåt om brand o att det inte fanns så mkt kvar av kroppen, men det har varit så löst snack så troligtvis stämmer det inte.
Du är den första som talar om en brand, berätta mer =)
Citera
2014-11-27, 16:13
Medlem
power.rangerss avatar
Måste vara självmord?
Citera
2014-11-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nej, det tar inte alls lång tid, max en vecka.Om det är så att han dött p ga Spice är det naturligtvis intressant, ännu ett offer.
Toxikologiska undersökningar tar 2-6 veckor att få svar på. En obduktion går ju fort, men provsvar får man vänta på. När en släkting till mig dog fick vi vänta tre månader på svar, men då misstänkte man inte att några droger var inblandade. En annan anhörig dog och då var droger inblandade och svaren från obduktionen tog drygt en månad.
Citera
2014-11-27, 16:24
Medlem
Gudfiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious

Var stod det? Har du en länk?
Citera
2014-11-27, 16:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Tristan är inte sonson till Nils Björling i Borlänge. Tristans farfar är född 1938 i Kristinehamn och har ett helt annat förnamn. Allt enligt SvB 1970 och SvB 1990.
Jag är väl inte förvånad - mitt tidigare inlägg var ju avsett att läsas som hövlig misstro utan fullständigt avfärdande. Men om födelseorten för farfadern är Kristinehamn kan vi nog utesluta att Tristan är en Jussi-Björling öht. Det var Jussis farfar som tog sig namnet Björling (släkten hette Björn tidigare) och av hans söner var det bara David - Jussis pappa - och målaren Johan Jonatan som fick avkomlingar i Sverige. Jussi och hans bröder levde i stockholmstrakten och deras kusin Nils levde vad jag kan förstå hela sitt liv i Borlänge - det som idag är Borlänge i alla fall. (Staden Borlänge är ju en sen fusion av orterna Stora Tuna och Kvarnsveden plus lite till.)

Just en idé om ett släktskap på nivån farfar var kusin med kändisen X med samma efternamn är ganska vanligt att den uppstår ur tomma intet. I det här fallet hade det ju varit generationsmässigt rimligare med farfarsfar var kusin med Jussi, men det är mycket möjligt att myten har uppstått en generation tidigare, och att man bara glömt att korrigera för den ytterligare generationen.
Citera
2014-11-27, 16:43
Medlem
1c9r5s avatar
Har kikat runt lite och fått fram lite olika.
Tristan var ihop med en J*oh*nn* som finns på instagram. De hade en vän som hette S*im*n Lj*ungm*an som dog för ca en månad sen. Jag tror att det hade med droger att göra, han promotade det en del på sin facebook. Någon hade också skrivit "om jag bara visste att det var det som hände när jag såg ambulansen hämta honom från mitt fönster" (nån granne alltså). Har det stått något om spice och dödsfall på Gotland i oktober nån gång? Tänker att om han dog av det finns det ju större risk att det var samma för fina Tristan.
Citera
2014-11-27, 16:44
Medlem
ARobertssons avatar
Här är någon som tror på Spice:

http://blogg.improveme.se/matti/2014/11/26/tristan-bjorling-dod/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem