2014-11-23, 13:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men omg, orka hålla ett jävla försvarstal för någon jävla tjomme som inte ens läst böckerna. Som kommer in här och gör en amatörmässig analys av läsarna baserat på de två-tre inlägg från Bernys senaste blogg. Gå och häng dig.
Och här alla barn kan ni se varför jag gjorde liknelsen av en sekt i ett tidigare inlägg
Citera
2014-11-23, 14:30
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Och här alla barn kan ni se varför jag gjorde liknelsen av en sekt i ett tidigare inlägg

Jag har inte läst böckerna men kollar bloggen och den här tråden typ en gång i veckan. Som någon sa är det lite som en dokusåpa där du tycker illa om alla deltagarna men inte kan sluta titta.
Det är roande att bli förfärad och arg. Dramat slutar aldrig. En faktor som fångar mig är att sanningen om det mesta Berny skriver om brukar krypa fram förr eller senare så något som håller mig kvar är väntan på att få reda på vad som egentligen hände.
Berny bor hemma hos läkaren som ger henne diagnoser hon kan casha in på. "Nej, nej , inget skumt som försigår här inte", skriver Berny. Spola fram några månader och hon anmäler honom för sexuellt utnyttjande. Oj, vad händer med diagnoserna nu och med lägenheten, undrar jag...måste fortsätta titta lite till.
Sen tycker jag det är alldeles för mycket "skval" i den här tråden där varenda facebook-inlägg måste kommenteras och där allt måste vridas och vändas på till Bernys nackdel.
Citera
2014-11-23, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag kan såklart bara tala för mig själv. Det är lite som att vissa människor som passerar en bilolycka inte kan låta bli att titta

..och drabbad av bilolyckan är en otrevlig alkoholist som jämt kör i fyllan.
Citera
2014-11-23, 20:07
Medlem
Denosynliges avatar
Jisses, Berry försöker verkligen göra allt för att provocera. Sitter och gnäller över att hon inte blev mätt på en pastasallad, hon borde ha beställt mastigare mat då om hon nu var så satans hungrig. Vilka I-lands problem divan Berny har som får vänta på sin mat som alla andra. Det är som om hemlösheten aldrig hänt när hon beter sig som en bortskämd brat.

Och stackars Theus som inte får längre promenader än vad det tar henne att röka en cigg. Hon förtjänar inte att ha Theus i sitt liv när hon inte kan fokusera på annat än att försöka provocera skiten ur folk. Hjälp din hund istället eller lämna honom till någon som är beredd att ge honom den stimulans som du inte förmår dig att ge honom. Så länge han är understimulerad så kommer han att må dåligt, att vara understimulerad är inget dom vänjer sig vid.
Citera
2014-11-23, 20:43
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jisses, Berry försöker verkligen göra allt för att provocera. Sitter och gnäller över att hon inte blev mätt på en pastasallad, hon borde ha beställt mastigare mat då om hon nu var så satans hungrig. Vilka I-lands problem divan Berny har som får vänta på sin mat som alla andra. Det är som om hemlösheten aldrig hänt när hon beter sig som en bortskämd brat.

Och stackars Theus som inte får längre promenader än vad det tar henne att röka en cigg. Hon förtjänar inte att ha Theus i sitt liv när hon inte kan fokusera på annat än att försöka provocera skiten ur folk. Hjälp din hund istället eller lämna honom till någon som är beredd att ge honom den stimulans som du inte förmår dig att ge honom. Så länge han är understimulerad så kommer han att må dåligt, att vara understimulerad är inget dom vänjer sig vid.

Funderar på om det kan vara "graviditeten" som spökar igen när det ska skrivas om hunger och cravings.
Citera
2014-11-23, 21:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny skriver på Facebook om att hon ätit pastasallad och du tycker det är värt att kommentera här på Flashback? Du har inte funderat på att skaffa dig ett liv istället för att under dygnets alla vakna timmar sitta och vänta på att Berny ska uppdatera sin blogg eller Facebook? Hon blev inte mätt på sin pastasallad! Jesus, verkligen värt att rapportera om
Citera
2014-11-23, 21:17
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Berny skriver på Facebook om att hon ätit pastasallad och du tycker det är värt att kommentera här på Flashback? Du har inte funderat på att skaffa dig ett liv istället för att under dygnets alla vakna timmar sitta och vänta på att Berny ska uppdatera sin blogg eller Facebook? Hon blev inte mätt på sin pastasallad! Jesus, verkligen värt att rapportera om

Och du tycker att det var värt att kommentera att ngn hade kommenterat hennes facbookstatus?

Bowling i glashus är din favoritsport antar jag?
Citera
2014-11-23, 21:42
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:

Fan vad du är meta
Citera
2014-11-23, 21:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Fan vad du är meta
Metadiskussionen om Berny intresserar mig egentligen mer då jag sällan fastnar för någon person på ett sådant sätt som vi ser exempel på i den här tråden . Men visst, om hon gör något kontroversiellt så skulle även jag tycka det vore intressant och värt att följa, men om hon stekt hamburgare eller druckit en kopp kaffe och publicerat det på Facebook så har jag svårt att förstå intresset för det
Citera
2014-11-23, 22:24
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Metadiskussionen om Berny intresserar mig egentligen mer då jag sällan fastnar för någon person på ett sådant sätt som vi ser exempel på i den här tråden . Men visst, om hon gör något kontroversiellt så skulle även jag tycka det vore intressant och värt att följa, men om hon stekt hamburgare eller druckit en kopp kaffe och publicerat det på Facebook så har jag svårt att förstå intresset för det

Så som många andra har sagt; läs tråden.
det finns ett värde i att diskutera hennes divalater, hennes dåliga försök till provokation och hennes facebookstatusar som gått från att försöka överleva till att nu sitta, i mångas och även mina många gånger, och dryga sig över trivialiteter.

Men du hade väl inte ens läst böckerna? Du är bara här för att kommentera andra flashbackanvändare vilket jag finner än mer fascinerande som sysselsättning än ett intresse för Berny Pålsson.
Citera
2014-11-23, 22:32
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Du är bara här för att kommentera andra flashbackanvändare vilket jag finner än mer fascinerande som sysselsättning än ett intresse för Berny Pålsson.

Du diskuterar nu en användares fascination över användarna i tråden om Berny Pålsson. Det är typ meta-meta.

Men - tillbaka till trådämnet och det är Berny. Så nu kan hon inte lämna ifrån sig Theus. Lika bra egentligen, som sagt, hon skulle ändå bara skaffa ännu en hund/djur om det hände. Hon hade ju ändå inte kommit till någon insikt om att hon kanske är olämplig som djurägare...
Citera
2014-11-23, 22:38
Medlem
motyls avatar
Tralala...

http://biluppgifter.se/fordon/dfc446
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem