2014-11-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Är du medveten om var han spelat dom senaste säsongerna? Har du en sett han spela?

Det blir som i LO säsongen när Peter Forsberg tog hem sina vänner till Ö-vik
Är du medveten om att han både varit professionell boxare och tränat MMA? Där sticker vi ut måste jag säga. Men att han inte spelat match på 4 år är väl mest anmärkningsvärt. Han känns lite grann som Tjuren Ferdinand.
Citera
2014-11-25, 22:48
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jo, han har tydligen gjort 85 mål i NHL så det verkar vara en rejäl överskattning hos vissa. Men vi får se.
Ja, 85 mål på över 1000 matcher är inte fy skam!
Citera
2014-11-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Ingen har sagt att han kommer göra mycket mål eller poäng men det jag menar är att han är mer än slagskämpe. Ni får vara lyckliga att ni slapp honom ikväll
Citera
2014-11-25, 22:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Är ju inte det som är tanken heller. Men jag hoppas att det bara är en droppe i havet och att vi värvar en mer poänggörande spelare inom kort annars är det fan sjukt.
Vi ska nog hålla utkik efter gamla kompisar till Foppa. Vad gör Sakic nu för tiden?
Citera
Medlem
Citat:
Är du medveten om att han både varit professionell boxare och tränat MMA? Där sticker vi ut måste jag säga. Men att han inte spelat match på 4 år är väl mest anmärkningsvärt. Han känns lite grann som Tjuren Ferdinand.

Och?
Är det en MMA fighter Modo behöver?
Nu frågade jag om du ens sett han spela hockey. Men eftersom ditt svar uteblev så är det troligen så att du inte gjort det. Eller ens vet vilka lag han spelat för dom 5 senaste säsongerna.
Citera
Medlem
Citat:
Att han hela tiden säger i media att vi spelar bra när förlorar stort eller ligger under med 3 mål i paus. Du fattar väl att det sänder fel signaler? Han är en mes punkt slut. Nog för att han har ett av SHL:s tunnaste lag på pappret men när det ser ut precis likadant match efter match då kan jag inte förstå hur du kan ta honom i försvar. Han visar inga känslor överhuvudtaget. han må vara skicklig på att få igång unga spelare men matchcoachningen och hans intervjuteknik gör mig gråhårig.

"Vi gör en bra insats, men vi klantar till det i tredje perioden. Det känns lite surt" Det där uttalandet ger iaf inte mig något större hopp inför framtiden.

Man kan alltid hitta saker att störa sig på med tränare, jag tror ändå att han är helt rätt man med tanke på åldern på laget. Sen vem fan bryr sig hur han låter i media? Det viktiga är hur han sköter snacket i omklädningsrummet.

Problemet med Modo är att få värvningar har lyckats, Roche har blandat väldigt mycket och dessutom varit skadad, Flanagan har varit rätt hygglig men skadad, Nättinen har varit dålig förutom på slutet, Dennis Persson är medelmåttig. Har man dessutom spelare som Påhlsson, Torp, Nordgren mfl. som varit för dåliga märks det att det är ett smalt lag.
Citera
2014-11-25, 22:52
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Gjorde Lundberg det han skulle?
Positivt överraskad. Hade några bra kampmoment framför mål. Gjorde inte överdrivet mycket väsen av sig vilket kanske var rätt väntat.
Citera
2014-11-25, 22:52
Medlem
Ferross avatar
Haha får tacka TheSnakeEye för ett rejält garv!

Det ska bli väldigt kul att se hur Modo kommer att använda Brashear, det vore kul om vi kunde få in lite mer känslor i vår, nuförtiden, gråa liga.
Citera
2014-11-25, 22:54
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:

Han har gjort fler poäng i NHL än alla spelare i SHLs topp 5 tillsammans och folk tror att han inte är vass offensivt...

Idioter.
Citera
2014-11-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ingen har sagt att han kommer göra mycket mål eller poäng men det jag menar är att han är mer än slagskämpe. Ni får vara lyckliga att ni slapp honom ikväll

Haha. Fan vad barnslig du är. Du uttalar dig om en spelar du inte vet ett skit om.
När ska denna sopa få tag på någon att fajtas med?
Enda gång detta rundningsmärke kommer kunna ta någon är det är avblåst och han kommer bakifrån.

Men kul att Foppa höjer underhållningen i SHL och värvar in en clown.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vi ska nog hålla utkik efter gamla kompisar till Foppa. Vad gör Sakic nu för tiden?

Haha.
Det kommer mera. Var så säker på det.
Tror man kommer värva in en ny målvakt till Modo.
Gissar på att P Roy ligger högt upp på den listan.
Citera
2014-11-25, 22:59
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Haha får tacka TheSnakeEye för ett rejält garv!

Det ska bli väldigt kul att se hur Modo kommer att använda Brashear, det vore kul om vi kunde få in lite mer känslor i vår, nuförtiden, gråa liga.
Känslor på isen + Brashear + Disciplinnämnd = Hemtransport till kanada.
Fast nog lär det ju höja pulsen lite på isen ibland, ett rykte har han ju onekligen.
Citera
2014-11-25, 23:00
Medlem
Karol.s avatar
Mycket uppståndelse för en värvning som kommer spela några minuter per match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in