Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-26, 13:52
Medlem
Efter vad jag förstår så hade de båda rivalerna endast träffats två gånger innan första hammarslaget. En gång när JA var jätteberusad och både LL och JH var närvarande, och då de pratade med varandra och t.o.m. avslutade det samtalet med en kram. Andra gången när JH satt i JA´s bil och LL försökte dra henne ur den. LL´s misshandel av JH på en krog, är det något som aldrig hänt då? Jag kan inte läsa om den nånstans.
Citera
2014-11-26, 13:54
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Efter vad jag förstår så hade de båda rivalerna endast träffats två gånger innan första hammarslaget. En gång när JA var jätteberusad och både LL och JH var närvarande, och då de pratade med varandra och t.o.m. avslutade det samtalet med en kram. Andra gången när JH satt i JA´s bil och LL försökte dra henne ur den. LL´s misshandel av JH på en krog, är det något som aldrig hänt då? Jag kan inte läsa om den nånstans.

Jag vet att det nämndes i början av tråden, men jag tror det bara var rykten som gick just då.
Citera
2014-11-26, 14:13
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Jag har bara hittat en bild på henne, när hon är gripen och står i helbild i nåt rum. Vart ligger de andra bilderna?

Längre ned i samma fup, det är då tre bilder på hennes ansikte, framifrån och från sidorna.
Citera
2014-11-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Längre ned i samma fup, det är då tre bilder på hennes ansikte, framifrån och från sidorna.

Ja jag såg det lite senare, läser så långsamt så blev inte klar med fup:en förrän idag. Jonna hade gått upp mycket i vikt under det senaste året, är det någon som vet varför? Tröstätande eller samboliv eller vad hände med henne? Kanske helt irrelevant egentligen men jag undrar ändå för hon var ju ganska smal tidigare. Kanske hon mådde dåligt rent allmänt under väldigt lång tid, inte bara för triangeldramat men att det var fler faktorer som påverkade henne.
Citera
2014-11-26, 14:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag har bara hittat en bild på henne, när hon är gripen och står i helbild i nåt rum. Vart ligger de andra bilderna?

Så ser en typisk svensk (misstänkt) styckmörderska ut.

https://anonfiles.com/file/e850028e1b515c85d1b496b9d6bd9cc9

Nu är du förvarnad ..

Edit: Djurvän är hon också.
Senast redigerad av LeeVan 2014-11-26 kl. 15:05.
Citera
2014-11-26, 15:08
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Man blöder ju väldigt mycket efter ett missfall? Och har hög infektionsrisk. Enligt JH blev hon skrapad på sjukan, du kan inte ha sex efter en skrapning utan att bloda ner heller och dessutom får man väl oftast otroliga buksmärtor i några dagar efterhand.

Jag skiter i om han såg ärr eller stygn, jag undrar hur i helvete hon pallar att knulla efter ett missfall bara när det blöder i nästan två veckor och livmodern krampar.

Tror att hon låg runt för att hon hade taskig självkänsla, hon säger i förhöret att hon låg med Kristian för att bli glad, nåt sånt. Och jag tror också att hon aldrig var gravid.

Jag tror det är olika hur missfallet ter sig beroende på hur långt gången du är, är det bara ngn/några veckor behöver det inte bli långvariga plågor. Jag har fått två tidiga missfall, det blödde otroligt mycket och gjorde ont i 1-2 dagar, sedan var det över som om inget hänt. Det är ju bara det befruktade ägget som stöts bort då, det är inget foster ännu som kroppen behöver kämpa/stöta ut. Har det varit tidigt kan du blöda ut det väldigt snabbt. Jag tror att det är jättesvårt att fejka positivt på mätstickan, man ser att det är JH:s hand på bilden hon skickat. Om hon inte fått ngn annan gravid person att kissa på stickan så tror jag att hon var gravid men sedan stötte bort det. Du kan ta gravtest redan efter några dagar och stöter du sedan bort det ganska snart så blir det inte alltid tonvis med blod i flera veckor och sjukhusvistelse.

Hon gjorde ingen skrapning, hon ljög om det, hon började blöda och när hon kollade gravtest igen visade det negativt.

Jag gjorde gravtest som var positiva båda gångerna och några dagar efter var det negativt. Jag hade dock ingen vidare sexlust....
Senast redigerad av Scrupci 2014-11-26 kl. 15:13.
Citera
2014-11-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Nu är du förvarnad ..

Ja det är helt sinnessjukt! Hon ser ut som vem som helst, en helt vanlig tjej!
Citera
2014-11-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Här hittar ni en bild på en "normal" J.H.
Med "normal" menar jag en bild där hon ser ut som hon gjorde innan hon blev en styckmörderska!

http://narcissisten.for.me/2014/november/jonna-henningsson.html

Hon har den typ av utseende som jag faller för... bruna ögon, mums. Å andra sidan hade hon kunnat vara hur vacker som helst - hade hon haft bajs i källaren hade jag lämnat henne direkt ändå. Förhoppningsvis inte i några IKEA-påsar. :P
Citera
2014-11-26, 15:28
Medlem
Citat:

Ja tänk om man kunde se på en människa om hon eller han är en potentiell mördare! JH säger att hon var så rädd hela tiden hon höll på att slå med hammaren och knivhugga LL. Att hennes enda tanke var att få tyst på henne. Jag undrar om det var rädsla LL såg i hennes ansikte, eller vettlöst raseri?
Citera
2014-11-26, 15:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Nu tror jag inte att hon är så mycket annorlunda heller. Men ett ”svart hål” tycks det ju finnas om man lyckas pressa henne tillräckligt. Tycker det är djupt tragiskt för alla inblandade – inklusive JH.
Citera
2014-11-26, 15:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Nu är du förvarnad ..

..dock hänger sorgkanterna under de lackflagnande naglarna med som ett signum.
Citera
2014-11-26, 15:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
..dock hänger sorgkanterna under de lackflagnande naglarna med som ett signum.

Kan nog ha att göra med hennes främsta fritidsintresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in