2014-11-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
eh? va? är absolut din fulla rätt och varken jag eller Micro har kommit med något som gett minsta antydan om att det skulle vara fel, eller kallat detta beteende för fjolligt, är där du missförstår.
Män som tar till sig kvinnliga normer, beteenden, what ever öppet och använder sig av dessa på ett positivt sätt där det är positivt att agera så är modiga satans tuffingar…inga fjollor. Synsättet en del män har att: allt "kvinnligt"= urdåligt, förnedrande, kasst och måste undvikas på alla sätt är trams och väldigt omoget och osjälvständigt. Och i min värld, och tror även Micros faktiskt rätt "fjolligt"….comprendre?

nope, se tidigare inlägg i ämnet…söta ord är söta ord kort och gott och även män förtjänar lite söta ord ibland.

nope är de tinte eftersom fjolla är synonymt med våp, svaghet, fjompigt etc.
( hur många gånget måste jag upprepa detta?)

Du menar saob inte är ett RIKTIGT lexikon? saob= svenska akademins ordbok. hmm?

Nu börjar det snart luta åt 4 bitar socker här…Vad är ditt problem?
en man som inte accepterar bla bla…kan kallas för svag, vek, våp, fjant, fjompig, tramsig, idiot, etc etc och fjollig…funkar alldeles utmärkt enligt det svenska språket. som sagt kolla saob.
fjolligt betyder MER än bögigt…rosa tröjor med glitter och smink på män, det betyder också andra saker, vilket du verkar helt ha missat i ditt språkbruk, möjligen sitter vi i olika delar av landet?

och nej tror Micro förväntar sig att motdebattörerna på detta forum ska vara vuxna människor och klara resonera vettigt och äga respekt för andra grupper än sig själva. Klara man inte detta som sagt, så är man förmodlgien en liten plutt i nedre tonåren som sitter och tramsar och fjollar sig.

Nu orkar jag inte älta detta mer. Nu ska jag fjolla mig lite med katten.
den som tramsar mest här inne är du
2014-11-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är rätt så ointressant vad "du tror" att jag är - eftersom det vare sig står för eller definierar mig..
Åsikter talar alltid för sig själv man behöver inte "definiera" sig
2014-11-24, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Åsikter talar alltid för sig själv man behöver inte "definiera" sig
Och - om de flesta av mina åsikter vet ni ju inget - ni vet bara det jag delger er, och faktiskt inte ens hur jag förhåller mig till det heller ...

Edit:
Dessutom - med hänsyn till att jag kallas "kvinnofientlig anti-feminist", "medlöpare", rasist, blatteälskare och extremfeminist .. så tycks ni ju inte vara så lyckade med att dra några som helst direkta slutsatser om det jag skriver heller..
2014-11-24, 21:10
Medlem
micro113s avatar
Flashbacks gnällfjollor har visst en egen signaturmelodi

https://www.youtube.com/watch?v=pKSfhfucfy4
2014-11-24, 21:20
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
eh? va? är absolut din fulla rätt och varken jag eller Micro har kommit med något som gett minsta antydan om att det skulle vara fel, eller kallat detta beteende för fjolligt, är där du missförstår.
Män som tar till sig kvinnliga normer, beteenden, what ever öppet och använder sig av dessa på ett positivt sätt där det är positivt att agera så är modiga satans tuffingar…inga fjollor. Synsättet en del män har att: allt "kvinnligt"= urdåligt, förnedrande, kasst och måste undvikas på alla sätt är trams och väldigt omoget och osjälvständigt. Och i min värld, och tror även Micros faktiskt rätt "fjolligt"….comprendre?
Jaha, det är bara det att man blir förolämpad om man gör så Du finner ingenting konstigt i det? Inte alls?

