2014-11-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Finns det någon Malmöit här som kan bekräfta/dementera det som skrivs och länkas till i tråden?

De brotten du läser om begås på riktigt. Det skjuts och rånas till höger och vänster, det gör det.

Brotten påverkar en om:
  • Man befinner sig ute på stan
  • Främst i skitområdena
  • Till fots
  • Lite senare på eftermiddagen, kvällen och natten
  • Där det finns "ungdomsgäng" (blattegäng) i närheten

börjar sannolikheten närma sig 1 att du kommer antingen att se något eller själv råka ut för något.

Om du gör motsatsen, cyklar igenom Limhamn mitt på morgonen där det bara är normala människor, är sannolikheten exakt 0 att något kommer att hända dig.

Själv cyklar jag eller kör bil överallt, på dagen. Kvällstid är inomhustid.
Citera
2014-11-27, 12:45
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
De brotten du läser om begås på riktigt. Det skjuts och rånas till höger och vänster, det gör det.

Brotten påverkar en om:
  • Man befinner sig ute på stan
  • Främst i skitområdena
  • Till fots
  • Lite senare på eftermiddagen, kvällen och natten
  • Där det finns "ungdomsgäng" (blattegäng) i närheten

börjar sannolikheten närma sig 1 att du kommer antingen att se något eller själv råka ut för något.

Om du gör motsatsen, cyklar igenom Limhamn mitt på morgonen där det bara är normala människor, är sannolikheten exakt 0 att något kommer att hända dig.

Själv cyklar jag eller kör bil överallt, på dagen. Kvällstid är inomhustid.

Du låter överdrivet paranoid. Jag rör mig mycket i stan, vid olika tillfällen på dygnet. Visst har det förekommit situationer som varit lite obehagliga men det har faktiskt aldrig hänt mig något. Det finns en överdriven mediabild som vissa malmöbor tar till sig av och lever i onödig rädsla.
Citera
2014-11-27, 12:52
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Nej detta är en kraftigt vinklad tråd, väldigt få Malmöbor skulle tycka att denna tråden representerar vardagen i Malmö.

Vinklad med artiklar om 109 skottlossningar grov kriminalitet osv osv....
Nu har no go zoner kommit till Sverige för att stanna.

http://jihadimalmo.blogspot.se/2014/11/no-go-zoner-aven-i-sverige.html?m=1
Citera
2014-11-27, 13:21
Medlem
Citat:
Du låter överdrivet paranoid. Jag rör mig mycket i stan, vid olika tillfällen på dygnet. Visst har det förekommit situationer som varit lite obehagliga men det har faktiskt aldrig hänt mig något. Det finns en överdriven mediabild som vissa malmöbor tar till sig av och lever i onödig rädsla.

Det var väl min noja som slog ner och rånade mig för drygt 10 år sedan, visst på dagen på Limhamn,Slottsstaden, Västra-Hamnen mfl så är det riskfritt men inte efter mörkrets inbrott, blatte-gängen är väldigt rörliga med stulna EU moppar, det byggs 1900 nya bostäder med 31000 i kö, arbetslösheten är 15% och det kommer HELATIDEN nytt böske som ska dela på kakan, de berikare som kommer i arbete gör så med lönebidrag(efter utbildning på Malmö-högskola, som jag har betalt) och tränger därmed ut Svenskar, officiellt uppgår den svarta ekonomin i Malmö till 3 miljarder i förlorade skatteintäkter men ligger nog närmare 5 miljarder, dröm vidare min vän under tiden ska jag beställa en kniv väst och peppar spray(israelisk oljebaserad) samt fundera ut vilken nästa hund blir, hoppas du inte råkar illa ut med din naivitet.
Citera
2014-11-27, 13:22
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Vinklad med artiklar om 109 skottlossningar grov kriminalitet osv osv....
Nu har no go zoner kommit till Sverige för att stanna.

http://jihadimalmo.blogspot.se/2014/11/no-go-zoner-aven-i-sverige.html?m=1

Absolut att det finns kriminalitet i Malmö, har jag sagt att så inte är fallet?

Emellertid är malmöborna i sin vardag inte drabbade av om olika organiserade kriminella gäng gör upp med varandra i någon avlägsen del av staden. Heller inte om det pågår försäkringsbedrägeri genom att bilar bränns i Rosengård. Det är inget som drabbar vanliga malmöbor utan angår bara inblandade!

