Citat:
Jag tycker med det är märkligt och jag undrar också vad som hänt. Läkaren säger att det är kroppen som vant sig, jag antar att det är så om han säger det. Jag har inte ändrat diet eller medicinering någonting och inte varit sjuk eller så innan heller.
Tackar
det är riktigt jobbigt att ha sådana biverkningar! Trodde många gånger att jag skulle dö på riktigt faktiskt, var livrädd.
Tackar
det är riktigt jobbigt att ha sådana biverkningar! Trodde många gånger att jag skulle dö på riktigt faktiskt, var livrädd. Jätteintressant. Visst vänjer sig ju kroppen (tolerans är ju till en viss del just det), men det är ändå väldigt skumt som det funkade för dig. Kanske din läkare helt enkelt hade jättebra "fingertoppskänsla", gissade rätt på hur du i längden skulle funka ihop med medicinen. Bara att gratulera.
Citat:
för mig på den - naturligtvis! Det var ju exakt så jag själv i tiderna resonerade när det gällde Concerta, och senare Equasym. Men mina skumma symptom var ganska långt från typiska stimulant-effekter, så därför tänkte jag i helt andra banor när jag läste din historia. (Jag hade faktiskt varit helt villig att prova ett par varianter depot-MF till, ville mest testa snabb-MF för att kunna reda ut vad som var MF och vad som var de enskilda preparaten. Men min läkare tyckte att det inte var nödvändigt - jag är inte direkt missbruksbenägen (bortsett från nikotin), och hon tippade på att sannolikheten var låg att depotvarianterna av Medikinet eller Ritalin skulle passa bättre.)