2014-11-25, 00:14
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zummar
Och shiiter är världens hjältar. Oj ni har räddat världen. Allting är ju ert fel. Inse.

Som Tiger sa, så är det inte vi kurder som höjer oss utan det är omvärlden. Där har ni skillnaden.

Biji ShitHussaynia, eller vad nu ni kommer kalla er land för.

Deras land är Irak, du kan jättegärna få fortsätta drömma om ett eget land. Det stör nog varken mig eller någon annan i denna tråden, så länge du kan somna om nätterna så.
Citera
2014-11-25, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zummar
Och shiiter är världens hjältar. Oj ni har räddat världen. Allting är ju ert fel. Inse.

Som Tiger sa, så är det inte vi kurder som höjer oss utan det är omvärlden. Där har ni skillnaden.

Biji ShitHussaynia, eller vad nu ni kommer kalla er land för.

Ojdå, där tror jag vi stötte på en mytoman, finns ingen annan än själva kurderna som hyllar YPG. Ni är inget annat än ännu en Israel för USA i Mellanöstern, vi såg själva hur ni la ner Israels flagga vid sidan av eran egen och började kyssa den. Förvånansvärt så snacka alla skit om er och tack vare denna tråden och eran insats i att snacka en hel del skit så börjar jag förstå varför.
Citera
2014-11-25, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86

Sen glöm inte att utan YPG så skulle inte USA:s flyg göra en skvätt och vise versa, båda behövde varandra och Flygbombningarna hade ingen effekt när dom väl kom efter 1 månad, det var senare som dom blev effektiva och det är erkänt av USA själv samt uttalanden från YPG, vi får inte glömma alla journalister som kunde se alltid själva hela tiden från gränsen så dessa uppgifter går inte nonchalera bort lika lätt.

bombningarna var verkningslösa första månaden för att ypg var värdelösa på att markera och lokalisera mål åt amrikanska flyget, därför sattes SAS in för att markera mål åt usa för att ypg var skit. När SAS sattes in började flygbombningarna ge resultat!
Citera
2014-11-25, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masken23
bombningarna var verkningslösa första månaden för att ypg var värdelösa på att markera och lokalisera mål åt amrikanska flyget, därför sattes SAS in för att markera mål åt usa för att ypg var skit. När SAS sattes in började flygbombningarna ge resultat!

Operating from hidden positions, SAS FACs have been identifying targets for air strikes by U.S. warplanes. Under SAS guidance, aircraft have struck infantry units and convoys of armoured vehicles moving against Kobane.

http://www.eliteukforces.info/uk-military-news/28102014-sas-fac-kobane.php
Citera
2014-11-25, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Vilka länder tror du tillverkar ammunition för ak47, Ryssland, Kina? Dessa båda länder tillverkar också NATO ammo. Hur du än ser på saken är NATO ammo lika lättillgängligt som vanlig ammo till ak47. Syftet med NATO ammo var att tillverka en lätt sorts ammo som soldaten kunde bära med sig mer av.Du är bara butthurt för att du störde dig på en kurd som synade hur dum du är, jag lägger pengarna på undertecknad. Igen, det är inte kurder som fyller tråden med inlägg om kurder, det är idioter som du. Det som du nu påstår har vi redan diskuterat men du tar upp det ändå, försöker du få medalj av någon soria? Jag har undvikit dig länge och tänker fortsätta att göra så för du är bara ute efter att provocera.

Ryssland tillverkar ingen jävla Nato ammo. Annars hade den inte heta Nato.
det finns flera olik 7.62 kalibrar som 30 06 eller 308 eller 7.62x51 (Nato) eller 7.62x39 som ryssland tillverkar

den ena heter 7.62x51 nato där hyllsan är 51 mm lång och används av mest kulsprutor och vissa gevär som G3 (Ak4)

sedan har du 7.62x39 där hyllsan är 39 mm lång
som ryssarna tillverkar
Ak47 använder 7.62x39!

ryssarna har en egen patron till sin ak74 som är snarlik 5.56 och heter 5.45

amrikanrna använder inte M16 längre!
den har utgått och idag är standardbeväpning i usas arme M4/M4A1.

och lycka till att köpa ammo från en hemsida på nätet till flera hundra tals soldater där man gör av med 4 magasin x 30 skott på några minuter !
vi snackar då om att
300 soldater ska ha 4 magg x 30!

