2014-11-25, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adgo
Hej! När anser ni att man ska börja plugga till högskoleprovet? Alltså typ 2 månader före eller mer?
Hur långt är ett snöre?
Citera
2014-11-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Det kommer upp några dagar efter att du sökt en utbildning. No worries!
ah då så
har sökt några utbildningar, uppdateras om några dagar
Tack!
Citera
2014-11-25, 00:23
Medlem
Citat:
Hej! När anser ni att man ska börja plugga till högskoleprovet? Alltså typ 2 månader före eller mer?

Ju tidigare du börjar, desto bättre naturligtvis.
Citera
2014-11-25, 00:27
Medlem
Kan det vara dumt att ringa in numret på frågan man är osäker på på svarshäftet? Har för mig att det står att man inte får kladda på papperet osv men ett litet sträck kan la inte skada? Fick 3p mindre än på mitt brandgula papper (dubbelrättat det). Lite knepigt det där tycker jag, att verkligen fylla i hela myrägget har ju ingen riktigt tid med. Svårt att veta vad som räcker Men äh, velade på många frågor fram och tillbaka så troligtvis så att jag glömt ändra mitt svar i svarshäftet eller tvärtom. Hursomhelst är det snart dags att börja tagga hpVT, på riktigt denna gång
Citera
2014-11-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Kan det vara dumt att ringa in numret på frågan man är osäker på på svarshäftet? Har för mig att det står att man inte får kladda på papperet osv men ett litet sträck kan la inte skada? Fick 3p mindre än på mitt brandgula papper (dubbelrättat det). Lite knepigt det där tycker jag, att verkligen fylla i hela myrägget har ju ingen riktigt tid med. Svårt att veta vad som räcker Men äh, velade på många frågor fram och tillbaka så troligtvis så att jag glömt ändra mitt svar i svarshäftet eller tvärtom. Hursomhelst är det snart dags att börja tagga hpVT, på riktigt denna gång

Själv markerar jag frågan på det orangea pappret. Undviker därmed potentiella avdrag och kan gå igenom frågan hemma när provet släpps på nätet (förutsatt att det orangea pappret följer med hem).
Citera
2014-11-25, 00:41
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Hur långt är ett snöre?

Citat:
Ursprungligen postat av Mathemalis
svar

Ja, ni kan ju vara spydiga

Eller så kan ni skriva när ni själva började plugga inför provet och varför ni valde att börja just då men det vore inte lika socialt
Citera
2014-11-25, 00:42
Avslutad
Citat:
Som man frågar får man svar.

Citat:
Eller så kan ni skriva när ni själva började plugga inför provet och varför ni valde att börja just då men det vore inte lika socialt
Jag kollade genom lite matematiska grundregler en extra gång för säkerhets skull. Det kanske tog en timme?
Citera
2014-11-25, 00:43
Bannlyst
Citat:

Så du förstod inte poängen?
Citera
2014-11-25, 00:48
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Som man frågar får man svar.

Det var inget spydigt med min fråga

Citat:
Jag kollade genom lite matematiska grundregler en extra gång för säkerhets skull. Det kanske tog en timme?

Nice. Nu kan du kolla genom lite grundregler i hur man för ett konstruktivt samtal.

Ovan: exempel på en spydig kommentar
Citera
2014-11-25, 00:48
Medlem
Citat:

Du frågade när det var bäst att börja plugga och fick svaret svart på vitt. Själv läste jag understreckare och tränade på både ord och gamla matteuppgifter relativt ofta, allt detta någon månad innan provet.
Senast redigerad av Mathemalis 2014-11-25 kl. 00:51.
Citera
2014-11-25, 00:49
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:

Mitt absoluta tips är att du kör igång så snart som möjligt, pluggar lite grann då och då, kanske inte varje dag men ett par tre gånger per vecka. Typ en halvtimme per gång. Hellre det än att tokplugga en månad innan. Men det beror ju också vilken nivå du är på, hur långt ifrån målet du är. Själv är jag just nu utvecklingsstörd på matten...
Senast redigerad av Ibiza80 2014-11-25 kl. 00:54.
Citera
2014-11-25, 00:52
Avslutad
Citat:
Det var inget spydigt med min fråga
Det påstod jag inte heller.

När man ska börja studera beror så klart på en mängd faktorer, bl.a. vad man har för mål, vad man redan har för kunskaper, och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in