Blir intressant att se hur Brynäs löser situationen nu. Vi behöver inte bara en ny back och en ny forward. I och med Enterfeldts skada behöver vi dessutom en ny center.
Usch vilken jobbig förlust när vi var så nära att ta extra pinnen i sudden, dock måste man ändå vara lite nöjd med en pinne. Sörensen som vanligt iskall när det kommer till straffar, vilken stjärna.
En sak är säker... vi ger aldrig upp för vi är Djurgårdens IF.
Enterfeldts arm av? Jävla Färjestad, pisslag. Hockeymördare.
Edit: Måste väl tillägga innan alla FBKare bajsar på sig att tacklingen var regelrätt men att Hedman kan agera smartare mot spelare som är huvudet kortare. Framförallt med hans historia. Vidrig spelare med noll spelsinne.
Senast redigerad av Displaced 2014-11-22 kl. 19:21.
Enterfeldts arm av? Jävla Färjestad, pisslag. Hockeymördare.
Edit: Måste väl tillägga innan alla FBKare bajsar på sig att tacklingen var regelrätt men att Hedman kan agera smartare mot spelare som är huvudet kortare. Framförallt med hans historia. Vidrig spelare med noll spelsinne.
Seriöst, Hedman gör inget fel där. Armarna nere, har ingen hög fart och träffar inte ens huvudet. Han tränger sig in framför Sebbe. Det är ju ren och skär otur att Sebbes arm blir klämd. Det där är en olyckshändelse. Sen är det ju klart som fan att det är extra jobbigt med den skadeotur ni haft och jag fattar att man gärna vill rikta sina aggressioner mot Hedman.
Men i det här fallet så gör varken Hedman eller Sebbe något fel. Sebbe hade skadat armen om han så var 2 m lång.
Fy fan säger jag bara.. Maken till lojt spel i framförallt egen zon har jag sällan skådat. Hade tex Shawn Lalonde ett rätt idag? Vid ettan säljer sig Rajala billigare än billigast. På tvåan dräller Jesper Jensen. Trean har jag för mig Lalonde bjuder på och fyran är det definitivt Lalonde som bjuder på. Det går inte att ge bort målen som Färjestad gjorde idag när man är så totalt uddlösa framåt.
En förstacenter måste in i laget för Färjestad har ingen toppcenter längre. Klepis skrämde i varje fall någon motståndare med sitt namn. Som det ser ut nu så är det en kedja som har potential att producera och det är Gulas - Hillding - Rajala. Dock är de inga virtuoser i egen zon och det fick vi se idag.
Angående tacklingen av Hedman så är det ju faktiskt en rätt dålig tackling av Hedman där han träffar framför Enterfeldts kropp och därav kläms Enterfeldts arm och går av. De som påstår att det där är en huvudtackling måste själva undersökas.
Linjemannens agerande i slutet av andra perioden är bara patetiskt. Som Gutten har skrivit i matchtråden så försökte OKT förklara vad Bertilsson gjorde, synd bara att linjemannen fick storhetsvansinne och trodde han blev mordhotad. Till råga på allt så gav de MP så OKT är avstängd nästa match såvida de inte reviderar straffet.
Det bortdömda målet är bara tragiskt. Jag trodde vi ville ha mål i SHL och att då börja gå ner på petitessnivå är så tragiskt. Bertilsson sade ju själv att han inte hade blivit arg om Färjestad hade fått det godkänt.