2014-11-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Man kan alltid hitta saker att störa sig på med tränare, jag tror ändå att han är helt rätt man med tanke på åldern på laget. Sen vem fan bryr sig hur han låter i media? Det viktiga är hur han sköter snacket i omklädningsrummet.

Problemet med Modo är att få värvningar har lyckats, Roche har blandat väldigt mycket och dessutom varit skadad, Flanagan har varit rätt hygglig men skadad, Nättinen har varit dålig förutom på slutet, Dennis Persson är medelmåttig. Har man dessutom spelare som Påhlsson, Torp, Nordgren mfl. som varit för dåliga märks det att det är ett smalt lag.
Hade vi åtminstone spelat bättre i 60 minuter under lång tid så hade det åtminstone funnits nån gnutta hopp men ärligt talat så är han den mesigaste jag nånsin lyssnat på. Känns som att flyr undan problemen istället för att göra något åt det. Han är nog tillräckligt bra för att undvika att vi åker ur men jag känner mig lurad totalt sett. Efter det han gjorde med Skellefteå hade jag faktiskt väntat mig bättre. Han skulle passa bättre i Frölunda. I Modo är det för mycket blandat och det klarar han inte. Är inte du som modoit orolig över den mörka trend vi haft på slutet? Är vi avhängda under juluppehållet finns det inget hopp alls om du frågar mig.

Och jag kan lova dig att många retar sig på hans analyser i media. Har sett massor av den varan på Facebook. Vi har varitr fruktansvärt illa ute vid den här tidpunkten förut ja, men det var länge sen vi presterade så uselt spelmässigt under lång tid.
Citera
2014-11-25, 23:02
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Haha får tacka TheSnakeEye för ett rejält garv!

Det ska bli väldigt kul att se hur Modo kommer att använda Brashear, det vore kul om vi kunde få in lite mer känslor i vår, nuförtiden, gråa liga.
Säger som min kollega i cykeltråden.. Fantastisk värvning på så många olika plan men skulle blivit galen om DIF tagit in honom.

Var bra lack redan 2009 då Sather tog honom till Rangers.. Tror på 2 år o 2,8 mill per.. Redan då var hans dagar räknade som enforcer.. I NHL mått räknat dock.
Citera
2014-11-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Mycket uppståndelse för en värvning som kommer spela några minuter per match.
Och det vet du?
Citera
2014-11-25, 23:03
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Haha.
Det kommer mera. Var så säker på det.
Tror man kommer värva in en ny målvakt till Modo.
Gissar på att P Roy ligger högt upp på den listan.
Rob Blake är ett annat namn att lägga på minnet. Både han och Foppa var ju nyligen i Toronto beträffande HHOF. 44 år ung. Inga problem.
Citera
2014-11-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Rob Blake är ett annat namn att lägga på minnet. Både han och Foppa var ju nyligen i Toronto beträffande HHOF. 44 år ung. Inga problem.
Dan Hinote hade suttit fint. Men tror inte han är så sugen på en tredje sejour hos oss tyvärr. Men där har vi iaf en passande spelartyp.
Citera
2014-11-25, 23:06
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Smart drag ändå att signa honom på ett år direkt. Med ett try-out finns ju risken att efter succén att något lag med mer pengar värvar honom! Så kudos till Modo för det.
Citera
2014-11-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Han har gjort fler poäng i NHL än alla spelare i SHLs topp 5 tillsammans och folk tror att han inte är vass offensivt...

Idioter.
Ja det är korkat att döma ut honom han kan säkert överraska men han spelade ändå sin senaste match 2010 så det är ju det man tänker på. Skönt med någon som inte toksågar någon på förhand iaf.
Citera
2014-11-25, 23:08
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja det är korkat att döma ut honom han kan säkert överraska men han spelade ändå sin senaste match 2010 så det är ju det man tänker på. Skönt med någon som inte toksågar någon på förhand iaf.

Eller hur?! Om man kollar Youtube så ser man ju att han ett bra skott och är bra på rören.
Citera
2014-11-25, 23:09
Medlem
Citat:
Smart drag ändå att signa honom på ett år direkt. Med ett try-out finns ju risken att efter succén att något lag med mer pengar värvar honom! Så kudos till Modo för det.
Tror du det? Killen är 42 år... Hade han varit 10 år yngre kanske den möjligheten funnits.
Citera
2014-11-25, 23:12
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man får ju också tänka på att han hunnit vila kroppen efter många år i NHL. Tror de lediga åren gjort honom gott.

Precis som Snakeye skriver har han gjort mer poäng i NHL än top 5 i SHL gjort, TILLSAMMANS. Tänk på det!
Citera
2014-11-25, 23:12
Medlem
Citat:
Eller hur?! Om man kollar Youtube så ser man ju att han ett bra skott och är bra på rören.
Garpenlöv , wennerholmoch M Nyström verkar helt ha glömt bort detta. Är man sportjournalist bör man ju åtminstone ta reda på fakta innan man sågar en värvning. Jag höjer ett varningens finger att han överraskar positivt och bidrar med tyngd och att han även gör en och annan poäng i modotröjan bara för det.
Citera
2014-11-25, 23:14
Medlem
von_Ss avatar
Tråkigt nog för Brashear så verkar inte Foppa vara så insatt i det här med avstängningar i SHL. Kommer han någonsin ens vara tillgänglig?

Det här blir väl 15-20 matcher t ex http://www.youtube.com/watch?v=JXSVVh_DANs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in