2014-11-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allgoingcrazy
Jag är blond.. ljus.. blåögd..

men jag är också ungersk. Människor som ni pratar om existerar inte.

Nyckeln till evolution är att vi utvecklas, så onödig diskussion? Vad spelar det för roll ärligt talat?

Det finns många anledningar att bry sig. Den demografiska sammansättningen lägger framför allt grund för framtida kultur, men även för samhörighet, hemmahörighet, trygghet, våra möjligheter att bygga ett ekonomisk och socialt framgångsrikt samhälle för oss själva att förvalta, och för att lämna över till våra barn att förvalta. Våra möjligheter att skapa ett bra och lyckligt liv för oss själva. För alla oss som har insett att detta håller på att gå förlorat inser också vilka livsviktiga värden det handlar om.
2014-11-24, 21:33
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Fast vad spelar det för roll hur man ser ut eller var man kommer ifrån?

Variation är bra, variation är nyttigt. Förr brände vi kvinnor på bål...

Nya kulturer uppstår och de är inte sämre för det! Det är rädsla som håller människor tillbaka.

Varför är inte Afrika en underbar kontinent med högteknologisk utveckling, innovation och robust demokrati? Om du svarar europeisk kolonisation så undrar jag varför de inte hade skepp och krigsmateriel att försvara sig mot européerna med? Varför är Mellanöstern jordens soptipp? Råkade det bara bli så, alltså?

Det kan absolut inte ha att göra med genetiska och kulturella skillnader att européer ligger ca. 500 år, om inte mer, framför dessa andra människoraser? Varför dras vi till människor som liknar oss själva? Varför vill du att de vita människorna ska dö ut till fördel för människor med mörkare nyanser, lägre intellekt och medeltida kultur? Det är fritt fram för vem som helst att flytta ut till mångkulturens oas, men ändå väljer vi att omge oss med människor av samma etnicitet, där vi känner oss trygga. Det gäller för alla kan jag säga.

Varför måste vi tvingas till att beblanda oss med andra människor när monokultur uppenbart har fungerat och utvecklats i tusentals år?
2014-11-24, 21:34
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Jag är blond.. ljus.. blåögd..

men jag är också ungersk. Människor som ni pratar om existerar inte.

Nyckeln till evolution är att vi utvecklas, så onödig diskussion? Vad spelar det för roll ärligt talat?
Ingen har sagt att blond hårfärg, ljus hy och blåa ögon är uteslutande svenska drag. Dock är de uteslutande kaukasiska.

Visst är det så, nyckeln till evolution är utveckling. Hur är det utveckling att blanda upp de särarter som evolutionen skapat genom generationer? Glöm inte att särarterna, raserna en dag ska bli en ny egen art.
Det är genom denna evolutionära process som hela mångfalden och art rikedomen skapats ur, allt från däggdjur till insekter, simpla bakterier, svampar och växter.
2014-11-24, 21:34
Medlem
Allgoingcrazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Många i Ungern tycks dock ha en annan åsikt än du.
Tror inte de flesta ungrare är speciellt roade att bli dränkta i ett hav av afrikaner och araber.
De har väl en känsla för nationalism och nationen i Ungern och ett högerparti på frammarsh.
Det kanske är lättare att säga för en utlänning i Sverige dock vad vi svenskar ska acceptera.
Varför inte åka till Ungern och propagera för massinvandring av afrikaner och araber?

Tydligen så beskrevs det som att en svensk är ljus, vilket jag är, men samtidigt är jag inte helsvensk. Så man kan ju inte definiera en "svensk" som ljushyad. Och tydligen kan inte en svensk vara svensk om man bor i landet och bott här hela sitt liv om man har en annan hudfärg heller?

Det finns ingen logisk förklaring till att bevara.. vad det nu är ni vill bevara..

Jag är för övrigt född i Sverige, talar svenska men mina gener är andra än "svenska" ?
2014-11-24, 21:35
Medlem
Citat:
Jag är blond.. ljus.. blåögd.. men jag är också ungersk.

Då ser du mer svensk ut än den blivande minoritetens partiledare.

Skulle Åkesson tappa sitt pass i Tokyos tunnelbana skulle nog de flesta japaner tro att Jimmie kommer från Albanien, när han inte har sitt svenska pass att vifta med.
2014-11-24, 21:36
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Tydligen så beskrevs det som att en svensk är ljus, vilket jag är, men samtidigt är jag inte helsvensk. Så man kan ju inte definiera en "svensk" som ljushyad. Och tydligen kan inte en svensk vara svensk om man bor i landet och bott här hela sitt liv om man har en annan hudfärg heller?

Det finns ingen logisk förklaring till att bevara.. vad det nu är ni vill bevara..

Jag är för övrigt född i Sverige, talar svenska men mina gener är andra än "svenska" ?
Klart man kan definiera en svensk som ljushyad, eftersom det är en gemensam nämnare för vårt svenska folk. Det betyder inte att andra, närstående folk inte delar denna nämnare.
2014-11-24, 21:40
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

Vad vill Jobbik bevara i Ungern?
Vad tycker Jobbik om zigenare i ungern? Inte så bra tror jag.
Vad tycker de om att ungrare blandas bort till en mörkbrun sörja? Inte alls tror jag.
Ta ett snack med dem om ungern istället för att tala om vad du anser är det rätta för Sverige.
Lätt för kleti och pleti från hela planeten att säga att inte svenskarna har rätten till sitt land.
Du är säkert trevlig, men du är inte svensk och har därför ingen talan i ämnet.
2014-11-24, 21:42
Medlem
Allgoingcrazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Varför är inte Afrika en underbar kontinent med högteknologisk utveckling, innovation och robust demokrati? Om du svarar europeisk kolonisation så undrar jag varför de inte hade skepp och krigsmateriel att försvara sig mot européerna med? Varför är Mellanöstern jordens soptipp? Råkade det bara bli så, alltså?

