2014-11-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramboui
De är inte abnorma, men C&J funkar inte ens med lästning. Har varit hos Rolf Hansson och testat det. Var inne på Danielssons sajt och det verkar vara mest C&J där också, vilket inte funkar.

Andra tips på butiker som kan skor?

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Annars kan du testa Bengt på Esplanaden i Lund. Oerhört duktig och trevlig karl, som dessutom kan en hel del om fotproblem och liknande krämpor.

Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
De har Church's på Engelska Herrbutiken nedanför Hansakompaniet, om du vet var jag menar?

Sen finns det en skomakare vid Caroli som har ett skapligt utbud av Joseph Cheyney.

På Marty vid GA-torg har de några modeller från Loake, bla. Badminton i G-vidd som du borde prova om du har breda fötter. Det är dock en ganska rustik countrybrouge, om du nu var ute efter en mer dressad sko.

Har man riktiga 'ankfötter', skor som kräver H-bredd (eller väldigt bred läst i G-bredd), så känner jag inte till några butiker i området som har några vettiga alternativ. G är väl i stort sett det bredaste som finns att tillgå då jag tror det är det bredaste C&J erbjuder (Tror inte att någon av skomakarna i området har något annat än C&J).
Citera
2014-11-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
(Tror inte att någon av skomakarna i området har något annat än C&J).

Det finns skomakare som säljer John Spencer och Joseph Cheyney i området, utöver C&J. Angående bredden låter jag vara osagt, och låter frågeställaren prova själv.
Citera
2014-11-21, 19:24
Medlem
Citat:
Det finns skomakare som säljer John Spencer och Joseph Cheyney i området, utöver C&J. Angående bredden låter jag vara osagt, och låter frågeställaren prova själv.

Likväl så har inte Joseph Cheyney och John Spencer (Loake nämnde du väl också i ditt inlägg) några skor i H-läst (Loake har två stycken, men de modellerna tror jag inte hör hemma i den här tråden). I alla fall vad jag känner till, jag blir gärna motbevisad.
Citera
2014-11-21, 19:27
Medlem
Citat:
(Loake nämnde du väl också i ditt inlägg)

Loake säljs inte vad jag vet hos någon skomakare. Utan finns på Marty, som främst är en klädbutik, vid GA-torg och inne på en skobutik bredvid Systembolaget hos Hansakompaniet. Tror Loake finns på fler ställen.
Citera
2014-11-21, 19:34
Medlem
dauits avatar
Citat:
Likväl så har inte Joseph Cheyney och John Spencer (Loake nämnde du väl också i ditt inlägg) några skor i H-läst (Loake har två stycken, men de modellerna tror jag inte hör hemma i den här tråden). I alla fall vad jag känner till, jag blir gärna motbevisad.
Churchs?
Citera
2014-11-21, 19:55
Medlem
För övrigt finns det även en skobutik inne på Caroli som har ett par modeller från Allan Edmonds. Men jag misstänker att de är i normalvidd.
Citera
2014-11-21, 20:46
Medlem
¨
Citat:
Loake säljs inte vad jag vet hos någon skomakare. Utan finns på Marty, som främst är en klädbutik, vid GA-torg och inne på en skobutik bredvid Systembolaget hos Hansakompaniet. Tror Loake finns på fler ställen.

Citat:
För övrigt finns det även en skobutik inne på Caroli som har ett par modeller från Allan Edmonds. Men jag misstänker att de är i normalvidd.

Förmodligen är de normalvidd, men jag personligen skulle bli överlycklig om de skulle ha bredare modeller att tillgå, eller kunna ta hem.

Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Churchs?

Missade helt det i inlägget, skulle alltså potentiellt kunna finnas bredare skor att tillgå där (Church har väl några stycken i H-bredd om jag kommer ihåg korrekt från när jag sökt runt).
Citera
2014-11-21, 20:52
Medlem
Bayous avatar
Sjukt bra rabatt på A Fine Pair of Shoes nu, 20% (AFPOS20), fri frakt och ett par gratis skoblock.

Blev tvungen att kancellera meermin-ordern på ett par bruna boots och köpte istället ett par AS Cambridge för bara 258 pund kronor ink ett par skoblock... Ser väldigt många gå runt i liknande modeller men det går inte att förneka att den är snygg. Känns lite roligare än Meermin också måste jag säga.
Citera
2014-11-21, 22:02
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramboui
De är inte abnorma, men C&J funkar inte ens med lästning. Har varit hos Rolf Hansson och testat det. Var inne på Danielssons sajt och det verkar vara mest C&J där också, vilket inte funkar.

Andra tips på butiker som kan skor?

Tänk på att G-vidd i C&J (som har E som standard) är som H-vidd hos ex Loake (som har F som standard).
Citera
2014-11-22, 00:59
Medlem
brutefishs avatar
har använt mina loake wolf i en vecka snart. fattar inte hur ni han dissa kängor med foder.
hur jävla gött som helst, bara en tunn strumpa och så är fötterna (lagom) varma och glada.

plus för att fodret är så mjuk och skönt, ytterligare plus att dom är snygga också.

kommer göra ännu mer nytta sen när det blir kallare.

köp!

kan ju tilläggas, 024 lästen är väldigt tilltagen, använder vanligtvis 9,5 ibland 9.
här fick jag gå ner till en 8,5 för att de skulle sitta bra.
Citera
2014-11-22, 09:27
Medlem
Rambouis avatar
Stort tack för alla tips! Tror jag skall ge mig ut på jakt efter ett par Loake och börja runt Gustav.
Citera
2014-11-23, 16:52
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Trixade ytterligare lite med mina fulbroggar.

http://i.imgur.com/PvTseBE.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
åh katten, ser fram emot resultat! =)
Jag gav mina en timmes kärlek i dag. Lade lite burgundy på tåhättorna men knappt tillräckligt för att det ska synas på bild (i dåliga ljusförhållanden).

Som vanligt har imgur vridit bilderna upp-och-ned och bak-och-fram.

http://imgur.com/a/tYJjB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in