2014-11-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja man får väl hoppas att han inser att det inte var rätt med Mikaela, hade det varit rätt så hade hon ju inte åkt hem från första början. Men jag vet inte ärligt talat....ifall han kommer kunna släppa det och lägga sitt intresse på Ida. Jag tror det är en väldigt jobbig situation han befinner sig i och jag vet inte om han är beredd att ta dem riskerna som krävs. Men det vore ju bra ifall han gjorde det och därmed kunde få äkta kärlek tillsammans med Ida. Om han nu har dem känslorna för henne, jag är osäker där...känns lite som hon har mer intresse...dock sa Erik i en artikel att han "var riktigt glad över att det inte var Ida som ville åka hem"...så man får se.

Jag tycker i alla fall att Ida och Erik är väldigt gulliga tillsammans.
Citera
2014-11-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ja man får väl hoppas att han inser att det inte var rätt med Mikaela, hade det varit rätt så hade hon ju inte åkt hem från första början. Men jag vet inte ärligt talat....ifall han kommer kunna släppa det och lägga sitt intresse på Ida. Jag tror det är en väldigt jobbig situation han befinner sig i och jag vet inte om han är beredd att ta dem riskerna som krävs. Men det vore ju bra ifall han gjorde det och därmed kunde få äkta kärlek tillsammans med Ida. Om han nu har dem känslorna för henne, jag är osäker där...känns lite som hon har mer intresse...dock sa Erik i en artikel att han "var riktigt glad över att det inte var Ida som ville åka hem"...så man får se.

Kan ju vara så att han har känslor för både Mikaela och Ida. Det är ju det som är lite läskigt, man måste våga ta risker för att kunna lyckas och det finns ju inga garantier för att det kommer fungera. Men så är det ju för alla. Tror att Erik behöver en tjej som är förstående och ser honom för den han är. Någon som förstår att han känner sig obekväm i vissa situationer och att han behöver lite längre tid på sig för att våga öppna upp.
Citera
2014-11-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja bara Peter väljer Helen nu då. Tror de skulle passa bra ihop. Anna-Lena känns för dominant. Kan nog bli svårt om man är alltför olika. Häftigt ändå det där med Sebastian och Petra, att man kan känna direkt att det är rätt. Kändes som de visste redan innan de hade träffats att de skulle passa ihop. Så jag hoppas och tror på de

Är övertygad att Peter väljer Helene och instämmer i det du sa om Petra och Sebastian. När man såg dem var det som man fick ett lite uns av hopp igen när det gäller kärleken . Tycker det var kärlek mellan dem redan vid blickarna på slottet
Citera
2014-11-23, 17:40
Medlem
Citat:
Jag tycker i alla fall att Ida och Erik är väldigt gulliga tillsammans.

'
Ja det tycker jag med, gäller ju bara att Erik inser det också
Citera
2014-11-23, 17:43
Medlem
Citat:
Kan ju vara så att han har känslor för både Mikaela och Ida. Det är ju det som är lite läskigt, man måste våga ta risker för att kunna lyckas och det finns ju inga garantier för att det kommer fungera. Men så är det ju för alla. Tror att Erik behöver en tjej som är förstående och ser honom för den han är. Någon som förstår att han känner sig obekväm i vissa situationer och att han behöver lite längre tid på sig för att våga öppna upp.

Nej han kommer ju inte ha några garantier när det gäller kärleken och tror också att Erik behöver en förstående tjej som kan se och ta honom för den han är. Är väl så det ska vara för alla människor, att partnern ska vara sån. Ida verkar ju ha förståelse för allt detta och det sundaste och redigaste vore ju att han ser det och väljer henne med omsorg och kärlek. Sen tenderar ju inte alltid kärlek och sunt förnuft att gå hand i hand.
Citera
2014-11-23, 17:49
Medlem
Citat:
Är övertygad att Peter väljer Helene och instämmer i det du sa om Petra och Sebastian. När man såg dem var det som man fick ett lite uns av hopp igen när det gäller kärleken . Tycker det var kärlek mellan dem redan vid blickarna på slottet

