• 1
  • 2
2014-05-14, 19:32
Medlem
mmas avatar
Vad tror ni om kommande skivan? Jag är pepp!

http://www.blabbermouth.net/news/ent...ont-in-august/

Drygt detta med bråket om namn osv. Men det är väl bara se framåt antar jag.
Citera
2014-07-15, 22:25
Medlem
Plattan är ute nu.
Citera
2014-07-17, 18:18
Medlem
TheJesuss avatar
Jag tycker den är riktigt bra faktiskt. Har inte haft några förväntningar direkt. LG morrar på som i fornstora dar.
Citera
2014-07-18, 19:29
Bannlyst
Varför har dom bytt namn till Entombed AD för?

Jag har inte lyssnat på skivan än men jag tror inte att jag kommer bli besviken. Entombed brukar alltid leverera grymma album.
Senast redigerad av Skyttegrav 2014-07-18 kl. 19:33.
Citera
2014-07-18, 19:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav

Nya skivan tror jag blir kanon grym.

Bråk om rättigheter till namnet. Har ju skett en viss ruljangs på medlemmar, vet inte om nån originalmedlem är kvar...?
Citera
2014-07-20, 14:46
Medlem
donaukinds avatar
Jag tyckte Serpent Saints var en helt okej skiva, så ska ta och lyssna igenom den nya. Som sagt, Entombed levererar alltid och det är inget larv med "testa något nytt" utan det är samma grymma musik att se fram emot.
Citera
2014-11-26, 15:38
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Jag tyckte Serpent Saints var en helt okej skiva, så ska ta och lyssna igenom den nya. Som sagt, Entombed levererar alltid och det är inget larv med "testa något nytt" utan det är samma grymma musik att se fram emot.

Det är ett kommersiellt tänk att använda samma gamla formel om och om igen... obs jag klankar inte ner på Entombed/AD för det.
Citera
2014-11-26, 16:00
Medlem
LilithSkovdes avatar
Skivan är ju grym!

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bråk om rättigheter till namnet. Har ju skett en viss ruljangs på medlemmar, vet inte om nån originalmedlem är kvar...?

L-G är ju originalmedlem i Entombed?

EDIT: 400 inlägg nu!
Citera
2014-11-26, 16:10
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Från Wikipedia: "I en intervju på Sweden Rock Magazine #3, 2014 meddelade både L-G Petrov och Nico Elgstrand att namnet Entombed ägs av de fyra originalmedlemmarna L-G Petrov, Alex Hellid, Uffe Cederlund och Nicke Andersson, och kommer inte användas tills vidare."
Citera
2014-11-26, 16:26
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webcomic
Det är ett kommersiellt tänk att använda samma gamla formel om och om igen... obs jag klankar inte ner på Entombed/AD för det.

Inte nödvändigtvis, om du gör samma skiva om och om igen därför att du vet att det säljer DÅ är det kommersiellt tänk men om du håller dig till en stil därför att du brinner för den stilen så är det helt ok!
Citera
2014-11-29, 17:18
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Inte nödvändigtvis, om du gör samma skiva om och om igen därför att du vet att det säljer DÅ är det kommersiellt tänk men om du håller dig till en stil därför att du brinner för den stilen så är det helt ok!

Om dom vet att musiken säljer så är det kommersiellt att fortsätta i samma stuk oavsett om dom känner passion eller ej.. bandmedlemmar har också munnar hemma som måste mättas.
Citera
2014-12-01, 17:20
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webcomic
Om dom vet att musiken säljer så är det kommersiellt att fortsätta i samma stuk oavsett om dom känner passion eller ej.. bandmedlemmar har också munnar hemma som måste mättas.

Det spelar väl ingen roll? Om dom lirar stilen dom älskar är det väl troligtvis för att dom älskar den, hade dom velat tjäna feta pengar hade dom förmodligen inte bildat ett dödsband till att börja med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in