2014-11-22, 21:44
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Tja, Joel Lundqvist fick avstängning för ordet "fitta", om jag kommer ihåg rätt var det helt i sin ordning enligt vissa FBK:are

Det ironiska i det hela var att just det också var mot Brynäs.
Förvånar mig inte om OKT även sa något olämpligt eftersom han såg lite butter ut.
Citera
2014-11-22, 21:45
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Han visar ingen RESPEKT!

http://www.gd.se/ishockey/shl/enterfeldt-brot-armen-maste-opereras#Ishockey

Hedman är en förhärdad återfallsförbrytande hockeybrottsling. Att han skulle ta nån form av hänsyn de gånger han inte begår rena brott, finns inte.

Bara desperata lag har en sån typ i sin roster.
Citera
2014-11-22, 21:52
Medlem
whaks avatar
Som Brynäs:are lär jag nog ändå försvara Hedman.
Han gör enligt mitt tycke egentligen inget större fel, det är Enterfeldts arm som kommer i kläm.
Möjligtvis 2min charching.

Men förbannat jävla tråkigt att Enterfeldt är borta nu.
Citera
2014-11-22, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Linjemannens agerande i slutet av andra perioden är bara patetiskt. Som Gutten har skrivit i matchtråden så försökte OKT förklara vad Bertilsson gjorde, synd bara att linjemannen fick storhetsvansinne och trodde han blev mordhotad. Till råga på allt så gav de MP så OKT är avstängd nästa match såvida de inte reviderar straffet.

Patetiskt? Det handlar inte om huruvida linjemannen känner sig mordhotad i realiteten eller ej, utan att en spelare yttrar något som i teorin är ett hot mot en domare. Hade den där norrmannen bara varit lite smartare än en genomsnittlig tvååring så hade han kunnat förklara sina känslor utan att behöva fråga linjemannen om han skulle strypa honom med. Han bevisar än en gång hur pass dum han är.

Tacklingen på Enterfeldt däremot är det inte så mycket att säga om. Någon huvudtackling eller annat var det inte, den blev helt enkelt jäkligt olycklig. Men samtidigt är det ingen slump att det alltid är några spelare som skadar andra spelare flera gånger per säsong. Jag hoppas att Hedman åker på en rejäl smäll som sänker honom i några månader någon gång framöver.
Citera
2014-11-22, 22:17
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Han visar ingen RESPEKT!

http://www.gd.se/ishockey/shl/enterfeldt-brot-armen-maste-opereras#Ishockey

Menar de att Hedman ska skita i att tackla Enterfeldt för att han möjligen kan skada sig av en tackling där? Det var en "freak" skada och berodde mer på otur än brist på respekt.

Citat:
Tja, Joel Lundqvist fick avstängning för ordet "fitta", om jag kommer ihåg rätt var det helt i sin ordning enligt vissa FBK:are

Jag var inte en av dem som yrkade på avstänging i varje fall så blanda inte in mig.
Citera
2014-11-22, 23:49
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Glädjen är begränsad idag trots 3 enkla poäng mot FBK.
En ny långtids skada, Varför drabbas vi jämt av alla skador?
Dålig försäsong. Inte riktigt vågar ta smällar etc. Tror inte att det är av en ren slump att ni får många skadade.
Citera
2014-11-23, 00:00
Moderator
vfs avatar
Vad tycker FBK:are om Rajala och Salmela hittills? Rajala har spelat två matcher och lyckats vara inne på fem mål bakåt redan, måste vara ett rekord.

Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Dålig försäsong. Inte riktigt vågar ta smällar etc. Tror inte att det är av en ren slump att ni får många skadade.

Att Enterfeldt bryter armen beror knappast på en "dålig försäsong" eller att han inte vågar ta en smäll, ren otur. Hedman bör inte belastas för just den smällen, även om han är en karriäravslutare.
Citera
2014-11-23, 00:05
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Vad tycker FBK:are om Rajala och Salmela hittills? Rajala har spelat två matcher och lyckats vara inne på fem mål bakåt redan, måste vara ett rekord.

Rajala har varit kass och verkar helt ur form.

Salmela är bästa back, vilket säger en del om backuppsättningen i Färjestad. Märks att han vill göra saker offensivt men när alla runt om spelar som yra höns är det inte lätt.
Citera
2014-11-23, 00:06
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:

Att Enterfeldt bryter armen beror knappast på en "dålig försäsong" eller att han inte vågar ta en smäll, ren otur. Hedman bör inte belastas för just den smällen, även om han är en karriäravslutare.
Dålig försäsong är det inte Men vad jag såg, så stannar Enterfeldt upp och skickar iväg pucken för att han inte vill ha tacklingen, men Hedman ligger för nära att reagera på detta och träffar längre fram och inte axeln(vilket ökar risken för skador). Går alldeles för snabbt för att kunna göra en bra bedömning.

(men jag snackar mer generellt om brynäs och deras skador)
Senast redigerad av slirrefirre 2014-11-23 kl. 00:09.
Citera
2014-11-23, 00:36
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Värdelös domarinsats i Göteborg i eftermiddags, Sörensen ska givetvis inte åka ut när han nuddar Fernström, lika lite som Joel och Ehn ska åka ut. Men jag är inte förvånad när Mollgan är inblandad.
Sörensen är för övrigt FFF, Ful, Feg och Filmar. Raka motsatsen till Samuelsson som är rak, hård och ärlig, han är riktigt bra, en kanonvärvning av DIF. Många djurgårdare på plats också och dom skötte sig bra.

Feg är han inte men vissa fula grejer kan han göra som samtidigt är väldigt onödiga. Han måste lära sig vara kyligare för man ser att han är väldigt lättprovocerad. Och ja filmningar är inte värdig en som lirar hos oss, inte fan såg man sånt av Fimpen eller Jimmie så där får han ta och skärpa sig. Annars gillar jag honom skarpt och han är en för bra spelare för att hålla på stöka allt för mycket så förhoppningsvis blir han klokare med åren.

F.ö är det dags att någon sänker Hedman. Ordentligt.
Citera
2014-11-23, 01:07
Medlem
slirrefirres avatar
Är det jag som inte kommer ihåg hur föregående säsonger har sett ut, eller är det jävligt många matcher i år som går till övertid?
Citera
2014-11-23, 01:16
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Haha är du galen eller? Hur ska försäsongsträningen göra spelarna imuna mot benbrott?

Vi har tre spelare skadade. Onormalt många? Döm själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in