Citat:
Ursprungligen postat av
DEVGRU
Alla brott som folk länkar till här har ju faktiskt hänt. Statistiken stämmer osv. Klart de trivs i Malmö, därför de flyttade dit. De kan köra sina egna regler där utan att någon bryr sig.
Värst vad du och dina sympatisörer snöade in på detta. Jag har inte påstått att brotten inte har hänt. Jag påstår inte att ni ljuger men jag menar att ni säger inte hela sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DEVGRU
OK så dessa städer är alltså de enda tidigare industristäderna i Sverige? En stad kan klara sig bra utan industri om de kan erbjuda andra tjänster istället. Det har dessa städer inte lyckats med. Det finns ett annat samband mellan dessa städer, vad kan det vara? Som Malmöbo i Västra Hamnen, Limhamn eller Ribban stämmer det nog att de inte skulle känna igen sig.
Har jag inte påstått. Är det din hobby att tillskriva mig uppfattningar och åsikter?
Klart att en stad klarar sig fint utan en industri men så såg situationen ut efter industrierna försvann att man kämpade med arbetslöshet, dalande skatteintäkter och befolkningsflykt. Idag har Malmö utvecklats till en modern kontorsstad med helt nya möjligheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
DEVGRU
Givetvis ett sänke. Malmös budgetchef: "Malmö har god ekonomi". Visst därför ni behöver 4,5 miljarder från andra kommuner samt höja skatten.
I enlighet med det regelverk som finns och man har en tradition av en väl balanserad budget. Malmö har gjort stora investeringar men det kommer att ge avkastning. Moderaterna gnäller gärna mycket i Malmö men de kan inte presentera en ordentlig politik och det är därför malmöborna tagit sitt förnuft till fånga och röstat fram en rödgrön majoritet + F!.