2014-11-24, 17:26
  #40033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Seriöst släpp detta nu. Regen blir Neger baklänges, 88 står för HH, dvs Heil Hitler enligt chattande blöjnazister. En användare försöker göra sig lite rolig genom att framställa sig som en korkad "Neger". Ganska uttömt, låt honom tyna bort.

Hahahah vilken analys, älskar't
Citera
2014-11-24, 17:32
  #40034
Medlem
Hade enligt normeringen för i våras 1.6 på verbala och 1.4 på kvantitativa efter min rättning. Får 1.35 på provet, 1.5 på verbala och 1.2 på kvant(!?). Var vårprovets normering så annorlunda? Var detta provet så mycket lättare? Nu vändes mina livsplaner helt upp-och-ner då jag trodde jag var stensäker på att komma in på min utbildning.
Citera
2014-11-24, 17:33
  #40035
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coloz
Fick 0.8 första gången på högskoleprovet. Jag hade då aldrig sett ett högskoleprov innan utan gick bara dit för att i princip testa hur det var. Hur mycket skulle jag kunna höja mig om jag pluggar ca 1 tim varje dag till kommande högskoleprov? Är 1.2 ett rimligt mål?

Tacksam för svar

Ja, 1.2 är väldigt rimligt, skulle inte förvåna om du når 1.5 om du pluggar så mycket.
Citera
2014-11-24, 17:44
  #40036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Ja, 1.2 är väldigt rimligt, skulle inte förvåna om du når 1.5 om du pluggar så mycket.

Skönt Tips på hur man kan fylla ut denna timme bäst? Bara nöta gamla provdelar eller?
Citera
2014-11-24, 17:56
  #40037
Medlem
Soulsurfers avatar
1 rätt på verbal (LÄS) mindre än väntat Dock inget som förändrar mitt kassa resultat.

Sanslöst dåligt av mig att vara så otroligt seg och värdelös på LÄS, fick 8/20 på LÄS och 16/20 på ELF (15/20 MEK och 16/20 ORD). Har stora problem med tiden på LÄS då jag gör den delen sist och hinner inte läsa texterna ordentligt vilket gör att jag tvingas skumma och då går det skit.
__________________
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-11-24 kl. 18:01.
Citera
2014-11-24, 18:00
  #40038
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WiperTheMighty
Fick 1 poäng mer den här gången men sänktes med 0,1, varför då?

Nomineringen. Vet du inte vad det är så googla
Citera
2014-11-24, 19:14
  #40039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Nomineringen. Vet du inte vad det är så googla

Det värsta är att folk seriöst använder det ordet. Gick in på högskoleverkets (eller vilka det nu är som har hand om hp) facebooksida och där används "nominering" frekvent bland folk som klagar på diverse utformningar man ej håller med om.
__________________
Senast redigerad av gitarrguden 2014-11-24 kl. 19:17.
Citera
2014-11-24, 19:23
  #40040
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coloz
Skönt Tips på hur man kan fylla ut denna timme bäst? Bara nöta gamla provdelar eller?

Analysera ditt prov och se var du har dina svagheter. Är det ord så tränar du ord, är det en engelskan som brister så är det givetvis den du tränar "osv". Matten går nog dock snabbast och du ser nog mest skillnad där. Vad du än bestämmer dig för att lägga krut på så kan jag rekommendera att läsa i 15 minuter innan du går och lägger dig, båda engelska och svenska.
Citera
2014-11-24, 19:24
  #40041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Vet inte om det är själva rättningsenheten du ska gå på, men du hittar dem här

http://www.its.umu.se/aktuellauppdrag/hogskoleprovet/

Hittar du inte rätt får du försöka genom att ringa växeln på umeå universit och förklara ditt ärende så kan de nog koppla dig till rätt instans.

Tack, ringde detta och fick tag i rätt instans men de var inte på jobbet tydligen(!), får försöka imorgon... Gott om panik just nu, kommer fortfarande in med 1.5 men känner mig rånad med först normeringstabellerna sen missad rättning...
Citera
2014-11-24, 19:33
  #40042
Medlem
Wiselmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattire
Du har chans på alla orter utom Lund, KI och Uppsala skulle jag säga, men det hänger på lottningen. I Gbg kom reserv nr 40 in, och denne hade 1,65 på hp, i Lkpg nr 25. Säg att det fanns 200 pers som sökt Gbg och som hade 1,65 i hp, då var det 20% chans att komma in för den som hade 1,65.

Tack så mycket för utförligt svar! Läser du själv läkare? Kan inte du, som vet bra, säga hur stor chansen tycks vara för örebro med 1.65 om man jämför med föregående vårtermin?
Citera
2014-11-24, 19:39
  #40043
Medlem
Fick 1,85 som jag trodde jag skulle få innan normeringen kom. Antal rätt stämde även med det orangea pappret så nu kan man pusta ut
Citera
2014-11-24, 19:58
  #40044
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Det värsta är att folk seriöst använder det ordet. Gick in på högskoleverkets (eller vilka det nu är som har hand om hp) facebooksida och där används "nominering" frekvent bland folk som klagar på diverse utformningar man ej håller med om.

Det är den nya folksjukdomen i Sverige. Folk som skriver nominering är jobbigare och fler än särskrivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in