2013-04-27, 23:31
Medlem
Även jag har fotat lite. Det är de nya Meerminskorna. Ni får ursäkta min telefons dåliga kamera, att köpa en ordentlig står på att-göra-listan.

http://s584.photobucket.com/user/Marten___/media/Skor/IMAG0033.jpg.html

http://s584.photobucket.com/user/Marten___/media/Skor/IMAG0034.jpg.html
Citera
2013-04-28, 11:16
Medlem
TheLastDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Det är väl ett likvärdigt märke. Vill du köpa Saphir fast lite billigare så kan du beställa från

http://www.valmour.com/cleaning-leather-1

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Eller http://www.quality-shop.nl/saphir-medaille-d-or .

Tack! De verkar ju i princip identiska bortsett från att qualityshop hade allt jag ville ha på lager.

Finns det någon rabattkod att använda sig av på någon av sidorna?
Citera
2013-04-28, 12:23
Medlem
AlisterGs avatar
En till ögonblicksbild, från Hornsbergs strand: http://i.imgur.com/KG3uJY5.jpg

Jan Kielman bespoke.
Citera
2013-04-28, 14:04
Medlem
Spodes avatar
Om Loakes Capital-läst, 8.5F sitter bra hur bör Meermins Hiro-läst 8.5E då sitta?

(Rimligen)
Citera
2013-04-28, 19:29
Medlem
Fixiebikes avatar
Underlag: Trottoar i Vasastan.
Skor: Herring Shakespeare II (Redwood Calf som fått smärre omfärgning och viss patinering).
I starkt solljus
Inte fullt så mycket solljus
Litet mer avantgardisk kameravinkel
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
En till ögonblicksbild, från Hornsbergs strand: http://i.imgur.com/KG3uJY5.jpg

Jan Kielman bespoke.
Fantastiskt trevlig nyans det har blivit på skorna. Eller var de så från början? Jag var nämligen inte särskilt imponerad av dem baserat på tidigare bilder.
Senast redigerad av Fixiebike 2013-04-28 kl. 19:41.
Citera
2013-04-28, 20:17
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Skor: Herring Shakespeare II (Redwood Calf som fått smärre omfärgning och viss patinering).
I starkt solljus

Jag gillar verkligen patinan du fixat på dina Skakespears! Bra jobbat! Är det gjort helt med gammal hederlig skokräm, eller har du gjort något mer exotiskt med skorna? Hursomhelst ser jag gärna fler bilder på patinan i en miljö där den verkligen kommer till sin rätt.

Jobbar du även med "vasastanskt" byxmode (kort och smalt) eller är det bara en fotoeffekt?
Citera
2013-04-28, 21:16
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag gillar verkligen patinan du fixat på dina Skakespears! Bra jobbat! Är det gjort helt med gammal hederlig skokräm, eller har du gjort något mer exotiskt med skorna? Hursomhelst ser jag gärna fler bilder på patinan i en miljö där den verkligen kommer till sin rätt.

Jobbar du även med "vasastanskt" byxmode (kort och smalt) eller är det bara en fotoeffekt?
Tackar! Patinan består av krämer, hårt arbete och ett par kalla öl. Byxorna (ett par Levi's 751) är något korta men inte fullt så korta som de kanske upplevs på bilderna. Särskilt smala är de inte heller men kombinerat med höga strumpor och rejäla vader blir de förstås något slimmade (plus att de hasar sig uppåt över vaderna och således blir ännu kortare).

Jag skall ha din begäran i åtanke
Citera
2013-04-29, 09:42
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
I starkt solljus

Fantastiskt trevlig nyans det har blivit på skorna. Eller var de så från början? Jag var nämligen inte särskilt imponerad av dem baserat på tidigare bilder.

Riktigt fina dina Shakespeare II, ser klart finare ut irl än på Herrings bilder.

Har pustat de med lite olika färger så lite har de kanske skiftat, men annars är de rätt lika som när de var nya. Ser olika ut i olika typer av ljus, tror bilderna jag tog förut var inomhus halvt lampbelyst, och då är färgen som så ofta klart tristare.
Senast redigerad av AlisterG 2013-04-29 kl. 09:55.
Citera
2013-04-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Patwotrik: Beaters är helt enkelt ett par skor som får räkna med att ta stryk. Används även fast vädret är sämre och får således kortare livslängd och ser samtidigt antagligen ur därefter. Jag förespråkar dock inte att man skall köpa sig ett nytt par direkt med avsikten att de skall bli beaters, men vad man kan göra är att ta ett par äldre skor (vilket jag själv gjort) som kanske ändå varit misskötta av någon anledning.
Använd gärna citatfunktionen istället.

Du menar alltså i princip att man har ett par skor på vägen till festen och ett par när man är där? Lite så jobbar jag ju redan nu. Gummisula till och från.
Citera
2013-04-29, 12:45
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Använd gärna citatfunktionen istället.

Du menar alltså i princip att man har ett par skor på vägen till festen och ett par när man är där? Lite så jobbar jag ju redan nu. Gummisula till och från.

Det är helt enkelt jobbigt att vara alltför rädd om visa skor vid väder och fylla så man köper ett par som får ta emot stryk. Troligen ett par billigare par..
Citera
2013-04-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Om Loakes Capital-läst, 8.5F sitter bra hur bör Meermins Hiro-läst 8.5E då sitta?

(Rimligen)

Jag skulle säga att Hiro-lästen är lite trängre. Är dina Capitals på gränsen till att vara för små, satsa på 9, annars bör 8,5 fungera där med.
Citera
2013-04-29, 13:51
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag skulle säga att Hiro-lästen är lite trängre. Är dina Capitals på gränsen till att vara för små, satsa på 9, annars bör 8,5 fungera där med.
Japp, jag har 12 i både Capital och mina monks på Hiro. Hiro är märkbart tightare men inte för tighta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in