2014-12-17, 13:42
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Fast om de inte letar back så är ju chansen att de betalar bäst, ja icke-existerande. Eller menar du att alla lag är tvingade att lägga fram bud?
Nej, det menar jag inte. Du skriver att han går till de som har störst chans att vinna och kan betala bäst, men inget om att klubbarna faktiskt ska eftersöka hans tjänster för att en värvning ens ska vara aktuell. Om nu Brynäs är enda laget som söker en back så lär ju Tallinder går till Brynäs om han vill det, även om Brynäs knappast kan betala bäst i SHL eller har störst chans att vinna senare i vår.

Lite roligt förresten: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article20036894.ab

Citat:
Har ni råd?
– Det löser sig, jag tror inte Henrik är intresserad av det ekonomiska utan av att komma hem och få ett bra liv och spela för en klubb han är starkt förknippad med.

Fat chance.

Ang. Nyheter24 - läs inte dyngan, snälla. Vill spy på skiten.
Citera
2014-12-17, 13:48
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Varför ska Göteborgs indianer komma undan när Washingtons rödskinn inte gör det?

http://www.washingtonpost.com/local/in-minnesota-native-americans-march-rally-to-protest-redskins-name/2014/11/02/fc38b8d0-6299-11e4-836c-83bc4f26eb67_story.html
Du skämtar förstås (hoppas jag), men skillnaden är ju att Rödskinn är ett gammalt skällsord och numera anses som en nedsättande term på urbefolkningen. Indianer är det rätta namnet så din jämförelse är inte helt rättvis.
Citera
2014-12-17, 14:02
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Du skämtar förstås (hoppas jag), men skillnaden är ju att Rödskinn är ett gammalt skällsord och numera anses som en nedsättande term på urbefolkningen. Indianer är det rätta namnet så din jämförelse är inte helt rättvis.

Jo, jag kan skillnaden och tycker indiananfallet på Frölunda är bottenlöst dåligt. Hade hon protesterat om klubben hetat Frölundas Blekansikten?
Citera
2014-12-17, 14:03
Medlem
€rics avatar
Citat:
Nej, det menar jag inte. Du skriver att han går till de som har störst chans att vinna och kan betala bäst, men inget om att klubbarna faktiskt ska eftersöka hans tjänster för att en värvning ens ska vara aktuell. Om nu Brynäs är enda laget som söker en back så lär ju Tallinder går till Brynäs om han vill det, även om Brynäs knappast kan betala bäst i SHL eller har störst chans att vinna senare i vår.
Men nu lär inte Brynäs vara det enda intresserade laget. Och då lär det laget som betalar bäst och har störst chans att vinna något få honom. Som jag sa från början. Men du skulle argumentera emot något som är ganska självklart. Eller så förstår du icke. Vad vet jag.

Citat:
Fat chance.
Har hänt tidigare 3 ggr att spelare gjort så under 10 års period. Chansen är aldrig stor, men finns.
Senast redigerad av €ric 2014-12-17 kl. 14:08.
Citera
2014-12-17, 14:22
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Men nu lär inte Brynäs vara det enda intresserade laget.
Är det fler lag som söker backar?

Och det är klart jag förstår, men när du utelämnar saker och bara tar upp två avgörande faktorer (chans på vinst och ekonomi) när det egentligen finns fler, så är det väl klart att det ifrågasätts. Jag vet inte vad som är självklart för dig, you know.
Citera
2014-12-17, 14:26
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Frölundas logo är rasistisk, hånfull och osmaklig.

http://nyheter24.se/debatt/785526-frolunda-indians-logo-ar-bade-rasistisk-hanfull-och-osmaklig

Nåja, Nyheter24, då orkar man inte ens bli upprörd. Däremot håller jag med TheSnakeEye om att vi borde gå tillbaka till den gamla, dock på andra grunder än att den skulle vara rasistisk
Citera
2014-12-17, 15:08
Medlem
€rics avatar
Citat:
Är det fler lag som söker backar?

Och det är klart jag förstår, men när du utelämnar saker och bara tar upp två avgörande faktorer (chans på vinst och ekonomi) när det egentligen finns fler, så är det väl klart att det ifrågasätts. Jag vet inte vad som är självklart för dig, you know.
Haninge saknar backar, han hamnar nog där. Tallinder är en spjutspets i högsta grad, du behöver inte sakna backar för att behöva ha honom i truppen.

Eller menar du nu att i alla framtid framöver ska vi titta vilka som säger att de saknar spelare och därefter bara spekulera kring dessa lag? För det har ju alltid varit så... Not.
Citera
2014-12-17, 15:18
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Haninge saknar backar, han hamnar nog där. Tallinder är en spjutspets i högsta grad, du behöver inte sakna backar för att behöva ha honom i truppen.

Eller menar du nu att i alla framtid framöver ska vi titta vilka som säger att de saknar spelare och därefter bara spekulera kring dessa lag? För det har ju alltid varit så... Not.
Såvitt jag vet spelar inte Haninge i SHL...

Det är inte alltid så men det känns ju som en rätt logiskt startpunkt att basera en sån här diskussion på... mer så än chans på vinst och vilka som kan betala högst löner i alla fall.
Citera
2014-12-17, 15:31
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Frölundas logo är rasistisk, hånfull och osmaklig.

http://nyheter24.se/debatt/785526-frolunda-indians-logo-ar-bade-rasistisk-hanfull-och-osmaklig

Är skribenten allvarlig eller enbart ute efter att provocera?

Om det löjeväckande påståendet är seriöst menat så borde väl denne Antonie Grahamsdaughter (osar påhittat namn) vara lika upprörd över Nybro Vikings klubbmärke?
Citera
2014-12-17, 15:39
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Vilket drev? Syftar du enkom på den länkade artikeln eller har jag missat något?

Uttryckte mig otydligt. Drevet i att kalla alla för rasister.
Inget just mot Börje.
Citera
2014-12-17, 17:42
Medlem
Karol.s avatar
Ryktas att Radek Smolenak är klar för Modo.
Citera
2014-12-17, 17:46
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Ryktas att Radek Smolenak är klar för Modo.
Vart går detta rykte? Låter onekligen trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in