2014-11-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aebaiV0o
Pratade precis med mamma. Hon var arbetskollega med både AC och LA, på HIA på lasarettet. (HIA är tydligen hjärtintensivvårdsavdelningen). AC hade ju haft ihop det med LA och det märktes tydligt hur spänt och ansträngt det var mellan dem, i och med att de även jobbade på samma avdelning. På lasarettet fanns absolut kloroform och LA skulle ha vetat var man får tag på det. Han var även medveten om sjukhusets brännugn.
RYKTET i hela Sundsvall i flera år efteråt var att LA bränt upp kroppen i brännugn. Därav detta bestående "fakta" för många.
Får se nu… vad mer kan jag berätta?

Vad jobbade LA som på lasarettet? Vaktmästare? Sjuksköterska? Läkare? Vilket yrke?
Citera
2014-11-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Någon som kan skriva ut LA:s fullständiga namn? Jag har kollat i tråden men hittar det inte. Mer info om honom?

Någon som vet vem det är som har erkänt?

Jag skulle också vilja veta LA:s fullständiga namn.
Citera
2014-11-24, 20:14
Medlem
aebaiV0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad jobbade LA som på lasarettet? Vaktmästare? Sjuksköterska? Läkare? Vilket yrke?

Sjuksköterska, samma som AC (och min mor).
Citera
2014-11-24, 20:16
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Står i tråden att han var sjuksköterska på någon hjärtavdelning. En sak jag funderar över är hur hans tillgång till läkemedel såg ut?
Citera
2014-11-24, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
SVT:s Veckans Brott tar upp fallet i morgon. http://www.svt.se/veckans-brott/fallet-johan-asplund-mellerudsmodellen-yngsjomordet
SVT1 kl 21:00
Citera
2014-11-24, 20:21
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallare77
Undra om LA är inblandad i Olle Högboms försvinnande också?!
De har ju sett en vit Amazon när han försvann också!

Chansen finns ju helt klart. Märkligt annars att två olika gärningsmän skulle lyckas få kroppar att försvinna i samma lilla håla inom loppet av tre år.
Citera
2014-11-24, 20:25
Medlem
buffalos avatar
Vad tror ni att polisen väntar på? Har de fått in ett tips om var kroppen är begravd så kan de väl gräva där direkt, samtidigt som de bearbetar tipset i övrigt?
Citera
2014-11-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Chansen finns ju helt klart. Märkligt annars att två olika gärningsmän skulle lyckas få kroppar att försvinna i samma lilla håla inom loppet av tre år.
Har haft den känslan i flera år att det kan vara samma man i båda fallen.
LA var kanske ute och åkte och det var tillfället som gjorde gärningsmannen.
Citera
2014-11-24, 20:28
Medlem
Kanske de gräver och hittar fler kroppar!
Citera
2014-11-24, 20:29
Medlem
Torpedullas avatar
Johans föräldrar har hela tiden "vetat" att det var han. Måste vara en lättnad för dem nu. L*****t hade ett förhållande till Johans moder men förhållandet avslutades av AC som hittade en annan vilket gjorde L väldigt svartsjuk. Han uttalade många hot till henne.
Citera
2014-11-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Står i tråden att han var sjuksköterska på någon hjärtavdelning. En sak jag funderar över är hur hans tillgång till läkemedel såg ut?

Som sjuksköterska skulle jag tro att han har tillgång till alla läkemedel. Brukar ju vara sjuksköterskor som delar upp och doserar mediciner på sjukhusen.
Citera
2014-11-24, 20:35
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Som sjuksköterska skulle jag tro att han har tillgång till alla läkemedel. Brukar ju vara sjuksköterskor som delar upp och doserar mediciner på sjukhusen.

jag tänkte mig det. jag frågar av två anledningar. Dels tror jag att den troliga GM har missbruksproblem sen undrar jag om Johan inte fick mer än kloroform. Det är väldigt lätt att överdosera om man ger injektioner av bedövningsmedel. Visst kan man döda någon med kloroform men jag tvivlar lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in