Citat:
Ursprungligen postat av
Centipede
Gunde Svan åt ju ännu mer uppåt 10.000 kcal per dag när han han tävlade och och tränade två pass om dagen alla dagar i veckan.
Ändå kunde han skaffa fru och barn.
Det är ju inte så att Sebastian gjorde någon hemlighet av att han åt mycket och att han tränade 4-5 dagar i veckan när bönderna fick presentera sig i första programmet.
Så dom som inte gillar träning och mat borde ju inte ha sökt till honom.
Gunde Svan avslutade sin karriär 1992, vid 30 års ålder. Han var alltså yngre än vad Sebastian är nu. Gundes fru Marie var dessutom längdskidåkare inom eliten även hon. Efter avslutad karriär valde de att skaffa barn (äldsta barnet är fött 1993).
Eftersom bådas karriärer inom skidåkningen då var avslutade så får man anta att de heller inte längre ägnade sig åt någon fanatisk diet/livsstil utan istället haft ett mer normalt familjeliv när det kommer till mat osv. Barn och familj har således inte kommit i kläm på något vis eller påverkats.
Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Ja, jag vet vad han äter. Nej, jag förstår inte varför det är ett problem. Det är han som ska äta detta inte hans gäster eller han flickvän. Klart att det är krävande att satsa på något. I det här fallet är just dieten viktig och då ser jag inget problem med det.
I Sebastians fall så måste han ju ha en partner som är på samma våglängd och förstår det här med dieten utan att störas av det. Petra verkar ju dela hans intresse och jobbar inom samma bransch och det tyder ju på att det kan funka. Iallafall i nuläget. Frågan är dock hur länge Sebastian kommer att ha denna livsstil? Kommer det att funka i längden om de fortsätter att vara tillsammans och väljer att skaffa barn? Kanske inte lika kul då att varje stund vid matbordet mötas av bananshakes och råa ägg om man vill ha gemensamma middagar som en familj.