Citat:
Ursprungligen postat av
ArturoBandini
Visst kan man tycka att det är tråkigt att Eklund får pengar.
Men att två våldtäktsmän (varav en har våldtagit en 84-åring) får stanna lite längre i finkan får väl oavsett ses som en vinst.
Fan vad vidrigt (det där med 84-åringen alltså). Undrar vad den andre gjort för att hållas inspärrad ?
I övrigt - Win-win situation där "den andre vidrige personen" fick stryk och att de andra får sitta ännu längre på kåken.
Håller också med om att vi INTE ska ha de straff i Sverige som vissa förespråkar - De straffen utses av bananrepubliker, muslimska sharialänder - samhällen som inte kommit så långt i sin utveckling.
Sedan kan man ju i just detta fall ändå hålla med om att jag inte blev speciellt upprörd över att "han" blivit misshandlad - Är så äcklad av honom att jag inte ens kan skriva hans namn utan att behöva spy.
Men som någon här skrev - Lagen har inga känslor, och det är det som är bra i vårt samhälle. Hur konstigt det än låter och även om jag själv håller med TS att det är för jävligt att han får skadestånd - Vi får ändå hoppas att det bara är småpengar det rör sig om.
Sedan kan man gå ett steg längre - Tror ni att sjukvårdspersonalen som lappade ihop honom var så engagerade ? - Förmodligen inte, men de måste ändå göra sitt jobb oavsett vad de tycker. Sedan kanske jag (om det varit jag som jobbat som läkare) väntat 20 minuter innan jag gav honom smärtstillande

- Men jag hade ändå varit tvungen att göra mitt jobb !!