300x4x30= 36 000

om dessa soldater strider dagligen så måste denna internet butik vara världens största privata ammo butik.

tror nog du är en pajas som inte har koll på vad du snackar om och du är butthurt
Citera
2014-11-25, 06:09
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
Ojdå, där tror jag vi stötte på en mytoman, finns ingen annan än själva kurderna som hyllar YPG. Ni är inget annat än ännu en Israel för USA i Mellanöstern, vi såg själva hur ni la ner Israels flagga vid sidan av eran egen och började kyssa den. Förvånansvärt så snacka alla skit om er och tack vare denna tråden och eran insats i att snacka en hel del skit så börjar jag förstå varför.

Hehe ojdå!, du såg en person av 40+ miljoner och nu per automatik så är gör alla det xD

Jag har sett mycket vad en person har gjort, vad ska jag göra för slutsats då tycker publiken?
Göra som herr ovettige Generalenn?

Vilket sätt och leva...
Citera
2014-11-25, 06:12
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:

YPG gjorde inga markeringar första månaden.

När fick dom den utrustningen enligt dig som säger att YPG markerade mål åt amerikanarna?
Citera
2014-11-25, 06:30
Medlem
namos avatar
Citat:
Ryssland tillverkar ingen jävla Nato ammo. Annars hade den inte heta Nato.
det finns flera olik 7.62 kalibrar som 30 06 eller 308 eller 7.62x51 (Nato) eller 7.62x39 som ryssland tillverkar

den ena heter 7.62x51 nato där hyllsan är 51 mm lång och används av mest kulsprutor och vissa gevär som G3 (Ak4)

sedan har du 7.62x39 där hyllsan är 39 mm lång
som ryssarna tillverkar
Ak47 använder 7.62x39!

ryssarna har en egen patron till sin ak74 som är snarlik 5.56 och heter 5.45

amrikanrna använder inte M16 längre!
den har utgått och idag är standardbeväpning i usas arme M4/M4A1.
Du har rätt i att amerikanerna inte längre använder m16. Men det har ingen betydelse, vi pratar ammunition, både m16 och dess senare varianter har samma ammunition.

Rysarna tillverkar vapen som tar 5.56×45mm ammunition och själva ammunitionen. Här har du exempel på ett sån vapen:http://en.wikipedia.org/wiki/AK-108 och här har du en rysk fabrik som tillverkar den ammunitionen:http://en.wikipedia.org/wiki/Barnaul_Cartridge_Plant

Att säga att ryssar inte tillverkar NATO ammo är det samma som att säga att de inte tillverkar ammunition alls, för kan man tillverka en så kan man tillverka alla.
Här har du en lista på alla länder som tillverkar 5.56×45mm NATO vapen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_5.56%C3%9745mm_NATO_firearms Kina är också bland dessa länder och de tillverkar också NATO ammo.

Citat:
och lycka till att köpa ammo från en hemsida på nätet till flera hundra tals soldater där man gör av med 4 magasin x 30 skott på några minuter !
vi snackar då om att
300 soldater ska ha 4 magg x 30!

300x4x30= 36 000

om dessa soldater strider dagligen så måste denna internet butik vara världens största privata ammo butik.
Jag sa aldrig att man ska köpa NATO ammo till en armé från internet, jag sa om det finns på internet så kan man tag på det överallt. Gå tillbaks och läs mitt inlägg om du vill.

Citat:
tror nog du är en pajas som inte har koll på vad du snackar om och du är butthurt
Det har visat sig att det är du som är pajasen som inte har koll på vad han säger, men varför blev du butthurt å Xelious vägnar?

Ammunition är jättebilligt om man köper i stora kvantiteter och det är enkelt att få tag på det.
Senast redigerad av namo 2014-11-25 kl. 07:15.
Citera
2014-11-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Du har rätt i att amerikanerna inte längre använder m16. Men det har ingen betydelse, vi pratar ammunition, både m16 och dess senare varianter har samma ammunition.

Rysarna tillverkar vapen som tar 5.56×45mm ammunition och själva ammunitionen. Här har du exempel på ett sån vapen: http://en.wikipedia.org/wiki/AK-108 och här har du en rysk fabrik som tillverkar den ammunitionen: http://en.wikipedia.org/wiki/Barnaul_Cartridge_Plant

Att säga att ryssar inte tillverkar NATO ammo är det samma som att säga att de inte tillverkar ammunition alls, för kan man tillverka en så kan man tillverka alla.
Här har du en lista på alla länder som tillverkar 5.56×45mm NATO vapen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_5.56%C3%9745mm_NATO_firearms Kina är också bland dessa länder och de tillverkar också NATO ammo.Jag sa aldrig att man ska köpa NATO ammo till en armé från internet, jag sa om det finns på internet så kan man tag på det överallt. Gå tillbaks och läs mitt inlägg om du vill.Det har visat sig att det är du som är pajasen som inte har koll på vad han säger, men varför blev du butthurt å Xelious vägnar?

