Bra snack
qhz. Under VM kommer antalet idioter att öka lavinartat. Och de kommer förmodligen att tjata om filmande fjollor osv som vanligt. 2006 var mitt första VM på Flashback, och det var ett sammelsurium av diverse påhopp. Ett fåtal som stod emot. Något som också påverkade Calcio-trådarna. Tog ett par år innan trådarna kunde släppa försvarsinställningen och lyfta på allvar. En lustfylld diskussion, spetsad med nyheter, anekdoter och fakta. Väldigt gärna motsättningar men då på ett någorlunda initierat sätt eller med ett frågetecken efter istället för ett utropstecken.
Mitt tjatande om gli Azzurris statistik om vänskapsmatcher är mer en kul grej. För visst fan är det lite kul. Och det sitter så jävla djupt. Man har gått ut och deklarerat att man ska ta vänskapsmatcher på allvar, inte minst eftersom de påverkar ranking. Men…
Något som Chiellini också konstaterar:
"Siamo una squadra un pò strana, non abbiamo mai fatto bene le amichevoli, non è nel nostro Dna, ma andiamo avanti con fiducia e sicurezza."
http://www.tuttosport.com/calcio/italia/2014/06/04-296676/Chiellini%3A+%C2%ABNon+siamo+bravi+a+giocare+le+am ichevoli%C2%BB
Tittade med ett halvt öga, utan ljud. Gillade startuppställningen, där det fanns plats för både Pirlo och Verratti, även om Pirlo inte briljerade. Kanske Barzagli kan förstärka i defensiven? Uppställningen var på ett ungefär:
Buffon
De Sciglio Bonucci Chiellini Abate
Verratti De Rossi Pirlo
Candreva Marchisio
Balotelli
Och jag tror att det kan vara guld att ha Cassano som inhoppare. Komma in då de andra börjar bli trötta, och kan finna luckorna för de som fortfarande orkar springa. Men Prandelli har ett antal olika möjligheter. Inte minst förändringar under matchens gång. Inte helt lätt att förutsäga.