2014-11-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hur kan man hellre vilja se ett italienskt lag i en CL-åttondel framför ett svenskt? Obegripligt.
Är man Italienrunkare så är man.
Citera
2014-11-26, 01:26
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Hur kan man hellre vilja se ett italienskt lag i en CL-åttondel framför ett svenskt? Obegripligt.

Svenskt?
Sannolikheten att det sker är förövrigt minimal.
Citera
2014-11-26, 01:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Är man Italienrunkare så är man.
Och om man inte vore det, vad säger att man skulle hålla på MFF...
Såja, bli inte arg, naturligtvis vore det sköj om de skulle gå vidare, men chanserna är väl som JayGatsby säger här ovan minimala även på förhand.
Citera
2014-11-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Juve ska vidare, men det är ingen lätt grupp. Europas näst bästa lag förra året samt ett lag som var snubblande nära en CL-kvart. Roma har det ännu tuffare. Normalutfallet är ett lag vidare. Två vore riktigt bra. 0 katastrof.

Men visst vill man. Och det ska man göra. Krav måste ställas, och läget så förjävla bra ut...
Off Topic: Atlético de Madrid var Spaniens (och även Europas) bästa lag under föregående säsongen. 2 minuter från att vinna både CL och La Liga är ett tydligt bevis, mer än det Real Madrid bevisade under säsongen. 2 förluster mot Barcelona i ligan medans Atletico kryssade 2 mot Barca.

Även om Real Madrid må ha vunnit CL samt att dem var väldigt övertygade mot ett naivt Bayern som verkade skita fullständigt i allt som hade med taktik att göra i de två matcherna, men förutom det dubbelmötet så imponerade dem knappast. Tur hade dem både mot Dortmund och Atlético i finalen, och det är också så CL fungerar i många fall.

Champions League är utan tvekan världens mest prestigefylla klubblagsturnering, och därmed också den turnering man vill vinna mest av alla, för den är speciell. Men att vinna den behöver inte nödvändigtvis betyda att man automatiskt blir världens bästa lag. Det är mycket som spelar in för att vinna CL. Man ska ha tur med både lottning och skador, sen spelar även dagsform in och en liten sak som vem som börjar eller avslutar på hemmaplan kan också vara skillnaden mellan avancemang och utslagning ur turneringen. Med det sagt menar jag inte att man inte kan vara världens bästa lag när man vinner Champions League, men då ska det krävas mer, mycket mer än det Real Madrid bevisade.

Så som Barcelona vann Champions League de senaste 2 gångerna dom vann, sättet dom vann det på, den överlägsenheten säsongen igenom är ett tydligt bevis på att man är världens bästa lag. Bayern München gjorde samma sak när dem vann CL för 2 år sen. Då blir det mer tydligt. Men kommer man 3:a i sin egna liga, och är SÅ nära på att åka ut ur Champions League som Real Madrid var så kan man knappast kallas för Europas bästa lag från föregående säsongen.

Min åsikt är tydlig, att vinna Champions League är absolut inte ett bevis för att vara världens bästa lag.
Citera
2014-11-26, 09:59
Medlem
JayGatsbys avatar
^^ Men någon bättre värdemätare finns inte (annat än eviga diskussioner).
Citera
2014-11-26, 12:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Hur kunde man hellre vilja se ett tjeckiskt eller österrikiskt lag i ett CL-gruppspel framför ett svenskt? Obegripligt.

Nu tycker jag själv att det vore kul med MFF i åttondelsfinal men...
Citera
2014-11-26, 13:21
Bannlyst
Hur går det för Melker Hallberg i Udinese? Har han fått spela något eller är den ännu en svensk talang som tynar bort?
Citera
2014-11-26, 14:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Sebastian Eriksson ska hem till IFK Göteborg för att få speltid och, hoppas han själv, konkurrera om en landslagsplats:

Citat:
IFK Göteborgs plan är att få till ett lånekontrakt med Cagliari. Lån av Eriksson under våren med en option till sommaren där Blåvitt kan köpa loss mittfältaren för runt tre miljoner kronor, erfar Sportbladet.

Vad är det viktigaste du lärt dig under de här åren i Italien, bortsett från kampen med skadorna?
– Oj. Det har varit en fantastisk resa. Italien är ett fint land, med mycket god mat, ett skönt klimat...men konstigt också, med en viss bakåtsträvan inom en del områden.

Undrar vad han menar med bakåtsträvan? Har vita-män-från-arbetarklassen-hatande öfvre medelklass-HBTQ-radikalfeminism ännu inte blivit officiellt statsreligionssubstitut i Italien?
Citera
2014-11-26, 14:58
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Sebastian Eriksson ska hem till IFK Göteborg för att få speltid och, hoppas han själv, konkurrera om en landslagsplats:

Undrar vad han menar med bakåtsträvan? Har vita-män-från-arbetarklassen-hatande öfvre medelklass-HBTQ-radikalfeminism ännu inte blivit officiellt statsreligionssubstitut i Italien?

Haha, eller hur. Hans lagkamrater kanske inte pratar om delad föräldraledighet och vikten av att motarbeta "reaktionärt tänkande" som hemma i Göteborg.
Citera
2014-11-26, 17:05
Medlem
myskankans avatar
Conte vill tydligen ha Paulo Dybala i landslaget. Han är född i Argentina, men som så många andra har han italienska rötter.

En måstematch för Juventus ikväll, som jag tyvärr får följa hemma i soffan.
Har sett bud på olika uppställningar, 4-3-2-1 eller 4-3-1-2. Evra och Ogbonna är tillbaka i truppen. Padoin ser ut att starta som vänsterback.
Vidal bakom Tevez och Llorente eller Tevez och Pereyra bakom Llorente.

En vinst är det enda som räknas ikväll. Men det har varit något som inte stämmer i CL, så lite nervös är man allt. Förhoppningsvis har Allegri löst problemen.
Dai dai dai!!
Citera
2014-11-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
...
En vinst är det enda som räknas ikväll. Men det har varit något som inte stämmer i CL, så lite nervös är man allt. Förhoppningsvis har Allegri löst problemen.
Dai dai dai!!
Jag vet att det öppnar upp för många att kalla mig för en okunnig idiot. Skiter väl jag i. Men jag tror att Juventus är ett lag som är redo att utmana. Kanske inte kunna gå hela vägen, men utmana på riktigt.

Men först måste de ta sig vidare...
Citera
2014-11-26, 19:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag vet att det öppnar upp för många att kalla mig för en okunnig idiot. Skiter väl jag i. Men jag tror att Juventus är ett lag som är redo att utmana. Kanske inte kunna gå hela vägen, men utmana på riktigt.

Men först måste de ta sig vidare...
Ska bli spännande att se vad de kan uträtta med det nya spelsystemet. Mitt taktiska öga är inte så bra så om någon månad kan jag börja se det. Men nog känns det mer hoppfullt än asamoah och lichsteiner som stora nycklar till offensiven
Senast redigerad av sebastian_ 2014-11-26 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in