2014-11-22, 16:46
Medlem
Fire-walk-with-mes avatar
http://mohamedtouzari.colin.se/2014/...bygga-upp-den/

Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed T
Jag var 16 år gammal när ofredandet mot mannen skedde. Vi hade en bråkig historia och om än även det var genomvidrigt av mig så har historien kryddats på bra mycket. Det sexuella ofredandet mot en kvinna som ni nu anklagar mig för stämmer alltså inte, vilket ni bör veta då ni ständigt refererar till domen.

Vem har anklagat dig för sexuellt ofredande av en kvinna? Det har redan från början stått klart att det var en man du antastade den där kvällen på bussen. Och på vilket sätt har historien kryddats?

Citat:
Jag erkände i rätten att jag hade spottat en cheeseburgare på dem men jag erkände ingenting annat och det finns en anledning till det. Jag har publicerat bilder som hintar om vad jag menar. För övrigt så stämmer det inte att jag är dömd för kvinnomisshandel eller kvinnofridskränkning trots att det basunerats ut på diverse mansrättsbloggar och rasistiska nättidningar.

Återigen en vårdslös behandling av sanningen. Mohamed är dömd för misshandel, visserligen mot sitt nekande, men med vittnesmål som belägger uppgifterna. Mohamed misshandlade en kvinna. Alltså är Mohamed dömd för kvinnomisshandel. Var har påståtts att han är dömd för kvinnofridskränkning?

Citat:
Jag är fortfarande en stolt feminist och jag kommer fortsätta att vara det. Min trovärdighet hos er må vara på botten men jag kommer att kämpa för att bygga upp den. Mer än så kan jag inte göra.

Att han är feminist är det nog ingen som ifrågasätter. Det kontroversiella är inte vad Mohamed har för åsikter, utan hur väl hans åsikter stämmer överens med beteendet.

Den som ägnar sig åt upprepad brottslighet har i min mening gjort en utsaga om sig själv och sin egen karaktär. Ord har ringa betydelse, handlingar väger tyngre. I synnerhet om handlingarna finns dokumenterade i domar. Om man sedan mörkar, förnekar eller på olika rätt relativiserar sitt förflutna samtidigt som man sätter sig på höga hästar, så vederlägger det bara att man är en oärlig person. Det är trist med slätstrukna opportunister som inte tillför något nytt till den allmänna debatten. Journalistiken verkar tyvärr vara fylld med individer som imiterar den för tillfället mest populära åsikten för att kunna klättra uppåt. Det är synd, tycker jag, att viljan att bli känd är en så starkt drivkraft för många inom mediebranschen. Det leder till att icke-genuina människor lyfts fram.
Senast redigerad av Fire-walk-with-me 2014-11-22 kl. 17:06.
Citera
2014-11-22, 17:08
Medlem
naegleriafowleris avatar
Typiska "manliga" feminister är enligt min erfarenhet:

1. Enormt fula och allmänt värdelösa.

2. Kvinnomisshandlare och våldtäktsmän.

I fallet Mohamed förefaller vi ha en kombination av 1 och 2.
Citera
2014-11-22, 17:34
Medlem
cybergrodans avatar
Jag har nu läst Mohammeds blogginlägg, och om det som han skriver är sant så är det fan helt otroligt. Varför mordhota honom och hans familj?

Jag kan ärligt säga att jag tycker lite synd om honom, folk har gått för långt. Diskussionen som har först om honom har absolut varit nödvändig. Man kan inte "lära" ut och samtidigt göra motsatsen. Hur han är som person idag vet inte jag, absolut så kan jag tänka mig att han har gått vidare och lagt sitt mörka förflutna bakom sig. Men när han drar upp en sån här debatt så borde han ha insett att han redan från börjar skulle ha berättat om sina domar. Det är offentliga handlingar, och om man skriver en sån där extrem krönika (ja könsdiskriminering anser jag) så kommer folk söka på dig, med all rätt.

