Citat:
Ursprungligen postat av
Pethrus
Rami må vara hur skyldig som helst till Yaras död, men det ger ingen anledning att tro att han inte skulle ha en juristutbildning som han använt i egenskap av "civil rights advocate" i Palestina. Kunskaper i juridik och människorättsfrågor gör inte någon människa moralisk och rättrådig - och betyder inte heller att man delar den uppfattning om mänskliga rättigheter som vi svenskar anser vara självklar. Åsikterna om vad som är "mänskliga rättigheter" skiftar. Att det skulle vara en mänsklig rättighet för homosexuella par att adoptera barn är en självklarhet på vissa håll medan det på andra håll inte alls betraktas som någon mänsklig rättighet.
Om man slår sej ner i ett annat land så tar man reda på vad som gäller
där. Det har jag alltid gjort redan som tonåring. Innan avresa. Vare sej man är kunnig eller intresserad av mänskliga rättigheter så ligger Sverige så långt i framkant vad gäller olika frågor inom fältet, särskilt hbtq-frågor att folk i andra länder känner till det.
Samkönade äktenskap är nåt man känner till (och hyllar eller hatar) i fjärran länder och det får jag ofta frågor om från medborgare i Långtbortistan och liknande länder.
Därför var Ramis förvåning och upprördhet över vår lagstiftning på området förvånande. Det borde han känt till.
Han ville inrikta sej på kvinnors och barns rättigheter. Ja, det kanske var nåt nytt för honom det med?
Karln är en bluff. Det var egentligen bara det jag ville säja fast det blev lite längre...