Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Och här alla barn kan ni se varför jag gjorde liknelsen av en sekt i ett tidigare inlägg

Jag har inte läst böckerna men kollar bloggen och den här tråden typ en gång i veckan. Som någon sa är det lite som en dokusåpa där du tycker illa om alla deltagarna men inte kan sluta titta.
Det är roande att bli förfärad och arg. Dramat slutar aldrig. En faktor som fångar mig är att sanningen om det mesta Berny skriver om brukar krypa fram förr eller senare så något som håller mig kvar är väntan på att få reda på vad som egentligen hände.
Berny bor hemma hos läkaren som ger henne diagnoser hon kan casha in på. "Nej, nej , inget skumt som försigår här inte", skriver Berny. Spola fram några månader och hon anmäler honom för sexuellt utnyttjande. Oj, vad händer med diagnoserna nu och med lägenheten, undrar jag...måste fortsätta titta lite till.
Sen tycker jag det är alldeles för mycket "skval" i den här tråden där varenda facebook-inlägg måste kommenteras och där allt måste vridas och vändas på till Bernys nackdel.