Hur var det nu med könsnormer?
Citat:
nope, se tidigare inlägg i ämnet…söta ord är söta ord kort och gott och även män förtjänar lite söta ord ibland.
Söta ord har inget i en debatt att göra, och det vet du mycket väl. Nåde den som skriver "lilla gumman" till dig, då är det härskartekniker och patriarkat och fan vet allt, men du har minsann rätten att kalla motståndare vad du vill. Då är det bara "söta ord".
Citat:
nope är de tinte eftersom fjolla är synonymt med våp, svaghet, fjompigt etc.
( hur många gånget måste jag upprepa detta?)
Som om det skulle betyda "manlig" menar du? Inse, fjolla är ett ord som används för män som inte är manliga och lever upp till manliga könsnormer. Att som feminist, eller som förespråkare av könsrollernas förstörande, använda "fjolla" som förolämpning är inget annat än otroligt klumpigt.
Citat:
Du menar saob inte är ett RIKTIGT lexikon? saob= svenska akademins ordbok. hmm?
Jo, jag menar att micro113 inte är en ordbok, som du verkar tro. Slå upp "jämförelse" i SAOB och se vad du får fram. Kanske min jämförelse går in då, vad vet jag. Både du och micro tycks ha svårt att hänga med i den. Det enda jag gjort är att jag bytt ut några ord. Hur jävla svårt kan det vara för era hjärnor att tolka budskapet?
Citat:
Nu börjar det snart luta åt 4 bitar socker här…Vad är ditt problem?
en man som inte accepterar bla bla…kan kallas för svag, vek, våp, fjant, fjompig, tramsig, idiot, etc etc och fjollig…funkar alldeles utmärkt enligt det svenska språket. som sagt kolla saob.
fjolligt betyder MER än bögigt…rosa tröjor med glitter och smink på män, det betyder också andra saker, vilket du verkar helt ha missat i ditt språkbruk, möjligen sitter vi i olika delar av landet?
Fast att anklaga en man för att vara fjollig bara för att han inte tycker kvinnor ska vara självständiga är att säga att den mannen är omanlig, och det är ingenting som hör hemma i en feministisk ideologi. Därav självmotsägelsen, som är hela debattens kärna och poäng.
Citat:
och nej tror Micro förväntar sig att motdebattörerna på detta forum ska vara vuxna människor och klara resonera vettigt och äga respekt för andra grupper än sig själva. Klara man inte detta som sagt, så är man förmodlgien en liten plutt i nedre tonåren som sitter och tramsar och fjollar sig.

Nu orkar jag inte älta detta mer. Nu ska jag fjolla mig lite med katten.
Och jag förväntar mig att mina motdebattörer ska vara konsekventa. Just därför stör jag mig så mycket på dig och micro, ni har inte gjort annat än bevisa alla mina poänger. Snällt, men klantigt.

Det är din fulla rätt att anklaga män för att vara omanliga, men du får inte komma och räkna med att folk ska ta dig seriöst sen, eftersom du vill att könsrollerna ska försvinna. Som sagt, du kan inte äta upp kakan och ha den kvar på samma gång.
2014-11-24, 21:21
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Nej, eftersom jag inte tagit flashbacks-gnällfjollor i försvar någonstans och det är just dem som jag ger epitetet gnällfjollor/fjollor ...

Och självklart var epitetet inte tänkt som en komplimang.
Nej, men du tar väl omanliga män i försvar? Eller tycker du att de ska behöva leva upp till en mansroll de inte trivs i? Det räcker att du säger "ja" på den frågan så har jag förlorat hela debatten.
2014-11-24, 21:23
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Och - om de flesta av mina åsikter vet ni ju inget - ni vet bara det jag delger er, och faktiskt inte ens hur jag förhåller mig till det heller ...

Edit:
Dessutom - med hänsyn till att jag kallas "kvinnofientlig anti-feminist", "medlöpare", rasist, blatteälskare och extremfeminist .. så tycks ni ju inte vara så lyckade med att dra några som helst direkta slutsatser om det jag skriver heller..
Dina inlägg är så snurriga och självmotsägande att jag starkt tvivlar på att du själv vet vad du är.
2014-11-24, 21:32
Medlem
Citat:

haha! Ja, det är inte mycket som kommer fram vid det ena micro-inlägget för att sedan hålla vid nästa micro-inlägg. Är du stolt över det?
2014-11-24, 21:49
Medlem
Citat:

Edit:
Ingen fara jag ska inte skriva om det igen men det är som en barnlek för mig att se vilka sorts personer som har olika åsikter det har alltid fasinerat mig
2014-11-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jaha, det är bara det att man blir förolämpad om man gör så Du finner ingenting konstigt i det? Inte alls?

Hur var det nu med könsnormer?

Har du blivit förolämpad för att du dricker kaffe med socker? eller ringer en väninna då du mår lite kasst?
det gäng som micro förolämpade med "gråtfjollor" var ett gäng som uppträdde rätt ynkligt/ svagt. Du tyckte också detta så? Svagt beteende oavsett kön. Börjar du bland ihop saker nu?
[/quote]
Citat:
Söta ord har inget i en debatt att göra, och det vet du mycket väl. Nåde den som skriver "lilla gumman" till dig, då är det härskartekniker och patriarkat och fan vet allt, men du har minsann rätten att kalla motståndare vad du vill. Då är det bara "söta ord".

Läs mitt inlägg: (FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

"lilla gumman" rätt använt på mig är ok. ord är bara ord, är HUR man väjer att använda dem som
skiljer.