Men jag tror inte att folk har tagit hans artikel personlig, det finns därför ingen anledning till mordhot och trakasserier.
Citera
2014-11-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Jag har nu läst Mohammeds blogginlägg, och om det som han skriver är sant så är det fan helt otroligt. Varför mordhota honom och hans familj?

Jag kan ärligt säga att jag tycker lite synd om honom, folk har gått för långt. Diskussionen som har först om honom har absolut varit nödvändig. Man kan inte "lära" ut och samtidigt göra motsatsen. Hur han är som person idag vet inte jag, absolut så kan jag tänka mig att han har gått vidare och lagt sitt mörka förflutna bakom sig. Men när han drar upp en sån här debatt så borde han ha insett att han redan från börjar skulle ha berättat om sina domar. Det är offentliga handlingar, och om man skriver en sån där extrem krönika (ja könsdiskriminering anser jag) så kommer folk söka på dig, med all rätt.

Men jag tror inte att folk har tagit hans artikel personlig, det finns därför ingen anledning till mordhot och trakasserier.

Jag håller med dig.

@Konsensuseliten formulerade det bra på twitter:
"Självklart har ska man inte betraktas som spetälsk när man sonat sitt straff
Men
Avhåll dig från moraliserande texter om skit du själv gjort"
https://twitter.com/konsensuseliten/status/536197300755111936

Problemet är alla fullkomliga idioter på Flashback och Avpixlat/Fria tider m.m förstör och misskrediterar alla vettiga kritiker av t.ex Mohammed.
Citera
2014-11-22, 17:52
Medlem
Fire-walk-with-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan

Han försöker flytta fokus från vad som är viktigt genom att framställa sig själv som ett offer för "näthatet". Sanningen är att alla offentliga debattörer blir hotade och får utstå smutskastning på Internet. Det är inte rätt, men ej heller något som är unikt för Muhamed.
Citera
2014-11-22, 18:01
Medlem
Själv kallar du i offentligt rum 800 000 svenskar för att vara RASISTER. Något du inte vet ett dugg om. Det vi däremot vet, och som står klart, är att du är en kvinnohatande och våldsutövande rasist (som du hade kallat vilken annan person som begått dessa handlingar) som stjäl från de som befinner sig längst ned i samhället.

Du kanske bör tänka på vad du skriver om andra människor som du inte känner, innan du fortsätter med den tramspropagandan Nyheter24 fått dig att syssla med? Tyvärr kommer detta förfölja dig genom hela din karriär. Att du gjorde dessa hemska (och kvinnoföraktande) handlingar för 3-5 år sedan förändrar inget, absolut inget. För jag antar att du själv inte är villig att förlåta och glömma de medlemmar och de åsikter som SD hade för 20(!!!) år sedan? Du kan förändras, men ingen annan?

Sedan ska givetvis ingen behöva utstå hot och andra brottsliga handlingar (som de du begått exempelvis), givetvis inte. Det är för jävligt och jag hoppas sannerligen att folk lägger av med det.

I övrigt är jag imponerad av detta grävandet.

-"Vilket scoop!".. som alla journalister tänkte när de gladeligen hängde ut Jimmie Åkesson som PERSON när informationen om hans spelande olagligen kom ut till allmänhetens vetskap.

Men som sagt, folk måste ge fan i personförföljelse och hot, och förstå att det är fel. Framförallt gäller detta den sk "mediaeliten" som tydligt signalerar till sina läsare att person- och åsiktsförföljelse är okej.
Senast redigerad av Dealbreaker 2014-11-22 kl. 18:34.
Citera
2014-11-22, 18:43
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fire-walk-with-me
Han försöker flytta fokus från vad som är viktigt genom att framställa sig själv som ett offer för "näthatet". Sanningen är att alla offentliga debattörer blir hotade och får utstå smutskastning på Internet. Det är inte rätt, men ej heller något som är unikt för Muhamed.

Killen har gjort bort sig å det grövsta. Bloggen är ett sätt att försöka skademinimera. Enmotfråga är om han polisanmält mordhoten? Eller drar han till med en Ametist A för att alla ska tycka synd om honom...

