2014-11-24, 16:37
  #40021
Medlem
Apoks avatar
Skrev 1,1 första gången jag skrev det. Fick 1,6 på matten och 0,6 på svenskan..

Tror ni att det finns möjligheter att öka till 1,6/1,7+? Jag är egentligen ganska duktig på svenska, så lite förvånande men tror fokuset var nere. Hur ska man göra för att plugga svåra svenska texter som i högskoleprovet utan att det blir så fruktansvärt tråkigt? Jag tänker mig någon sida med nyheter skrivna i lite finare och svårare svenska kanske?

Andra studietips? Har för övrigt 2 år av gymnasiet kvar.
Citera
2014-11-24, 16:37
  #40022
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulinapass
Ja, första gången!

Jag tycker inte att man kan vara besviken på sitt resultat man får första gången man skrev det. Det går (nästan) alltid bättre efter att man har skrivit ett par gånger.
Citera
2014-11-24, 16:39
  #40023
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiselman
Hej! Vad tror ni om mina chanser att komma in på något läkarprogram i vår med 1.65??

Du har nog tur om du kommer in som reserv med 1.65.
Här har du statistik från tidigare år.

http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html#hp
Citera
2014-11-24, 16:51
  #40024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Får jag fråga vilken uppgift på ELF du hade fel på? Sitter också med 19 av 20, så det hade varit lite komiskt om det var samma fråga.


Fråga 38 provpass 1, "Health Care". Vilken fråga hade du fel på?
Citera
2014-11-24, 16:53
  #40025
Medlem
Kommer in på HHS men inte läkarlinjen med mina betyg, HP är strax under 1.5. Någon annan med samma problem?

Ni som startat en studiecirkel får gärna skicka PM.
Citera
2014-11-24, 16:54
  #40026
Medlem
Wiselmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Du har nog tur om du kommer in som reserv med 1.65.
Här har du statistik från tidigare år.

http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html#hp

Har kikat på den där massa gånger. Fattar inte riktigt vad som menas med reservintag efter intag 2? Kommer alla in med exempelvis 1.65 i ex örebro vt 2014 eller vadå??
Citera
2014-11-24, 17:08
  #40027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiselman
Har kikat på den där massa gånger. Fattar inte riktigt vad som menas med reservintag efter intag 2? Kommer alla in med exempelvis 1.65 i ex örebro vt 2014 eller vadå??

De platser som blir lediga p.g.a. människor som avböjt antagningen fylls ut med reservantagningen, som troligen sker via lottning.
Citera
2014-11-24, 17:10
  #40028
Medlem
Fick 0.8 första gången på högskoleprovet. Jag hade då aldrig sett ett högskoleprov innan utan gick bara dit för att i princip testa hur det var. Hur mycket skulle jag kunna höja mig om jag pluggar ca 1 tim varje dag till kommande högskoleprov? Är 1.2 ett rimligt mål?

Tacksam för svar
Citera
2014-11-24, 17:11
  #40029
Medlem
WiperTheMightys avatar
Fick 1 poäng mer den här gången men sänktes med 0,1, varför då?
Citera
2014-11-24, 17:16
  #40030
Medlem
Coladryckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
okej oranga lappen stämde INTE 16 verb 34 matte blir 18 verb 35 matte varför skrev man fel i lappen ens

Bara av ren nyfikenhet: vilket program har du sökt? Och är det staden i Tyskland ditt användarnamn syftar på? Om det har med Tyskland att göra kanske det inte är alltför långsökt att siffran 88 har med Nazityskland att göra?
Citera
2014-11-24, 17:22
  #40031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coladrycken
Bara av ren nyfikenhet: vilket program har du sökt? Och är det staden i Tyskland ditt användarnamn syftar på? Om det har med Tyskland att göra kanske det inte är alltför långsökt att siffran 88 har med Nazityskland att göra?
Seriöst släpp detta nu. Regen blir Neger baklänges, 88 står för HH, dvs Heil Hitler enligt chattande blöjnazister. En användare försöker göra sig lite rolig genom att framställa sig som en korkad "Neger". Ganska uttömt, låt honom tyna bort.
Citera
2014-11-24, 17:25
  #40032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiselman
Har kikat på den där massa gånger. Fattar inte riktigt vad som menas med reservintag efter intag 2? Kommer alla in med exempelvis 1.65 i ex örebro vt 2014 eller vadå??
Du har chans på alla orter utom Lund, KI och Uppsala skulle jag säga, men det hänger på lottningen. I Gbg kom reserv nr 40 in, och denne hade 1,65 på hp, i Lkpg nr 25. Säg att det fanns 200 pers som sökt Gbg och som hade 1,65 i hp, då var det 20% chans att komma in för den som hade 1,65.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in