2014-11-27, 13:16
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacelord666
Men var han gay?

NEJ!
Citera
2014-11-27, 13:22
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Du har fel. Medierna bryr sig visst om vad familjen anser. Man publicerar t ex aldrig en bild på ett olycksoffer eller mordoffer om inte familjen har godkänt det. Om familjen vill hålla dödsorsak hemlig så respekterar man förstås det, om det inte finns allmänintresse. I det här fallet gör det inte det.
Ja lite som att informera hela landet om att Engla blev våldtagen utan att hennes familj ens visste om det.

Glöm finkänsligheten bland tidningar. Dom skiter fullständigt i offer eller anhöriga. Klick är det enda dom bryr sig om.
Citera
2014-11-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacelord666
Men var han gay?

Nepp iaf inte ifall vi skall lita på hans blogg
Citera
2014-11-27, 13:34
Medlem
Gudfiskens avatar
Saker som pekar för en överdos
Kommer själv från Visby och stadsdelen Gråbo där Tristan och hans vänner (bl.a. den sedan några veckor döde S*m*n) verkar har bott/hängt är i princip känd för sitt förfall. Missbrukare, ensamstående mammor med socbidrag, ungdomsgård med återkommande knivslagsmål etc. Att Tristan skulle vara Gråbos enda nykterist-tonåring låter inte troligt.

När Tristan deltog i Idol kollade jag honom på Facebook och konstaterade då att han kände flera gamla vänner till mig; människor som har det gemensamma fenomenet att ha varit "töntar", blivit populära väldigt snabbt (genom t.ex. en cool pojkvän/flickvän eller en särskild händelse), blivit dryga som fan, romantiserar droger och tror att de är helt famous bara för att de plötsligt har respekt inom vissa kretsar på lilla ön. Detta bevisar ingenting, men om det är hans bekantskapskrets så tror jag inte att en överdos är uteslutet?

Det som talar för självmord
En person som stod Tristan väldigt nära, rykten om att det var Vewe, stal fyrsiffrigt belopp med pengar av honom för en tid sedan. Tydligen fick Tristan reda på detta för någon månad sedan, och skrev om det i sociala medier, han var väldigt ledsen och kände sig oerhört sviken, ville dock inte hänga ut personen men enligt kommentarer var det Vewe. Hon har alltså varit hans flickvän, sedan mycket nära vän och han har tagit hand om hennes barn typ varannan helg eller nåt. Han verkade knäckt.

Någon vecka senare dog hans vän. Han verkade åter knäckt. I samband med vännens död skrev han på Facebook att världen skulle vara bra om vänner bara kunde sluta överdosera droger. Känns inte helt troligt att han då gör detsamma några veckor senare. Att redan vara en labil person och sedan bli sviken av den närmaste och kort därefter förlora en vän till döden, kanske har han "fått nog". Kanske är det en kombination? Att han i drogat tillstånd valt att ta sitt liv?
Citera
2014-11-27, 13:50
Bannlyst
Länk Har detta blivit länkat? det är tydligen Tristan och SD gillade han tydligen inte
Citera
2014-11-27, 13:57
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Länk Har detta blivit länkat? det är tydligen Tristan och SD gillade han tydligen inte

Han var en hon där. FYI
Citera
2014-11-27, 14:04
Bannlyst
enligt en gammal klasskompis till honom så gick tristan alltid till tjejernas omklädningsrum efter idrotten. Så ao, han/hon har ju garanterat sett mer fitta en vad en vanlig flashback kille har gjort
Citera
2014-11-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Helt klart en tjej där, hur gammal är hen där 15-16? e hen 94 eller 95a?
Citera
2014-11-27, 14:32
Medlem
missmortys avatar
asså det är ju jädrigt trist att ha dog. hur han nu gjorde det. hela livet framför sig osv...

men han borde f*n aldri gått vidare i idol! så tjurig unge som sjöng hur falskt som helst.

men nej jag ska inte säga så jag måste visa respekt...förlåt rip tristan.
jag förstår inte hur folk har mage som känner han...att de vågar gå in o läsa på flashback....
Citera
2014-11-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elzbetia
Skulle det inte kunna vara så att man ännu inte är säker på varför han dog? En obduktion med tillhörande provtagningar och analyser tar lång tid. Och är det egentligen viktigt för allmänheten att veta varför/hur han dog? Varför är det viktigt i så fall? En sak jag funderar på är varför man inte kan hitta Tristan i några register. Försvinner man från alla register direkt när man dör?

Nej, det tar inte alls lång tid, max en vecka.Om det är så att han dött p ga Spice är det naturligtvis intressant, ännu ett offer.
Citera
2014-11-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Ja lite som att informera hela landet om att Engla blev våldtagen utan att hennes familj ens visste om det.

Glöm finkänsligheten bland tidningar. Dom skiter fullständigt i offer eller anhöriga. Klick är det enda dom bryr sig om.
Det är inte sant. När man ex tar med bild på offer av olyckor och mord så är det alltid familjen som har bestämt att de har gått med på det.
Citera
2014-11-27, 14:46
Medlem
klokastiklassens avatar
En 6 år gammal video här: https://www.youtube.com/watch?v=d1RzZDryzm4&list=PL2F665FC496A06550 och han är inte tjej med det struphuvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in