Kritiken och ilskan ska egentligen inte riktas mot honom som person. Om han har Kapten Klänning-modus så är det en sak för polisen att hantera, fram till dess är killen oskyldig (men pinsamt bortgjord).

Det allvarliga i den här historien är att Nyheter24 upplåter utrymme till en sådan person. Och sedan när sanningen visar sig så håller tidningen tyst! Inte en ursäkt, ingen förklaring, ingenting!!

Det är att lura läsarna. Man sviker sitt uppdrag och man kan faktiskt lika gärna lägga ned - för att det man håller på med är skit!
Citera
2014-11-22, 19:01
Medlem
trist at han inte tar chansen riktigt att be om ursäkt.
Hans enda försvar är ju att det minsann var flera (3) år sedan.

Sorglig snubbe
Citera
2014-11-22, 19:14
Medlem
Ja det har gått för långt, Muhammed har förstått nu att det som han gjorde var fel. Jag kan inte tänka mig att han mår särkilt bra nu, det vore bra om hatet skulle kunna upphöra.
Citera
2014-11-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychojuice
http://mohamedtouzari.colin.se/2014/11/22/min-trovardighet-hos-er-ma-vara-pa-botten-men-jag-kommer-att-kampa-for-att-bygga-upp-den/

Största kvalificerade skitsnacket jag läst.

Han har betett sig som det värsta drägget och spottat på tjejer, stulit pengar från utsatta osv.
Nu försöker han vinna tillbaka förtroendet med klassikern kasta skit på ''vita kränkta män'' och påstå att dom bara våldtar och beter sig illa, i sina texter. Jag är för att censurera sådana texter, helt seriöst.

Det går inte en dag utan att vita eller svarta blir kränkta nu för tiden. Tyvärr.

Att hans krönikor får publiceras är en skam dessutom med hans bakgrund som inte går att återställa genom att skriva några krönikor och han kommer aldrig kunna bygga upp sitt förtroende igen, vissa grejer går inte att ''tvätta rent'' som han så fint beskriver det.

Nyheter24 är ju den tidning som lägger upp artiklar utan någon som helst källkritik 24/7.
Inte helt oväntat att dom låter sådana personligheter skriva dock.

Nästa gång en rysk ubåt kommer in i skärgården, låter vi den operera ostört, detta land har fallit sönder o samman när sådana här människor får skriva fritt.

Vill bara tillägga att jag känner inget hat mot han personligen, känner bara en stark irritation mot personer som betett sig illa t.e.x och sen ska skriva krönikor mot andra personer/grupper och tro att sitt beteende är okey. Det gäller även Marcus Birros twittrande.
Jag tar även helt avstånd mot hot mot han och hans familj, bedrövligt om det skett.
Senast redigerad av Fucka 2014-11-22 kl. 19:31.
Citera
2014-11-22, 19:56
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Ja det har gått för långt, Muhammed har förstått nu att det som han gjorde var fel. Jag kan inte tänka mig att han mår särkilt bra nu, det vore bra om hatet skulle kunna upphöra.
Hade du inte varit kvinna skulle jag hållit dig ansvarig för dina ord. Nu tar vi istället och sansar oss och inväntar att han bankar på sin nästa flickvän.
Citera
2014-11-22, 20:34
Medlem
Ficcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
trist at han inte tar chansen riktigt att be om ursäkt.
Hans enda försvar är ju att det minsann var flera (3) år sedan.

Sorglig snubbe

Vad är poängen att ursäkta sig och skriva ut en stor vägg med text när man har internetpöbeln efter sig, för ursäktar man sig är man manipulativ och endast ledsen för att man blivit påkommen, och svarar man inte alls så är man ett kuko oavsett. Försvarar inte han alls, har knappt följt det här, men det du säger nu är ju bara skitsnack. Du vill att han ska visa ånger och tillgivenhet, för att sedan kunna slå undan hans ursäkt.

Alla blir plötsligt helgon i såna här situationer. Sluta låtsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in