Citat:
Ursprungligen postat av
fendaden
Varför är inte Afrika en underbar kontinent med högteknologisk utveckling, innovation och robust demokrati? Om du svarar europeisk kolonisation så undrar jag varför de inte hade skepp och krigsmateriel att försvara sig mot européerna med? Varför är Mellanöstern jordens soptipp? Råkade det bara bli så, alltså?
Det kan absolut inte ha att göra med genetiska och kulturella skillnader att européer ligger ca. 500 år, om inte mer, framför dessa andra människoraser? Varför dras vi till människor som liknar oss själva? Varför vill du att de vita människorna ska dö ut till fördel för människor med mörkare nyanser, lägre intellekt och medeltida kultur? Det är fritt fram för vem som helst att flytta ut till mångkulturens oas, men ändå väljer vi att omge oss med människor av samma etnicitet, där vi känner oss trygga. Det gäller för alla kan jag säga.
Varför måste vi tvingas till att beblanda oss med andra människor när monokultur uppenbart har fungerat och utvecklats i tusentals år?
Jo.. för det första så bedrev Europa slavhandel och fraktade slavar över Atlanten så nja.. Jag vet inte inte om jag tycker att det gör dessa människor mer "utvecklade" än andra.
Sverige var delaktig fram till slutet av 1800-talet. Är det ett tecken på utveckling tycker du?
För 50 år sedan var det lagligt att våldta sin egen fru i Sverige. Tycker du det är ett utvecklat land?
Det är ofantligt många som drar sig utomlands, så jag håller inte med dig om att vi väljer att stanna där vi alltid varit. Däremot stämmer det att gärna omger oss med människor med samma etnicitet, observera, inte ras, etnicitet. Etnicitet behöver inte ha att göra med varken ras eller nationalitet.
Ta England till exempel. Visste du att de har fler utländska högutbildade människor där än urinvånarna? Och att de dessutom bidrar till statskassan?
Var finns fakta på att mörkhyade skulle vara dummare?
Vad som är gällande är de sociala och ekonomiska förutsättningarna. Det är svårare för en person att bli högutbildad utan pengar, utan kontakter etc än de som har familj med pengar, kontakter...du förstår.