2014-06-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Udinese verkar välja Stramaccioni till ny tränare. Man blir lite skeptisk med tanke på farsen i Inter, där han aldrig fick någon struktur på grejerna under den andra säsongen. Någon som vet vad han har gjort under det gångna året?

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/stramaccioni-will-sign-a-two-year-contract-with-udinese-after-rescinding-with-inter/
Nu är det officiellt. Är intresserad av att höra vad 4522 och Jackbob tycker om detta. Angående vad Stramaccioni gjort senaste året, när han fick foten av Inter var han väl fortfarande inte helt klart med sin tränarutbildning? Kanske har lagt all tid på att slutföra den?

Spontant känns det som att Strama är en ganska bra tränare för Udinese med tanke på att klubben vill satsa på och utveckla unga spelare, vilket Stramaccioni ger utrymme för. Dock är han knappast lika skicklig som Guidolin, men han kanske kan bli?
Citera
2014-06-05, 02:27
Medlem
qhz.s avatar
Nu jävlar ska huvuden huggas. Många ska hängas. Det är ingen idé att skicka dom där "filmande spaggarna" till VM, alla vet ändå efter dagens match att dom kommer att åka ur i gruppspelet.

Eller vänta nu...

Det var ett vanligt jävla genrep inför ett mästerskap i italiensk stil. Således ingen fara på taket. Folk är för snabba på att dra slutsatser utifrån enskilda och betydelselösa matcher. Visst 1-1 mot Luxemburg på hemmaplan i Italien är inget bra resultat, men att dra några som helst slutsatser efter matchen är riktigt korkat, vilket även Prandelli var inne på.

Själv tyckte jag mig se en hel del saker som var bra i matchen. Balotellis samarbete med Cassano när han byttes in. Marchisio såg bra ut under stora delar av första halvleken. Verratti såg ännu vassare ut i första, riktigt skön bollbehandling.

Man snackar om att italienarna oftast inte ger allt i träningsmatcher. Matchen mot Luxemburg är ett stort jävla kvitto på att det är sanning, men knappast en nyhet. Pirlos frispark, Balotellis och Candrevas chanser i ribban. Dom lägena hade lika gärna kunna gått i mål och då hade det varit 4-1 och frid o fröjd istället. Visst oskärpa i avsluten osv. Hade det varit en match i brinnande VM-turnering hade alla chanserna suttit istället.

Nä, 1-1 mot Luxemburg var fan det bästa som kunde hända Italien. Jag tror ärligt det.
Citera
2014-06-05, 09:28
Medlem
Bra snack qhz. Under VM kommer antalet idioter att öka lavinartat. Och de kommer förmodligen att tjata om filmande fjollor osv som vanligt. 2006 var mitt första VM på Flashback, och det var ett sammelsurium av diverse påhopp. Ett fåtal som stod emot. Något som också påverkade Calcio-trådarna. Tog ett par år innan trådarna kunde släppa försvarsinställningen och lyfta på allvar. En lustfylld diskussion, spetsad med nyheter, anekdoter och fakta. Väldigt gärna motsättningar men då på ett någorlunda initierat sätt eller med ett frågetecken efter istället för ett utropstecken.

Mitt tjatande om gli Azzurris statistik om vänskapsmatcher är mer en kul grej. För visst fan är det lite kul. Och det sitter så jävla djupt. Man har gått ut och deklarerat att man ska ta vänskapsmatcher på allvar, inte minst eftersom de påverkar ranking. Men…

Något som Chiellini också konstaterar:
"Siamo una squadra un pò strana, non abbiamo mai fatto bene le amichevoli, non è nel nostro Dna, ma andiamo avanti con fiducia e sicurezza."

http://www.tuttosport.com/calcio/italia/2014/06/04-296676/Chiellini%3A+%C2%ABNon+siamo+bravi+a+giocare+le+am ichevoli%C2%BB

Tittade med ett halvt öga, utan ljud. Gillade startuppställningen, där det fanns plats för både Pirlo och Verratti, även om Pirlo inte briljerade. Kanske Barzagli kan förstärka i defensiven? Uppställningen var på ett ungefär:

Buffon

De Sciglio Bonucci Chiellini Abate

Verratti De Rossi Pirlo

Candreva Marchisio

Balotelli

Och jag tror att det kan vara guld att ha Cassano som inhoppare. Komma in då de andra börjar bli trötta, och kan finna luckorna för de som fortfarande orkar springa. Men Prandelli har ett antal olika möjligheter. Inte minst förändringar under matchens gång. Inte helt lätt att förutsäga.
Citera
2014-06-05, 13:16
Medlem
Svårt att citera en låst tråd men:

(FB) Allt om Calcio!