Ja tänk vad häftigt va, att det kan bli kärlek så direkt utan att man egentligen känner varandra. Att det bara känns så självklart och enkelt, det är väl allas dröm att det ska vara så.
Citera
2014-11-23, 18:01
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Det visar väl lika mycket hur 99 % av alla killar fungerar. Bara för att vissa tjejer är på ett visst sätt går det ju att säga att det är generellt är så, detsamma gäller ju för killar såklart.
Nej vad visar dom där två klippen som säger något om hur 99% killar är? att alla jobbar som brandmän? tror inte jag stämmer..utan det är ju just Sebastians typ som vill bli brandman, det håller ju t.o.m hans harem med om..däremot vill faktiskt 99 % tjejer sminka sig samt gillar snobbar i uniform
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-11-23 kl. 18:10.
Citera
2014-11-23, 18:08
Medlem
Admiral Krags avatar
Hon har f.ö "glömt" att svara på frågorna

Citat:
Jag tolkar det som att om man är sprallig på ett vuxet sätt så är man mogen och ansvarsfull men samtidigt lekfull och tar inte saker på alltför stort allvar. Är man vuxen på ett omoget sätt är man väl mer barnslig, tar inget ansvar, skyller ifrån sig, fokuserar enbart på det bättre, flamsar bort det mest. Jag ser det som att om en person är sprallig på ett vuxet sätt är det en blandning mellan att vara seriös och ta saker på allvar och samtidigt kunna skoja och bjuda på sig själv. Kanske lite rörig formulering men så ser jag på saken

Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Tackar, men det skulle hjälpa om du exemplifierade scenarios också, för det du nämner är ju fullständigt självklara "rubriker" för mig också, men hur ska jag kunna titta på mitt eget liv och se mina exempel på när jag tar saker på stort allvar eller ej om jag inte har något exempel att
jämföra emot FÖRST för att hitta nivån och därav mina egna motsvarigheter

Citat:
Fokuserar enbart på det bättre, vad menar du med det?..vägra titta på det negativa för att inte bli nerslagna utav det?
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-11-23 kl. 18:18.
Citera
2014-11-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ja tänk vad häftigt va, att det kan bli kärlek så direkt utan att man egentligen känner varandra. Att det bara känns så självklart och enkelt, det är väl allas dröm att det ska vara så.

Ja det var riktigt häftigt , och jag tror det var en väldigt mäktig känsla för dem båda, en känsla som Sebastian burit inom sig hela tiden. Ja så vill nog alla ha det...innerst inne ...vill ju se hur det blir när hon kommer till gården på onsdag....riktigt spännande. Och jag undrar lite, kan det har varit samma självklara känsla som fanns mellan Peter och Helene redan på slottet?!
Citera
2014-11-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ja det var riktigt häftigt , och jag tror det var en väldigt mäktig känsla för dem båda, en känsla som Sebastian burit inom sig hela tiden. Ja så vill nog alla ha det...innerst inne ...vill ju se hur det blir när hon kommer till gården på onsdag....riktigt spännande. Och jag undrar lite, kan det har varit samma självklara känsla som fanns mellan Peter och Helene redan på slottet?!

Ja det blir ett spännande avsnitt på onsdag. Dels att se hur det blir när Petra kommer till gården och hur Anna och Marie kommer reagera på besked. Men också hur det blir mellan Ida och Erik och vem Jonathan kommer att skicka hem. Jag tror att både Sebastian och Petra kände redan från början att det var något speciellt mellan dem, att det var därför han var rädd att han gjorde fel om han inte träffade henne och gav det en ärlig chans. För Petras del var det nog mest att hon kände sig obekväm att dejta inför kamerorna men att hon var seriöst intresserad av Sebastian.
Citera
2014-11-23, 18:34
Medlem
Citat:
Hon har f.ö "glömt" att svara på frågorna

Vem är det du pratar med?
Citera
2014-11-23, 19:14
Medlem
Alltså jösses vad den här tråden har blivit (är) tråkig med alla dessa djupa diskussioner som egentligen endast består av två personers upprepande kommentarer... klart att ni måste få skriva hur mycket ni vill men det tar liksom över och blir för mycket efter ett tag! Tagga ner! Inget illa ment...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in