2014-11-22, 00:15
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Mja, uppdagats vet jag väl inte? Men, och som någon här skrev, en sanning som tål att upprepas.

Nu är ju Yara död, men enorma mängder barn och som även som vuxna och som kan vittna om, o. s. v.
Märkligt också hur denna familjen Rami och Madi ville ta emot ännu ett barn..... två egna små redan, men ändå beredda att ta emot ännu ett barn?
Detta är väl som det brukar vara bland vanliga svenskar, att det är pengarna och betalningen som hägrar.
Och här i fallet Yara hade styvmodern fullt upp redan med att softa framför TV: n och sova långt in på dagarna. Utländskt WT.
Och enda skillnaden här mellan detta utländska wt och det svenska dito är att biofamiljen här verkar så väldigt fina och vara från något bättre än Rami och Madi här.
Finns ingen "fin" och svensk familj som behöver skicka sitt barn till patrask likt Madi och Rami här.
Ändå skedde detta?
Eller kanske porrsurfar och röker hasch även Yaras pappa?
Och Yaras mamma slår sina barn för de stör henne framför tv: s alla dokusåpor?

Ja någon måste ju ha tagit hand om syskonen när biomamman chattade och skypade timmar i sträck med Yara eller chattade med Amani i princip dygnet runt. Tror inte det var pappa Mohammed som skötte barnen då, med tanke på att han knappt pratade med sin äldsta dotter ens på skype. Han släntrade ju bara förbi skärmen lite sporadiskt och uppfattade då och då en skymt av dottern. Av de andra barnen var nog sönerna ännu för unga för att tilldra sig det faderliga intresset. Denna viktiga ingrediens i pojkars karaktärsdaning påbörjas visst inte förrän vid 4 - 5 års ålder. Dottern ådrog sig troligen inte faderns intresse i nämnvärd utsträckning. Men hon dög kanske till att ta hand om småsyskon och hushåll precis som storasyster Yara? Och slapp på så sätt kanske ifrån en eller annan hurring då de vuxna kunde hållas upptagna med annat? Fina fru biomamma chattar till Amani att hon uttråkas till döds av att behöva vara med sina barn.
Citera
2014-11-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu är det lång tid kvar tills nästa rättegångsdag.
Då får vi nöja oss med frågeställningar och spekulationer.

1.a och 1b.Varför hatade Madi Yara och varför bråkade de båda jämt? (enligt Rami)
2.Varför skickades Yara till den här familjen?

Svar på 1b: Yara var ett besvärligt barn, var inte inte snäll mot småsyskonen.
Yara kissade på sej och bajsade i porten.
Yara stal. Riskakor, saker att ge bort i skolan och en sparkcykel som hon gömde.
Yara var mystisk, dolde saker
Yara luktade illa
Yara ljög.
Yara var hyperaktiv.
Yara var långsam.

Det är ingen hejd på alla dåliga egenskaper som framförs samtidigt som de bedyrar att de älskar henne,
En sjuåring kan väl knappast utvecklat så mycket negativa sidor utan föräldrars inflytande.
Vad är sant i allt detta?

Svar på fråga 2 blir väl detsamma då. de trodde att den här familjen kunde fostra henne?

Sen har vi fråga 1a. -varför Madi hatade Yara. Svartsjuka på Ramis "intresse" av henne?
Madi sade att hon var "smutsig".
Och kanske nåt mer?

Arma lilla barn.Jag vill faktiskt veta.

Vad framkallade det vettlösa raseriet mot Yara?

Det har jag frågat många gånger och precis som du nu frågar efter svar, så får vi inga.

Det jag också undrar är, vad var det med Yara som gjorde, att omgivningen inte brydde sig?

För de såg ju alla hur illa hon for. Kusinen i Landskrona har en överlägsen attityd, som jag retar mig på. Hon tyckte hon var generös när en av gästerna/Yara fick äta sig mätt. Inte ens hon tyckte att Yara behövde besöka läkare, men jag får känslan av att hon inte är främmande att gå i tid och otid för de egna döttrarna. Hon är typen som tar för sig.