Och det är idag som Silvestrone ska presentera finansiärerna och betala 10 milj euro upfront till Cellino.

Jag citerar ännu en gång raden från mitt tidigare inlägg som sammanfattar hela jävla skitet. ” Stora summor, hemliga finansiärer, fulspel och furbo.”

Borgmästare Zedda har garanterat 16.000 platser på läktaren till nästa säsong på Sant’Elia. Kanske det enda konkreta som hela spelet utmynnar i. Vilket skulle kunna ha varit Cellinos mening från början.

Vafan.
Citera
2014-06-05, 16:06
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bra snack qhz. Under VM kommer antalet idioter att öka lavinartat. Och de kommer förmodligen att tjata om filmande fjollor osv som vanligt. 2006 var mitt första VM på Flashback, och det var ett sammelsurium av diverse påhopp. Ett fåtal som stod emot. Något som också påverkade Calcio-trådarna. Tog ett par år innan trådarna kunde släppa försvarsinställningen och lyfta på allvar. En lustfylld diskussion, spetsad med nyheter, anekdoter och fakta. Väldigt gärna motsättningar men då på ett någorlunda initierat sätt eller med ett frågetecken efter istället för ett utropstecken.

Mitt tjatande om gli Azzurris statistik om vänskapsmatcher är mer en kul grej. För visst fan är det lite kul. Och det sitter så jävla djupt. Man har gått ut och deklarerat att man ska ta vänskapsmatcher på allvar, inte minst eftersom de påverkar ranking. Men…

Något som Chiellini också konstaterar:
"Siamo una squadra un pò strana, non abbiamo mai fatto bene le amichevoli, non è nel nostro Dna, ma andiamo avanti con fiducia e sicurezza."

http://www.tuttosport.com/calcio/italia/2014/06/04-296676/Chiellini%3A+%C2%ABNon+siamo+bravi+a+giocare+le+am ichevoli%C2%BB

Tittade med ett halvt öga, utan ljud. Gillade startuppställningen, där det fanns plats för både Pirlo och Verratti, även om Pirlo inte briljerade. Kanske Barzagli kan förstärka i defensiven? Uppställningen var på ett ungefär:

Buffon

De Sciglio Bonucci Chiellini Abate

Verratti De Rossi Pirlo

Candreva Marchisio

Balotelli

Och jag tror att det kan vara guld att ha Cassano som inhoppare. Komma in då de andra börjar bli trötta, och kan finna luckorna för de som fortfarande orkar springa. Men Prandelli har ett antal olika möjligheter. Inte minst förändringar under matchens gång. Inte helt lätt att förutsäga.

Tycker den 11:an är alldeles för defensiv.. Balotelli är inte bra som ensam forward alls, iallafall inte i Milan. Tycker inte De Sciglio och Abate är mycket att hänga i granen heller.
Romulo och Pasqual är minst lika bra och mycket mer mångsidiga...

Men som sagt, på en bra dag kan Abate vara en klippa i defensiven och stänga ner världstjärnor - får väl hoppas att han är i god form nudå.
Citera
2014-06-05, 20:46
Medlem
Cirkusen i Cagliari fortsätter. Vet inte om jag ska fortsätta rapportera om den jävla soppan.

Den senaste vändningen är att Cellino ikväll ryktas ha sålt klubben till Tommaso Giulini. Enligt en intervju med engelska Sky Sport:

Meanwhile, the Italian says he has agreed a deal to sell Cagliari to former Inter Milan board member Tommaso Giulini and that the sale is imminent.

