Citat:
Ursprungligen postat av
jdlundberg
Nej, jag ligger kort på samtliga! Är inne minst tre gånger om dagen och checkar kurserna för att följa mönster och eventuellt sälja av om jag ser en bättre chans:risk-ratio någon annanstans.
Jag föredrar högriskare för kicken! Jag satsar bara pengar jag definitivt klarar mig utan; går aktierna bra så ger jag mig av till Borneo och dyker några veckor i vår, annars får det helt enkelt vänta! Så jag har inte så höga insatser.

Ah på så vis, tänkte att portföljen var lite gles på långsiktigt innehav..
Men innehaven du har är mycket beroende på enskilda händelser som kan vara lite oroväckande om man inte har bra koll..
Det fetstilta är något som man bör undvika.. Även om man gillar hög risk.. Allt handlar om att gå in i bets där man tror oddsen är på sin sida.. Håll koll på "
Olja: Oljekartellen OPEC har ordinarie möte i Wien" som går av stapeln imorgon, det kan ha stor påverkan på Africa Oil... Ett generellt tips håll koll på macro händelser som kan påverka aktiekursen och ta bets där istället för att gå in i valfria medicinbolag på magkänsla.. På så vis får du bättre förståelse om varför kursen rör sig..