2014-11-23, 13:59
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Tsonga har problem med armbågen. Annars hade han spelat.
Citera
2014-11-23, 15:31
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore

Han hade nog också fått svårt mot Federer idag, jag backtrackar helt och ger Alessandro rätt.
Citera
2014-11-29, 04:04
Medlem
Har ni kikat på IPTL?
Jag har spontant tyckt att det verkar vara en riktigt Kalle Anka-liga, och har därför inte kollat. Men nu har jag gjort det, och måste säga att det varit riktigt underhållande tennis. Kalle Anka är kul.

Smakprov:
https://www.youtube.com/watch?v=uW2-ShH4j-s
https://www.youtube.com/watch?v=-qI74R2WXeI
Citera
2014-12-03, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Har ni kikat på IPTL?
Jag har spontant tyckt att det verkar vara en riktigt Kalle Anka-liga, och har därför inte kollat. Men nu har jag gjort det, och måste säga att det varit riktigt underhållande tennis. Kalle Anka är kul.

Smakprov:
https://www.youtube.com/watch?v=uW2-ShH4j-s
https://www.youtube.com/watch?v=-qI74R2WXeI
Enda ovana är att man spelar på nätservar, annars vanlig tennis, lite college stämning över det.
Citera
2014-12-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Problemen har fortsatt under uppvisningsspel i asien, inte bra...
Citera
2014-12-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Problemen har fortsatt under uppvisningsspel i asien, inte bra...

Men varför spelar han sådana där jippoturneringar, är väl bättre han bygger upp sig inför nästa säsong.
Citera
2014-12-03, 21:05
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men varför spelar han sådana där jippoturneringar, är väl bättre han bygger upp sig inför nästa säsong.

money talks
Citera
2014-12-04, 03:27
Medlem
Cilangs avatar
Tycker det är dålig stil av spelarna att inte spela seriöst i IPTL. De har antagligen blivit löjligt bra betalda för att spela och Bhupathis vision var knappast att det här skulle vara uppvisningstennis. Avsaknad av respekt är vad det är.
Citera
2014-12-04, 03:47
Medlem
Hur menar du då, har du någon länk?

Jag har kikat de flesta matcher med laget Monfils är med i, med Santoro som lagkapten, Indian Aces. Där har jag inte sett någon spela oseriöst, varken dom själva eller motståndare. Monfils verkar ju spela mer seriöst än i sina ATP singelmatcher...

Hela arrangemanget är väl mer för att ha skoj och spela underhållande tennis, är det inte så?
Det här är ju mycket roligare att se på än vanlig tennis. Det bästa tycker jag är att spelarna verkar spela bättre när dom har kul. Enda gången det varit trist är när nån överseriös typ stått på planen.
Citera
2014-12-05, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Enda ovana är att man spelar på nätservar, annars vanlig tennis, lite college stämning över det.

De får inte heller avbryta serven ifall uppkastet blivit dåligt / de blivit störda / liknande. Har ju varit en del prat om detta under ATP/WTA-spel, när en del spelare avbryter servar väldigt ofta. I en match avbröt Murray serven, men sen kom han på att han inte fick det, och lyckades få iväg en underhandsserve på ett vanligt högt uppkast =)
Anna Ivanovic ser ut att kasta upp snett rätt ofta, vilket jag inte tror är avsiktligt. Hon får kasta sig efter bollen i serven. Om det nu inte är avsiktligt för att kunna skruva bollen.

De är mycket hårdare på 20-sekunders-regeln, och har en klocka som går mellan poängerna. Den börjar pipa högt de sista sekunderna.

Tiebreak spelas vid 5-5 istället för 6-6. Tiebreaket är inte först till 7, utan den som har flest poäng efter 5 minuter vinner.

I början tror jag inte de hade sidbyten, men nu verkar de ha det.
Citera
2014-12-05, 23:54
Medlem
Elias bror spelar bra så här på slutet av säsongen , 24:e plats på juniorrankingen nu efter semi,semi och kvart senaste 3 veckorna , spelar orange bowl nästa vecka, kul med lovande svenskframgångar.
Citera
2014-12-06, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Tycker det är dålig stil av spelarna att inte spela seriöst i IPTL. De har antagligen blivit löjligt bra betalda för att spela och Bhupathis vision var knappast att det här skulle vara uppvisningstennis. Avsaknad av respekt är vad det är.
Förutom 4 grandslam, ett dussin masters och ett par favorit 250-turneringar, fotosessioner för sponsorer, fysiska förberedelser för nästa säsong, tid med familjen, pilla navelludd, dagdrömma etc så prioriterar spelarna säkert IPTL högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in