2014-11-27, 10:47
Medlem
Centipedes avatar
Ny podcast med Sebastian med mycket intressanta insikter om produktionen av Bonde söker fru.
http://www.tyngre.se/podcasts/sveriges-starkaste-bonde/
Citera
2014-11-27, 12:25
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Gunde Svan åt ju ännu mer uppåt 10.000 kcal per dag när han han tävlade och och tränade två pass om dagen alla dagar i veckan.
Ändå kunde han skaffa fru och barn.

Det är ju inte så att Sebastian gjorde någon hemlighet av att han åt mycket och att han tränade 4-5 dagar i veckan när bönderna fick presentera sig i första programmet.
Så dom som inte gillar träning och mat borde ju inte ha sökt till honom.
Gunde Svan avslutade sin karriär 1992, vid 30 års ålder. Han var alltså yngre än vad Sebastian är nu. Gundes fru Marie var dessutom längdskidåkare inom eliten även hon. Efter avslutad karriär valde de att skaffa barn (äldsta barnet är fött 1993).
Eftersom bådas karriärer inom skidåkningen då var avslutade så får man anta att de heller inte längre ägnade sig åt någon fanatisk diet/livsstil utan istället haft ett mer normalt familjeliv när det kommer till mat osv. Barn och familj har således inte kommit i kläm på något vis eller påverkats.
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Ja, jag vet vad han äter. Nej, jag förstår inte varför det är ett problem. Det är han som ska äta detta inte hans gäster eller han flickvän. Klart att det är krävande att satsa på något. I det här fallet är just dieten viktig och då ser jag inget problem med det.
I Sebastians fall så måste han ju ha en partner som är på samma våglängd och förstår det här med dieten utan att störas av det. Petra verkar ju dela hans intresse och jobbar inom samma bransch och det tyder ju på att det kan funka. Iallafall i nuläget. Frågan är dock hur länge Sebastian kommer att ha denna livsstil? Kommer det att funka i längden om de fortsätter att vara tillsammans och väljer att skaffa barn? Kanske inte lika kul då att varje stund vid matbordet mötas av bananshakes och råa ägg om man vill ha gemensamma middagar som en familj.
Citera
2014-11-27, 12:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Fast det var väl iom inspelningarna de fattade tycke för varandra. Hade de träffats innan hade det varit en sak men nu tycker jag inte man gått bakom någon rygg egentligen. De träffades första gången, antar jag, då tjejena kom till slottet. Hon drog sig ur men har legat och gnagt bak i Sebastians huvud under ett tag. Så pass att han återupprättade någon form av kontakt. Om det sedan var som programmet beskriver eller om de hade mer kontakt och tidigare än så vet jag såklart inte.
Det är ju det som är frågan, hur länge hon har funnits i hans tankar och hur länge de har haft kontakt. Om detta uppstod tidigt så är det fel att han var med i programmet. Då hade det varit lika bra att ersätta honom direkt, på samma sätt som man fick ersätta de två bönderna som ett år förälskade sig i varandra innan produktionen startade.
Det knepiga är väl att det hände först på slottet, att man hade börjat filma osv. Inte helt enkel situation. Dock så kan jag tycka att TV4 borde ha någon slags plan B för ett sådant scenario. En plan som inte går ut på att ersätta kvarvarande tjejer med en avhoppad deltagare eftersom det är respektlöst mot deltagarna och ett slöseri med deras tid.
Citera
2014-11-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är det någon som vet hur många avsnitt det är kvar nu?

3 st
Citera
2014-11-27, 12:42
Medlem
[quote=AlexandraIda|51258711][quote=KalleXL|51258650]
Citat:

Utseende är viktigt men inte viktigare än personligheten.

Sant....personligheten och insidan är ju den man ska leva med.
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-27 kl. 12:55.
Citera
2014-11-27, 13:01
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ju det som är frågan, hur länge hon har funnits i hans tankar och hur länge de har haft kontakt. Om detta uppstod tidigt så är det fel att han var med i programmet. Då hade det varit lika bra att ersätta honom direkt, på samma sätt som man fick ersätta de två bönderna som ett år förälskade sig i varandra innan produktionen startade.
Det knepiga är väl att det hände först på slottet, att man hade börjat filma osv. Inte helt enkel situation. Dock så kan jag tycka att TV4 borde ha någon slags plan B för ett sådant scenario. En plan som inte går ut på att ersätta kvarvarande tjejer med en avhoppad deltagare eftersom det är respektlöst mot deltagarna och ett slöseri med deras tid.

Läkarna har redan förbjudit Sebastian att fortsätta med sitt muskelbyggande liv, på grund av upptäckt hjärtfel.
Alla kan ju räkna ut att när han slutar så övergår denna muskelmassa till fetma och hjärtfel giillar inte övervikt som anstränger det sjuka hjärtat som riskerar att förkorta livet.
Citera
2014-11-27, 13:05
Medlem
Jag tycker inte att det är speciellt ytligt att tycka att utseende är viktigt, för mig så betyder inte det att personligheten blir mindre viktig. Jag tror på en blandning av båda, sedan är det upp till var och en att själva bestämma vad man värdesätter.
Citera
2014-11-27, 13:29
Medlem
ogiltigtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Läkarna har redan förbjudit Sebastian att fortsätta med sitt muskelbyggande liv, på grund av upptäckt hjärtfel.
Alla kan ju räkna ut att när han slutar så övergår denna muskelmassa till fetma och hjärtfel giillar inte övervikt som anstränger det sjuka hjärtat som riskerar att förkorta livet.

Hjärtfel och styrkelyftning är ingen bra kombination.

http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3n_P%C3%A1ll_Sigmarsson

han vann strongman fyra gånger innan han dog av sitt hjärtfel
Citera
2014-11-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL

Han står på kö för hjärtoperation som förmodligen gör att han kan fortsätta träna/tävla.
Citera
2014-11-27, 13:48
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att det är speciellt ytligt att tycka att utseende är viktigt, för mig så betyder inte det att personligheten blir mindre viktig. Jag tror på en blandning av båda, sedan är det upp till var och en att själva bestämma vad man värdesätter.

blandning av dessa två är kanske det bästa....det skulle ju Jonathan få ifall han valde Sara, hon har ju både fint yttre och inre av det man sett
Citera
2014-11-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
blandning av dessa två är kanske det bästa....det skulle ju Jonathan få ifall han valde Sara, hon har ju både fint yttre och inre av det man sett

Jag hoppas att Jonathan kommer välja Sara. Tror hon är mer redo att flytta till gården och även bilda familj. Ellen verkade ju rätt osäker på sina känslor, hon kanske känner att det inte är helt rätt ändå. Och då spelar det ju ingen roll om Jonathan har känslor för henne. Det underlättar ju också att Sara bor rätt nära, det blir ju inte lika stort steg om de nu skulle bli tillsammans.
Citera
2014-11-27, 14:15
Medlem
Citat:
Jag hoppas att Jonathan kommer välja Sara. Tror hon är mer redo att flytta till gården och även bilda familj. Ellen verkade ju rätt osäker på sina känslor, hon kanske känner att det inte är helt rätt ändå. Och då spelar det ju ingen roll om Jonathan har känslor för henne. Det underlättar ju också att Sara bor rätt nära, det blir ju inte lika stort steg om de nu skulle bli tillsammans.

nej är väl så......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in