A deal to sell to an American investment group led by the Italian Luca Silvestrone fell through.

"The Americans were messing about too long," Cellino revealed. "They wanted another 90 days.

"I have agreed to sell to Giulini and it should be finalised very soon. I wish them well. My heart is with Leeds now and all my work and energy is going into them."

http://www1.skysports.com/football/news/11715/9339159/championship-leeds-united-owner-massimo-cellino-looking-to-appoint-british-coach

Mitt inlägg från 2014-05-20:
”Och det verkar vara jävligt nära en deal mellan Cellino och Giulini. Kommer från en förmögen familj, varit engagerad inom Inter tidigare och äger gruvor på Sardinien. Men amerikanarna lurar i vassen. Cellino vill ha en snabb affär så att han kan koncentrera sig på sin Ferrari.”

(FB) Allt om Calcio!
Citera
2014-06-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tycker den 11:an är alldeles för defensiv.. Balotelli är inte bra som ensam forward alls, iallafall inte i Milan. Tycker inte De Sciglio och Abate är mycket att hänga i granen heller.
Romulo och Pasqual är minst lika bra och mycket mer mångsidiga...

Men som sagt, på en bra dag kan Abate vara en klippa i defensiven och stänga ner världstjärnor - får väl hoppas att han är i god form nudå.

Kan också ha Cassano & Balotelli på topp, med Cerci strax bakom. Större briljans, med tappar i löpningar.

Milan-backarna imponerade inte igår, men känns ändå som det naturliga alternativet då man spelar med fyra där bak. Men Prandelli kan ju alltid välja att spela med tre backar. Inte minst kan han göra om det under spelets gång.

Prandelli har fått ändra sin grunduppställning iom att Montolivo skadades. Jag tycker att det är klokt att vänta med att sätta in Cassano. Samtidigt är spelet bättre med honom på plan. Så det är ett svårt val om han ska starta eller inte.

Jag tycker nog ändå att uppställningen igår, spetsat med Barzagli, är den som bör starta mot England.
Citera
2014-06-06, 00:01
Medlem
B-Dawks avatar
Hur länge till ser vi Mattia Perrin i Genoa? Och framförallt, får Serie A behålla honom?

Av de italienska storlagen är det väl Milan och Roma som har det sämst ställt på längre sikt? Juventus har ju Buffon och där bakom finns ju Nicola Leali som om han utvecklas åt rätt håll blir en konkurrent till Perrin om posten mellan stolparna för Gli Azzurri om några år. Inter har ju Handanovic och han kommer vara bra i flera år till. Napoli försöker väl låsa upp Pepe Reina på lång sikt nu också så de har det också ganska bra förspänt.

Även Parma och Fiorentina har det väl okej ställt mellan stolparna.

Så vad säger ni som är mer italienkännare än mig?
Citera
2014-06-06, 10:09
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Hur länge till ser vi Mattia Perrin i Genoa? Och framförallt, får Serie A behålla honom?
Har ärligt talat aldrig fattat det här med Perin. Visst, han är ju relativt ung, men är han så bra verkligen? under säsongsinledningen upplevde jag att de flesta med mig var skeptiska till hans spel, men sen någin gång under vintern så blev det vedertaget att han är the next big thing. Själv ser jag mest en fladdrig typ med lustigt utseende. Föredrar en målvakt som Consigli alla dagar i veckan.
Citera
2014-06-06, 23:00
Medlem
Imorgon, lördag, gör Südtirol och Pro Vercelli upp om en plats till Serie B. Och kanske mer intressant spelar även Frosinone mot Lecce. Blev 1-1 i Lecce.

Men på söndag kväll blir det riktig fotbollsfest i Bari och Modena. Baris sista hemmamatcher i Serie B, resultat och publik:

Bari – Novara, 4-1 (48.744)
Bari – Cittadella, 1-0 (35.181)
Bari – Juve Stabia, 3-0 (26.215)
Bari – Latina, 0-1 (32.528)

Vansinnigt imponerande siffror. Och på söndag möter man återigen Latina. Har ingen koll på om det blir några begränsningar publikmässigt, men annars lär man hamna en bit över 50.000.