Citat:
Som om det skulle betyda "manlig" menar du? Inse, fjolla är ett ord som används för män som inte är manliga och lever upp till manliga könsnormer. Att som feminist, eller som förespråkare av könsrollernas förstörande, använda "fjolla" som förolämpning är inget annat än otroligt klumpigt.

njet är bara 1 av flera betydelser av ordet. Och vad ordet står för i detta sammanhang tycker jag framgår av kontexten i det Micro skrev, faktiskt du som inte verkar kunna läsa in det.
Sen kan jag även lägga till en annan sak. starkt negativt laddade ord ex. fitta, bög, "nigger" är ord som
respektive grupp har "tagit åter" dvs man har aktivt lobbat på att förändra språket, idag är bög nästintill ett neutralt ord för homosexuell man i vissa kretsar medans de i andra kretsar står kvar som starkt negativt…fitta börjar också förvandlas, unga feministiska tjejer använder ordet rätt flitigt som ett positivt ord. Fjolla har jag inte den kollen på riktigt, men mycket möjligt man i homokresar även jobbar på att lägga rabarber på det ordet. det har som sagt redan vandrat en del.

Citat:
Jo, jag menar att micro113 inte är en ordbok, som du verkar tro. Slå upp "jämförelse" i SAOB och se vad du får fram. Kanske min jämförelse går in då, vad vet jag. Både du och micro tycks ha svårt att hänga med i den. Det enda jag gjort är att jag bytt ut några ord. Hur jävla svårt kan det vara för era hjärnor att tolka budskapet?

Tycker du ska hålla dig till saken och slå upp fjolla i stället.

Citat:
Fast att anklaga en man för att vara fjollig bara för att han inte tycker kvinnor ska vara självständiga är att säga att den mannen är omanlig, och det är ingenting som hör hemma i en feministisk ideologi. Därav självmotsägelsen, som är hela debattens kärna och poäng.

Kan definitivt tycka det är rätt "omanligt" att inte anse att kvinnor ska vara självständiga ja.
dessutom "okivnnligt" och "omänskligt".
sug på den en stund.

Citat:
Och jag förväntar mig att mina motdebattörer ska vara konsekventa. Just därför stör jag mig så mycket på dig och micro, ni har inte gjort annat än bevisa alla mina poänger. Snällt, men klantigt.

Vi badar i konsekvens här…vi har talat om för dig att fjolla/ fjolligt faktiskt betyder fler saker än du trott, vi har bevisat detta via att länka till minst 3 säkra ordböcker inkl den mest akademiska av dem alla saob. vi har förklarat sammanhanget som detta var skrivet, eller micro har det,
och du snurrar ändå på i samma kosntiga hjulspår och blandar ihop saker hit och dit…så sorry men inkonsekvensen och ordmissförståndet är din.

Citat:
Det är din fulla rätt att anklaga män för
att vara omanliga, men du får inte komma och räkna med att folk ska ta dig seriöst sen, eftersom du vill att könsrollerna ska försvinna. Som sagt, du kan inte äta upp kakan och ha den kvar på samma gång.

Visst, jag brukar dock inte göra det speciellt. manlighet för mig sitter mest i fysiken, doften och i sex/ reproduktion.
allmänt beteende och egenskaper har jag slutat dela upp i manligt respektive kvinnligt…tycker inte det är så smart eller korrekt ens. Oftast brukar det vara exakt samma egenskap som heter en sak hos en man och en annan hos en kvinna ex. varför inte bra låta det heta samma sak?
snällhet är kort och gott snällhet…inte mesighet hos en man och godhet hos en kvinna.
ledaregenskap är ledaregenskap inte dominans/ manligt hos en man och jobbig manhaftighet/ okvinnligt hos en kvinna.
2014-11-25, 07:30
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Har du blivit förolämpad för att du dricker kaffe med socker? eller ringer en väninna då du mår lite kasst?
det gäng som micro förolämpade med "gråtfjollor" var ett gäng som uppträdde rätt ynkligt/ svagt. Du tyckte också detta så? Svagt beteende oavsett kön. Börjar du bland ihop saker nu?
Jag tyckte jag skrev "man", alltså en obestämd person. Uppenbarligen förolämpar både du och micro en om man visar sig svag. Varför måste man visa sig stark? Är svaga människor mindre värda?
Citat:
Läs mitt inlägg: (FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

