Citat:
Ursprungligen postat av
rogerQ
Du behöver inte vara så anal med vilket märke på skovårdsprodukter du använder. Boston, Kiwi, Collonil, Saphir är bra. Det viktiga är att du använder en skokräm med liknande färg som skorna är i från början, även om det är omöjligt att hitta exakt rätt nyans. Oftast mörknar lädret något efter att du behandlat dem med skokräm. Skokrämen ska strykas på riklig över hela skon, helst med en påstrykningsborste så du kommer åt att smörja in randen (skinnremsan mellan sula och ovanläder) ordentligt. Sen väntar du 5-10 minuter. Sedan borstar du skorna ordenligt så börjar skorna skina. Det finns bra klipp på YT som visar hur du ska göra.
Okej att kiwi gör en hyfsad polish men Boston är väl i princip att betrakta som skräp?
Sedan är jag av åsikten att det fungerar bra mycket bättre att gnida in sparsamt med kräm med en bomullstrasa. Allt annat är slöseri med en ganska dyr kräm.
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av
rogerQ
Nej, man stryker på RIKLIGT, låter det suga in i lädret 5-10 min. Sen borstar man så det bildas en jämn blank yta. Klart!
Jag är ledsen men du har inte tillräckligt med etos för att komma in här och tjafsa.