Och priset för den krisande klubben blev ca 4 milj euro för Paparesta & co. Cagliari har inte haft över 5.000 på hemmaplan denna säsong. Av uttjatade skäl. Men priset som Giulini betalar lär vara ca 45 milj euro. Många som är skeptiska, men samtidigt så är det åtminstone en italienare. Har förhoppningsvis lite förståelse för kulturen.

Men samtidigt så är erfarenhet inte alltid av godo. Tommasos bror är den med erfarenhet. Han har ägt AC Bellinzona sedan 2008. Då spelade de i högsta divisionen och EL. Nu har de gått i konkurs och får endast bedriva ungdomsverksamhet. Kanske Pellebelle har mer info, då han varit närmare stormens öga?
Citera
2014-06-06, 23:52
Medlem
qhz.s avatar
Vi får inte heller glömma matchen om vilka som behåller platsen i Serie B och vilka som åker ur.

Varese besegrade Novara med 0-2 borta på Stadio Silvio Piola ikväll i första matchen av två, returen spelas nästa fredag.

Leonardo Pavoletti var det som gjorde båda målen för Varese. Pavoletti som gör sin bästa säsong i karriären i år trots att Varese som lag tappade det fullständigt mot slutet. 23 mål i Serie B blev det för anfallaren och nu är han alltså på väg att hjälpa Varese kvar i Serie B.

Viktigt att nämna för mig då jag håller Varese lite som mitt "andra lag" av någon outgrundlig anledning. Har följt dom ganska noga i Serie B under säsongen, men även tidigare.

*

Sedan undrar jag om du, Brille, vet om det finns något vänskapsband mellan Cagliari och Varese på något sätt?

Denna hängde nämligen på bortaläktaren i kvällens match:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Flag_of_the_Italian_region_Sardinia.svg

Kanske bara är personliga vänskapsband bland några få supportrar och inget utbrett?!?
Citera
2014-06-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Vi får inte heller glömma matchen om vilka som behåller platsen i Serie B och vilka som åker ur.

Varese besegrade Novara med 0-2 borta på Stadio Silvio Piola ikväll i första matchen av två, returen spelas nästa fredag.

Leonardo Pavoletti var det som gjorde båda målen för Varese. Pavoletti som gör sin bästa säsong i karriären i år trots att Varese som lag tappade det fullständigt mot slutet. 23 mål i Serie B blev det för anfallaren och nu är han alltså på väg att hjälpa Varese kvar i Serie B.

Viktigt att nämna för mig då jag håller Varese lite som mitt "andra lag" av någon outgrundlig anledning. Har följt dom ganska noga i Serie B under säsongen, men även tidigare.

*

Sedan undrar jag om du, Brille, vet om det finns något vänskapsband mellan Cagliari och Varese på något sätt?

Denna hängde nämligen på bortaläktaren i kvällens match:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Flag_of_the_Italian_region_Sardinia.svg

Kanske bara är personliga vänskapsband bland några få supportrar och inget utbrett?!?
Det har du såklart rätt i. Jag var (för?) upptagen med att blicka framåt. Till helgen.

Varese? Inget som jag vet om. Det har varit snack tidigare om att man kanske skulle spela på deras arena om man inte får godkänt på den vackra ön. Typ man gjorde i Trieste. Men vafan vet jag. Precis som du nämner så kan vänskap byggas utifrån personliga relationer. Men de enda som jag vet om som Cagliari mer eller mindre officiellt, haft vänskap med är Foggia. Och det dog då de strulade då Sau ville hem. Vänskapen mellan personerna kan dock finnas kvar…

Men det är länge sedan jag hade någon personlig insikt i la Curva. Så jag bara gissar som alla andra.

Googlade som hastigast och såg att Cagliaris Primaveralag besegrade Vareses med 4-1 tidigare i år. Ibarbo var kapten.
http://galleria.cagliaricalcio.net/medias/1/uid_143d43c150e.800.0.jpg

Cagliari har inga vänner. På gott och ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in