Citat:
Ursprungligen postat av Gimbal
Det var väl min noja som slog ner och rånade mig för drygt 10 år sedan, visst på dagen på Limhamn,Slottsstaden, Västra-Hamnen mfl så är det riskfritt men inte efter mörkrets inbrott, blatte-gängen är väldigt rörliga med stulna EU moppar, det byggs 1900 nya bostäder med 31000 i kö, arbetslösheten är 15% och det kommer HELATIDEN nytt böske som ska dela på kakan, de berikare som kommer i arbete gör så med lönebidrag(efter utbildning på Malmö-högskola, som jag har betalt) och tränger därmed ut Svenskar, officiellt uppgår den svarta ekonomin i Malmö till 3 miljarder i förlorade skatteintäkter men ligger nog närmare 5 miljarder, dröm vidare min vän under tiden ska jag beställa en kniv väst och peppar spray(israelisk oljebaserad) samt fundera ut vilken nästa hund blir, hoppas du inte råkar illa ut med din naivitet.

Det förekommer såklart kriminalitet i Malmö, såsom det gör i alla svenska städer. Malmös geografiska position gör staden lite mer utsatt då det är korridoren till kontinenten och detta utnyttjas av kriminella ligor.

Du svartmålar Malmö på ett sätt som är absurt, du får det till att framstå som att det vore krigsstämning i staden. Varken polisen eller vi malmöbor delar den uppfattningen utan det är en fiktiv mediabild.
Senast redigerad av Borgarbohemen 2014-11-27 kl. 13:26.
Citera
2014-11-27, 13:48
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Nej detta är en kraftigt vinklad tråd, väldigt få Malmöbor skulle tycka att denna tråden representerar vardagen i Malmö.

Alla brott som folk länkar till här har ju faktiskt hänt. Statistiken stämmer osv. Klart de trivs i Malmö, därför de flyttade dit. De kan köra sina egna regler där utan att någon bryr sig.
Citera
2014-11-27, 13:52
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Tidigare industristäder vars industrier idag har lämnat dem?

Nej jag påstår inte att det som påstås här är fel men det är väldigt onyanserat och berör bara vissa utsatta delar av staden. Som vanlig malmöbo ser ju vardagen definitivt inte ut som det målas upp här. På det viset är detta en vinklad tråd.

OK så dessa städer är alltså de enda tidigare industristäderna i Sverige? En stad kan klara sig bra utan industri om de kan erbjuda andra tjänster istället. Det har dessa städer inte lyckats med. Det finns ett annat samband mellan dessa städer, vad kan det vara? Som Malmöbo i Västra Hamnen, Limhamn eller Ribban stämmer det nog att de inte skulle känna igen sig.
Citera
2014-11-27, 13:58
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Finns det någon Malmöit här som kan bekräfta/dementera det som skrivs och länkas till i tråden?

Efter det man läst här, så verkar Malmö vara ett riktigt skitställe... är det verkligen så illa?

Ja det är ett skitställe. Men givetvis kan du röra dig på stan i centrum dagtid utan problem. Använder man sunt förnuft och är försiktig så klarar man sig nog.
Citera
2014-11-27, 14:01
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/bilden-av-malmos-ekonomi-gar-isar--budget-i-botten-eller-regionens-motor/

Är Malmö regionens motor eller ett sänke i Skåne och Sverige?

Givetvis ett sänke. Malmös budgetchef: "Malmö har god ekonomi". Visst därför ni behöver 4,5 miljarder från andra kommuner samt höja skatten.
Citera
2014-11-27, 14:13
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Alla brott som folk länkar till här har ju faktiskt hänt. Statistiken stämmer osv. Klart de trivs i Malmö, därför de flyttade dit. De kan köra sina egna regler där utan att någon bryr sig.

Värst vad du och dina sympatisörer snöade in på detta. Jag har inte påstått att brotten inte har hänt. Jag påstår inte att ni ljuger men jag menar att ni säger inte hela sanningen.

Citat:
OK så dessa städer är alltså de enda tidigare industristäderna i Sverige? En stad kan klara sig bra utan industri om de kan erbjuda andra tjänster istället. Det har dessa städer inte lyckats med. Det finns ett annat samband mellan dessa städer, vad kan det vara? Som Malmöbo i Västra Hamnen, Limhamn eller Ribban stämmer det nog att de inte skulle känna igen sig.