Men inför Blekinge tingsrätt handlade det mest för henne att förhäva sig och de egna döttrarna. Konstigt att hon inte gav mer information när hon vittnade. För vad talade dessa kvinnor om i en hel vecka?
Citera
2014-11-22, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja någon måste ju ha tagit hand om syskonen när biomamman chattade och skypade timmar i sträck med Yara eller chattade med Amani i princip dygnet runt. Tror inte det var pappa Mohammed som skötte barnen då, med tanke på att han knappt pratade med sin äldsta dotter ens på skype. Han släntrade ju bara förbi skärmen lite sporadiskt och uppfattade då och då en skymt av dottern. Av de andra barnen var nog sönerna ännu för unga för att tilldra sig det faderliga intresset. Denna viktiga ingrediens i pojkars karaktärsdaning påbörjas visst inte förrän vid 4 - 5 års ålder. Dottern ådrog sig troligen inte faderns intresse i nämnvärd utsträckning. Men hon dög kanske till att ta hand om småsyskon och hushåll precis som storasyster Yara? Och slapp på så sätt kanske ifrån en eller annan hurring då de vuxna kunde hållas upptagna med annat? Fina fru biomamma chattar till Amani att hon uttråkas till döds av att behöva vara med sina barn.

Och med det som grund så undrar man varför en så utåt sett fin familj vill komma till Sverige och på den vägen skickar sin äldsta dotter till två i Sverige och med svenska mått mätt statusmässigt lågt stående varelser?
Och som redan i hemlandet hade samma låga status?
Vad var SÅ viktigt här och för då främst Yaras(fina)föräldrar att man riskerade sin ena dotters liv?
Detta fallet har SÅ många bottnar att jag tror inte att allt kommer att komma fram. Det enda som hittills kommit fram är ju att Yara är död, ihjälslagen och med då alla sina både gamla och nya bevis på detta.
Mer kommer nog inte att komma fram här.
Det är således och med andra ord precis som det brukar vara(i fall som detta).
Citera
2014-11-22, 00:36
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Och med det som grund så undrar man varför en så utåt sett fin familj vill komma till Sverige och på den vägen skickar sin äldsta dotter till två i Sverige och med svenska mått mätt statusmässigt lågt stående varelser?
Vad var SÅ viktigt här och för då främst Yaras(fina)föräldrar att man riskerade sin ena dotters liv?
Detta fallet har SÅ många bottnar att jag tror inte att allt kommer att komma fram. Det enda som hittills kommit fram är ju att Yara är död, ihjälslagen och med då alla sina både gamla och nya bevis på detta.

Ja du har säkert rätt, tyvärr. En annan sak man kan undra sig blå över är varför de gör sig så inihelvete stort besvär att ta sig hit när de ändå väljer att leva precis som där de kom från. Vore ju betydligt enklare att stanna kvar kan man tycka. För det verkar inte vara det förtryckande normsystemet man vill bort från i alla fall. Kan det vara det underbara svenska klimatet som utövar en så oemotståndligt stark lockelse på dessa människor? Att snö är härligt är liksom den enda förklaring på fenomenet som ges. Förutom bombfrihet, men det kunde de fått uppleva på betydligt närmare håll.
Citera
2014-11-22, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nåja, Yara var väldigt lik sin far ...
Jag har kanske fel om just den bilden, men frågan har varit uppe i tidernas begynnelse och då var det klart att hennes faster hade tydliga släktdrag hon också.

Men profilbilen är väl på Yara? Står ju även en text där, och bio-mamman är taggad!
Flera släktingar har Yara som profilbild, och flera av dem har skrivit att A och R är mördare.

Ramis bror verkar å andra sidan hedra honom genom att lägga upp profil och bakgrundsbilder på honom
Citera
2014-11-22, 00:45
Medlem
Hänger inte riktigt med här... Jag har förstått det som att det är Amanis släkt som tillhör ett "finare" skikt i Gaza?

Mohammed och Madleens barn är en flicka 6 år, en flicka 4 år och en pojke 1 ½ år. Att Yara var deprimerad hemma i Gaza skulle ju också kunna bero på att hon 6-7 år gammal har fått tre småsyskon. "Yara ville inte leka med småsyskonen, hon knuffade bort dom" sägar bio-pappan.

Ni som postade inlägg om bitmärken... ja, den tanken har föresvävat mig också. En hemsk tanke att Yara inte bara blev slagen av de vuxna utan kanske fick utstå en del från Adn*n också.
Citera
2014-11-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ja, det finns nåt dolt här som absolut inte för komma fram. Madi som ammar sin minste son så länge och inte vill släppa honom ur sin famn kunde utan problem lämna den äldste som spädbarn i Gaza hos -Rami. Han kanske ammade honom också?
Jag tror inte den äldste är Madis son.