Ammunition är jättebilligt om man köper i stora kvantiteter och det är enkelt att få tag på det.

Ak108 ingår inte i rysslands standard beväpning.
Här har du rysslands vapen som används av de ryska styrkorna.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_Russian_small_arms

och 5.56 nato används även civilt och heter
223 rem. du kan köpa den i i vilket land du vill.
Att ryssland har en fabrik som tillverkar 5.56 så behöver det inte betyda att detta är för militärt bruk!

i sverige gör Norma all möjlig ammo. försvarsmakten köper inte ammo från Norma.
Citera
2014-11-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn

Han snacka skit om henne och hon snacka om honom och alla snackar skit om oss och alla snackar skit hit och dit. Så det är tack vare denna tråd som helar världen snackar nu skit om oss . Tjena kompis, vakna.

När det gäller Israels flagga så kan jag säga att du har sett helt rätt. Israels flagga vajar ju tom i nästan alla arabiska länder. Gör nåt åt det om du kan innan du ger dig på kurder. Är det något fel att gilla sina grannar och medmänniskor? För ja, judar är våra grannar och de har precis som alla andra rätten till marken i Mellanöstern. Nu när du nämnde Israels flagga så funderar jag på att skaffa en israelisk flagga som jag kan hänga här hemma, bredvid Kurdistans fina, färgiga, stolta flagga.
Citera
2014-11-25, 12:00
Medlem
tigersaid86s avatar
Nov - Intervju: Kristofer Lundberg

Rafael är enda från Sverige där nu, men det finns greker, canadensare, israeler.

"– Det finns gerillasoldater i alla åldrar men framförallt är de flesta unga mellan 19-30 år, du får inte ansluta om du är under 19 år. Stridsmoralen är på topp, vi går fram hela tiden vilket gör det lättare. Vi tänker positivt."

Jag har så mycket att vittna om vad som sker vid gränsen, säger Rafael.
– Den bild som förmedlas i svensk och internationell media är fel, det är inte turkiska myndigheter som hjälper flyktingarna vid gränsen. Det är kurdiska civilorganisationer, individer och kurdiska partiet BDP. Kobanês folk flyr från Västra Kurdistan och till Norra Kurdistan, inte till Turkiet.

Bilden av ISIS som religiösa extremister är bara delvis sann. Rafael beskriver varför.
– Religionen är vad som enar dem, men det är inte för religionen de strider. Vi har tillfångatagit tjetjener, de är legosoldater som får betalt för att strida i islams namn. 5 000 US dollar i månaden kan en krypskytt från Tjetjenien tjäna hos ISIS.
– De har internationella legosoldater, gamla fångar och kriminella mördare som de värvat.

Han beskriver YPG/YPJ som välorganiserade och disciplinerade.
– Vi har tre ledare per grupp. Den högsta ledningen är vald och sedan är de den som tillsätter ledarna i varje grupp. YPG/YPJ är de som strider i fronten, det är där jag anslutit mig, jag är i tredje linjen som krypskytt.
– Vi går framåt, men det ser ut som Stalingrad, allt är helt förstört det går inte att tänka vad det finns att återvända till, vad finns det att återvända till för de som lämnat sina hem.

På frågan om han någonsin känner sig rädd svarar Rafael.
– Det går inte att vara rädd, man trycker undan rädslan. Det skulle försvåra, man måste vara fokuserad.
– Jag är mycket imponerad över gerillan. De visar ingen rädsla, detta är vad de lever för, dör för. Jag pratar mycket med dem och de säger att alla dör vi, frågan är för vad vi dör, och vi ger våra liv för en god sak för vårt folks befrielse.

Hela intervjun finns här:
http://rsgoteborg.wordpress.com/2014/11/25/direkt-fran-kobane-isis-kommer-slas-tillbaka/#more-12490
Senast redigerad av tigersaid86 2014-11-25 kl. 12:02.
Citera
2014-11-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
YPG gjorde inga markeringar första månaden.

När fick dom den utrustningen enligt dig som säger att YPG markerade mål åt amerikanarna?

man behöver inte utrustning för att markera ut mål! kan man läsa karta så kan man lokalisera fiender åt flyget med kordinater och föra vidare det via radio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in