Har jag inte påstått. Är det din hobby att tillskriva mig uppfattningar och åsikter?

Klart att en stad klarar sig fint utan en industri men så såg situationen ut efter industrierna försvann att man kämpade med arbetslöshet, dalande skatteintäkter och befolkningsflykt. Idag har Malmö utvecklats till en modern kontorsstad med helt nya möjligheter.

Citat:
Givetvis ett sänke. Malmös budgetchef: "Malmö har god ekonomi". Visst därför ni behöver 4,5 miljarder från andra kommuner samt höja skatten.

I enlighet med det regelverk som finns och man har en tradition av en väl balanserad budget. Malmö har gjort stora investeringar men det kommer att ge avkastning. Moderaterna gnäller gärna mycket i Malmö men de kan inte presentera en ordentlig politik och det är därför malmöborna tagit sitt förnuft till fånga och röstat fram en rödgrön majoritet + F!.
Citera
2014-11-27, 14:48
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Värst vad du och dina sympatisörer snöade in på detta. Jag har inte påstått att brotten inte har hänt. Jag påstår inte att ni ljuger men jag menar att ni säger inte hela sanningen.

Har jag inte påstått. Är det din hobby att tillskriva mig uppfattningar och åsikter?

Klart att en stad klarar sig fint utan en industri men så såg situationen ut efter industrierna försvann att man kämpade med arbetslöshet, dalande skatteintäkter och befolkningsflykt. Idag har Malmö utvecklats till en modern kontorsstad med helt nya möjligheter.

I enlighet med det regelverk som finns och man har en tradition av en väl balanserad budget. Malmö har gjort stora investeringar men det kommer att ge avkastning. Moderaterna gnäller gärna mycket i Malmö men de kan inte presentera en ordentlig politik och det är därför malmöborna tagit sitt förnuft till fånga och röstat fram en rödgrön majoritet + F!.

Nej men du påstår att tråden är kraftigt vinklad. Visst är det vissa som säger att det knappt går att röra sig i Malmö och de är ute och cyklar men det blir ju också en liten annan synvinkel när en utomstående ser på Malmös problem. Indirekt har du. Precis så även Malmö efter varven. En modern kontorsstad med hög arbetslöshet.
Tja de går ju back med 40 miljoner i år så den är väl långt ifrån balans. Stora investeringar, snarare har de slösat pengar. Senast på superbussarna. Nej inte ens moderaterna kan göra något åt Malmö, det är kört sedan länge. Förnuft att rösta på kommunister och feminister. ja kommunisterna har styrt i 20 år och det har ju gått bra
Citera
2014-11-27, 15:06
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Budgetfullmäktige, första dagen av sammanlagt två, startade på torsdagen.
I de rödgrönas förslag till budget ingår en skattehöjning med 30 öre. Den säger oppositionen – M, FP och SD nej till.
Det gör däremot inte FI, som tvärtom tyckte budgeten är alltför försiktig och efterlyste en skattehöjning med en hel krona.

http://www.skanskan.se/article/20141127/MALMO/141129392/1004/-/forslag-om-annu-hogre-skatt-i-fullmaktige-

Burlöv kan glädjas åt nya invånare.

Citat:
Burlövspolitikernas protester hjälpte inte. Nu är Disponentvillan helrenoverad och inflyttningsklar för 19 hemlösa barnfamiljer från Malmö.
Bristen på bostäder i Malmö har fått den strukturella hemlösheten att skena. Som Sydsvenskan tidigare berättat har 467 barn och 1142 vuxna i år tvingats vända sig till socialtjänsten i Malmö för att få tak över huvudet. Disponentvillan i Arlöv är ett försök att minska användningen av dyra nödlösningar som hotell och vandrarhem.

Burlövs borgerliga politiker har protesterat vilt. Folkpartisten Mats Lithner har till exempel sagt att han inte tycker att ett boende för hemlösa är attraktivt för Burlöv och att han hellre vill ha hit "folk med höga inkomster". Oppositionsrådet Lars Johnson (M) har sagt: "Vi har redan 30 miljoner kronor i bidragskostnader, vi pallar inte mer".

Båda får nu stå ut med att den gamla Disponentvillan på Allégatan i Arlöv bebos av hemlösa från Malmö, i många år framöver. Malmö stads avtal med fastighetsägaren går ut 2029.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/burlov/villa-for-hemlosa-invigd/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in