2014-11-23, 18:27
  #3913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Men som sagt, vem som helst kan skriva mycket värre om Wesslaus barn utan att det är något som helst slags hot. Nu har vi en snubbe som är i gråzonen (nej, åtal kommer inte väckas) och Wesslau och HV börjar jaga folk på Twitter. Jag tycker det är lite bajsnödigt.
Precis denna kommentar är en av många anledningar till att vårat samhälle ser ut som det gör. Eller du tycker det är fullt rimligt och acceptabelt att skriva att man ska döda någon på twitter eftersom "det är bara twitter och vi vet inte om han menar allvar"

Hade du tyckt likadant om någon mordhotat dig? Jag tvivlar starkt på att du tagit det så lätt.
Citera
2014-11-23, 18:41
  #3914
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawhlen
Precis denna kommentar är en av många anledningar till att vårat samhälle ser ut som det gör. Eller du tycker det är fullt rimligt och acceptabelt att skriva att man ska döda någon på twitter eftersom "det är bara twitter och vi vet inte om han menar allvar"

Nej, jag tycker inte att det är acceptabelt men jag tycker heller inte att man ska skicka människor i fängelse för det. Det är inte ett hot - det är en plump kommentar i stridens hetta. Den är inte ens riktad direkt till Wesslau. Wesslau skulle förmodligen aldrig läst den där tweeten om det inte vore för kvällstidningarna.


Citat:
Ursprungligen postat av Pawhlen
Hade du tyckt likadant om någon mordhotat dig? Jag tvivlar starkt på att du tagit det så lätt.

Återigen, nu är det ju ingen som har uttalat något direkt hot ämnat till Wesslaus barn, även om tweets kan läsas av vem som helst. Det vore en helt annan femma om personen i fråga hade ringt hem till Wesslau.
Citera
2014-11-23, 19:23
  #3915
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Nej, jag tycker inte att det är acceptabelt men jag tycker heller inte att man ska skicka människor i fängelse för det. Det är inte ett hot - det är en plump kommentar i stridens hetta. Den är inte ens riktad direkt till Wesslau. Wesslau skulle förmodligen aldrig läst den där tweeten om det inte vore för kvällstidningarna.




Återigen, nu är det ju ingen som har uttalat något direkt hot ämnat till Wesslaus barn, även om tweets kan läsas av vem som helst. Det vore en helt annan femma om personen i fråga hade ringt hem till Wesslau.


Skicka någon i fängelse är väl att ta i.
Men att hota någon till livet tycker jag är allvarligt nog.
Hockeyn i Sverige håller en vettig supporterkultur om man jämför mot tex fotbollen.
Så att man tidigt marker är bra.
Citera
2014-11-23, 19:54
  #3916
Bannlyst
Hem med Salak nu!
Citera
2014-11-23, 20:17
  #3917
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Hem med Salak nu!
Behöver ni verkligen en tredje målvakt?

http://www.hockeysverige.se/2014/11/23/uppgifter-alexander-salak-dumpas-av-ska/?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget&utm_content =www.eliteprospects.com&spklw-spons=1

Skulle det finnas något intresse för Wentzel? Finns det ens något lag i SHL i behov av en målvakt?
Citera
2014-11-23, 20:33
  #3918
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Behöver ni verkligen en tredje målvakt?

http://www.hockeysverige.se/2014/11/23/uppgifter-alexander-salak-dumpas-av-ska/?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget&utm_content =www.eliteprospects.com&spklw-spons=1

Skulle det finnas något intresse för Wentzel? Finns det ens något lag i SHL i behov av en målvakt?

Vi behöver en målvakt som går att lita på. Även om Pogge spelat bra på slutet så tror ja inte att han håller i ett eventuellt slutspel.

PW har i princip inte utvecklats ett skit sen han kom till FBK. Var hyfsad förra säsongen, men i år har han visat sitt rätta jag.

Tror inte det. Han kan gå till Malmö.
Citera
2014-11-23, 20:41
  #3919
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vi behöver en målvakt som går att lita på. Även om Pogge spelat bra på slutet så tror ja inte att han håller i ett eventuellt slutspel.

PW har i princip inte utvecklats ett skit sen han kom till FBK. Var hyfsad förra säsongen, men i år har han visat sitt rätta jag.

Tror inte det. Han kan gå till Malmö.
Och om man inte har plats för en sån som Salak, så gör man plats för en sån som Salak. För bra för SHL då han är som bäst.

Där sa du något, tänkte inte på det.
Citera
2014-11-23, 21:10
  #3920
Medlem
B-Dawks avatar
Vill Salak spela för Färjestad och han inte kostar för mycket ja då ska Färjestad göra vad de kan för att signa honom.

Visserligen har Färjestad större problem än målvaktsspelet men samtidigt är Salak på en annan nivå än Pogge och PW.
Citera
2014-11-23, 21:35
  #3921
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Skicka någon i fängelse är väl att ta i.
Men att hota någon till livet tycker jag är allvarligt nog.
Hockeyn i Sverige håller en vettig supporterkultur om man jämför mot tex fotbollen.
Så att man tidigt marker är bra.
Hur menar du?
Citera
2014-11-23, 21:45
  #3922
Avslutad
Om man jämför mellan fotboll och ishockey så är det en förbannat liten andel spelare och ledare inom ishockeyn som hotats, fått bilar och hus vandaliserade etc av så kallade "supportrar" på grund av dåliga resultat, klubbyten och så vidare.
Citera
2014-11-23, 21:51
  #3923
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Om man jämför mellan fotboll och ishockey så är det en förbannat liten andel spelare och ledare inom ishockeyn som hotats, fått bilar och hus vandaliserade etc av så kallade "supportrar" på grund av dåliga resultat, klubbyten och så vidare.
Ja det är sant och det är därför det skiljer en del i supporterkulturen. Både positivt och negativt förstås.
Citera
2014-11-23, 21:56
  #3924
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Om man jämför mellan fotboll och ishockey så är det en förbannat liten andel spelare och ledare inom ishockeyn som hotats, fått bilar och hus vandaliserade etc av så kallade "supportrar" på grund av dåliga resultat, klubbyten och så vidare.
Stämmer, Jonte Hedström vart dock mordhotad av en del Skelleftefans vill jag minnas men annars är det ju inte så vanligt, hockey väcker dock känslor och ska så göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in