"lilla gumman" rätt använt på mig är ok. ord är bara ord, är HUR man väjer att använda dem som
skiljer.
Då kanske du kan berätta för mig exakt hur det är relevant att använda "söt" i en debatt?
Citat:
njet är bara 1 av flera betydelser av ordet. Och vad ordet står för i detta sammanhang tycker jag framgår av kontexten i det Micro skrev, faktiskt du som inte verkar kunna läsa in det.
Sen kan jag även lägga till en annan sak. starkt negativt laddade ord ex. fitta, bög, "nigger" är ord som
respektive grupp har "tagit åter" dvs man har aktivt lobbat på att förändra språket, idag är bög nästintill ett neutralt ord för homosexuell man i vissa kretsar medans de i andra kretsar står kvar som starkt negativt…fitta börjar också förvandlas, unga feministiska tjejer använder ordet rätt flitigt som ett positivt ord. Fjolla har jag inte den kollen på riktigt, men mycket möjligt man i homokresar även jobbar på att lägga rabarber på det ordet. det har som sagt redan vandrat en del.
Även om fjolla mycket riktigt har fler betydelser så används det nästan uteslutande idag om män som inte är manliga, och att använda det som skällsord i en debatt, för att ens motståndare varit "svag", är att antyda att motståndaren bör tuffa till sig, och därmed bete sig manligare. Dessutom ger micro113 sken av att män som gråter är sämre än andra, med tanke på att hon använder "gråt-" som förstärkningsord.
Citat:
Tycker du ska hålla dig till saken och slå upp fjolla i stället.
Fjolla har vi slagit upp flertalet gånger i denna tråd, och alla har betydelsen att personen i fråga är svag. Att micro klagar på svaghet hos sina motdebattörer talar emot hennes syn att varje man ska få vara på sitt eget sätt. För det finns män som inte är starka i alla lägen. Varför ska de behöva ta förolämpningar, av feminister dessutom? Jag kommer till en intressant punkt längre ner, så håll till godo.
Citat:
Kan definitivt tycka det är rätt "omanligt" att inte anse att kvinnor ska vara självständiga ja.
dessutom "okivnnligt" och "omänskligt".
sug på den en stund.
Varför är det omanligt, okvinnligt och omänskligt? Har inte varje människa rätt till sin egen uppfattning utan att behöva utstå glåpord? Och vad säger att dessa personer inte klarar av att se kvinnor som självständiga? Vad jag vet så var det enda de klagade på att en kvinna hade skrivit en artikel om alla typer av killar hon störde sig på. Om det är att inte tycka att kvinnor ska vara självständiga, så är uppenbarligen även många kvinnor av den åsikten. Det faller på sin egen orimlighet.
Citat:
Vi badar i konsekvens här…vi har talat om för dig att fjolla/ fjolligt faktiskt betyder fler saker än du trott, vi har bevisat detta via att länka till minst 3 säkra ordböcker inkl den mest akademiska av dem alla saob. vi har förklarat sammanhanget som detta var skrivet, eller micro har det,
och du snurrar ändå på i samma kosntiga hjulspår och blandar ihop saker hit och dit…så sorry men inkonsekvensen och ordmissförståndet är din.
Alla definitioner av ordet "fjolla" bottnar i svaghet av olika slag, och då micro kräver av sina motdebattörer att inte visa svaghet, så spär hon på synen att män ska vara starka och klara av vad som helst utan att vika sig. Det är självmotsägande, förutsatt att hon tycker att män ska slippa leva upp till mansrollen.
Citat:
Visst, jag brukar dock inte göra det speciellt. manlighet för mig sitter mest i fysiken, doften och i sex/ reproduktion.
allmänt beteende och egenskaper har jag slutat dela upp i manligt respektive kvinnligt…tycker inte det är så smart eller korrekt ens. Oftast brukar det vara exakt samma egenskap som heter en sak hos en man och en annan hos en kvinna ex. varför inte bra låta det heta samma sak?
snällhet är kort och gott snällhet…inte mesighet hos en man och godhet hos en kvinna.
ledaregenskap är ledaregenskap inte dominans/ manligt hos en man och jobbig manhaftighet/ okvinnligt hos en kvinna.
Då är det bäst om du slutar upp med att klaga på de män som visar sig svaga, även om de råkar vara dina politiska motståndare. Eller är det kanske bara män som håller med dig som har rätt att visa sig svaga? Det skulle utan tvekan kunna förklara en hel del av ert beteende, feminister gör ofta så:

"Kvinnor ska få välja sin framtid själva! Öh, är du hemmafru av fri vilja? Jävla våp!"

Fast särskilt konsekvent är det inte. Det hela tycks bottna i en extremistisk syn om att alla måste tycka likadant, och att oliktänkande ska bekämpas med alla medel.
2014-11-25, 13:36
Medlem
Problemet Scruttwalkig har är att hon inte förstår logik. Genom tusentals inlägg faller hon ständigt ner i logikhålet.
Hon begriper inte skillnad på.
Alla idioter kör BMW
Och
Alla som kör BMW är idioter.
Sen är hon en mycket stark kandidat till årets Dunning-Kruger priset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in