Det kan absolut inte ha att göra med genetiska och kulturella skillnader att européer ligger ca. 500 år, om inte mer, framför dessa andra människoraser? Varför dras vi till människor som liknar oss själva? Varför vill du att de vita människorna ska dö ut till fördel för människor med mörkare nyanser, lägre intellekt och medeltida kultur? Det är fritt fram för vem som helst att flytta ut till mångkulturens oas, men ändå väljer vi att omge oss med människor av samma etnicitet, där vi känner oss trygga. Det gäller för alla kan jag säga.

Varför måste vi tvingas till att beblanda oss med andra människor när monokultur uppenbart har fungerat och utvecklats i tusentals år?

Jo.. för det första så bedrev Europa slavhandel och fraktade slavar över Atlanten så nja.. Jag vet inte inte om jag tycker att det gör dessa människor mer "utvecklade" än andra.
Sverige var delaktig fram till slutet av 1800-talet. Är det ett tecken på utveckling tycker du?
För 50 år sedan var det lagligt att våldta sin egen fru i Sverige. Tycker du det är ett utvecklat land?

Det är ofantligt många som drar sig utomlands, så jag håller inte med dig om att vi väljer att stanna där vi alltid varit. Däremot stämmer det att gärna omger oss med människor med samma etnicitet, observera, inte ras, etnicitet. Etnicitet behöver inte ha att göra med varken ras eller nationalitet.

Ta England till exempel. Visste du att de har fler utländska högutbildade människor där än urinvånarna? Och att de dessutom bidrar till statskassan?

Var finns fakta på att mörkhyade skulle vara dummare?
Vad som är gällande är de sociala och ekonomiska förutsättningarna. Det är svårare för en person att bli högutbildad utan pengar, utan kontakter etc än de som har familj med pengar, kontakter...du förstår.
2014-11-24, 21:45
Bannlyst
Tänk så här. 30.000 barn av utländsk bakgrund föds i Sverige per år. 50.000 infödda svenskar föds per år, men tänk då att tredje generationens invandrare är inräknad i den statistiken. Samtidigt kommer det 100.000 invandrare per år. Vi får då 130.000 med utländsk bakgrund per år och bara 50.000 svenskar. Sedan dör ju också de åldrande svenskarna och helt plötsligt är folkutbytet ett faktum.
2014-11-24, 21:47
Medlem
Allgoingcrazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vad vill Jobbik bevara i Ungern?
Vad tycker Jobbik om zigenare i ungern? Inte så bra tror jag.
Vad tycker de om att ungrare blandas bort till en mörkbrun sörja? Inte alls tror jag.
Ta ett snack med dem om ungern istället för att tala om vad du anser är det rätta för Sverige.
Lätt för kleti och pleti från hela planeten att säga att inte svenskarna har rätten till sitt land.
Du är säkert trevlig, men du är inte svensk och har därför ingen talan i ämnet.

Jag är född i Sverige, halva delen av min släkt är svensk. Jag är svensk medborgare, uppvuxen med svensk kultur och svenska normer.. Det enda är att, ja, jag har också utländskt blod i mig.

Jag finner det intressant att se hur människor tänker.
2014-11-24, 21:48
Medlem
SmokeOns avatar
För att hitta ett gränsvärde så måste vi börja räkna på antalet utlandsfödda och bortse från 2:a och 3:e generationens invandrare.

I Sverige finns det ca 10 miljoner människor
Av dessa är 1,5 miljoner utlandsfödda i Sverige
Resterande 8,5 miljoner är "svenskar"

Det måste alltså flytta hit ytterligare 7 miljoner människor för att antalet utlandsfödda ska vara fler än de inrikes födda.

Den nuvarande inflyttningstakten är ca 100'000 om året. Nu utgår vi från att den takten är statisk.

År 2084 är svenskar HELT GARANTERAT i minoritet.

Men börjar vi räkna med 2:a och 3:e generationens invandrare, utflyttning av riktiga svenskar, invandrares högre barnafödande, etc, så händer detta betydligt tidigare. Nu räknar vi heller inte på delar av Sverige (t.ex. Malmö, Göteborg och Stockholm) som kommer bli svenska minoritetsområden tidigare än hela landet.
2014-11-24, 21:50
Medlem
Uran233s avatar
Alliansens största mål var ju att Sverige skulle bli ett mini-USA så varför importerade vi inte deras "race"-statistik? Kan de borde ju även Reinfeldt ha kunnat. http://www.wired.com/2013/08/how-segregated-is-your-city-this-eye-opening-map-shows-you/ Man får ju också ha i åtanke att svensketniska ungdomar har en tendens att söka sig utomlands, t.ex. Norge men även mer långväga som USA/Kanada/Australien. https://morklaggning.wordpress.com/2014/10/02/goodbye-sweden/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in