När jag satt och våndades hos tandläkaren tänkte jag på nåt ännu värre.
Det finns par som t o m kidnappar unga flickor för att de finner det upphetsande att plåga dem tilsammans.
Kanske blev de så upphetsade efter att ha slagit ihjäl Yara att de var tvungna att ha sex efteråt`
Ramis uttalande om att han inte förgripit sej på fickan kom utan att nån frågat.
Även Ramis uttalande om vad Yara gjorde med duschen lät skevt.
Och så har vi bitmärkena på Yaras bröstvårta.
Inget sjukt är mej främmande numera när jag vet att det förekommer-.
Något säger även mig att den äldste sonen inte är Madis,dna testa honom! Lättare för Rami att komma till Sverige med en son till Madi.
Citera
2014-11-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja du har säkert rätt, tyvärr. En annan sak man kan undra sig blå över är varför de gör sig så inihelvete stort besvär att ta sig hit när de ändå väljer att leva precis som där de kom från. Vore ju betydligt enklare att stanna kvar kan man tycka. För det verkar inte vara det förtryckande normsystemet man vill bort från i alla fall. Kan det vara det underbara svenska klimatet som utövar en så oemotståndligt stark lockelse på dessa människor? Att snö är härligt är liksom den enda förklaring på fenomenet som ges. Förutom bombfrihet, men det kunde de fått uppleva på betydligt närmare håll.

Rami och Amani levde här utan att vara aktiva muslimer men nu passar det att använda sig av religionen när de tjänar deras syften. Att stjäla, ljuga, kladda hotfulla meddelanden i den heliga Koranen... Men det kommer att slå tillbaka på dem själva så småningom.
Citera
2014-11-22, 00:57
Medlem
Citat:

Om man ska generalisera så är det anrika arabiska familjer och man ser tydligt hur förödande val av fel partner kan bli för kvinnor när de lever som på medeltiden. I biofamiljen verkar det vara mamman som har mest klass. Det blir så fånigt när hon sänder iväg sin dotter som ett ankarbarn utan att bidra ekonomiskt. Men ändå vill framstå som en fin dam. För fin för att se till att diskutera dotterns behov av kläder som ny jacka eller strumpor. Hon är så fin att hon bara utgår ifrån att dottern kommer bli klädd och matad. För det handlar om pengar, en sak de snåla alltid är för fina att prata om!

Det första Mohammed nämner är skadestånden som hägrar, just i samband med när han får veta att dottern är död. Av någon anledning har de fått signaler om att i Sverige kommer de bli försörjda, och få skadestånd för dotterns död. De anpassar sin story till förväntningar om asyl och skadestånd, och ljuger om när och hur de fick veta om Yaras död, o s v.

Mohammed är ett dåligt gifte, en misslyckad Alnajjar bland alla de andra, som är affärsmän, akademiker och till och med diplomater. Det är en fin familj, men alla kan inte leva upp till förväntningarna. Mohammeds examen är fejkad till skillnad från många i släkten som är framstående inom olika akademiska yrken.

I Sverige får de bidrag, på Gaza är det elände om man inte har jobb eller stöd från familjen. Ingen av de personer som vi hittills fått kännedom om, från dessa släkter, och som bosatt sig i Karlskrona verkar vara för fina för att stjäla, eller leva på bidrag. Det är väl flocken av de svarta fåren som sänds iväg, och hamnar här.
Citera
2014-11-22, 01:07
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Något säger även mig att den äldste sonen inte är Madis,dna testa honom! Lättare för Rami att komma till Sverige med en son till Madi.

Jag tror inte heller Madi skulle lämna ett spädbarn kvar i Gaza så länge och åka hit ensam. Det stämmer inte med hur hon hanterar den sistfödde. Ammar fortfarande t ex.
Hon pratar ibland om sin son, inte sina söner.
Nu får vi topsa honom också..
Och vem är modern?
Citera
2014-11-22, 01:30
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller Madi skulle lämna ett spädbarn kvar i Gaza så länge och åka hit ensam. Det stämmer inte med hur hon hanterar den sistfödde. Ammar fortfarande t ex.
Hon pratar ibland om sin son, inte sina söner.
Nu får vi topsa honom också..
Och vem är modern?

Såvida inte både Rami och Amani befann sig här i Sverige samtidigt... Amani sa vid något förhör "vi kom hit tillsammans". Men blir hon påmind om det svaret är det väl tolken som "fattat fel".
Citera
2014-11-22, 02:10
Avslutad
Citat:
Nu är det lång tid kvar tills nästa rättegångsdag.
Då får vi nöja oss med frågeställningar och spekulationer.

1.a och 1b.Varför hatade Madi Yara och varför bråkade de båda jämt? (enligt Rami)
2.Varför skickades Yara till den här familjen?

Svar på 1b: Yara var ett besvärligt barn, var inte inte snäll mot småsyskonen.
Yara kissade på sej och bajsade i porten.
Yara stal. Riskakor, saker att ge bort i skolan och en sparkcykel som hon gömde.
Yara var mystisk, dolde saker
Yara luktade illa
Yara ljög.
Yara var hyperaktiv.
Yara var långsam.

Det är ingen hejd på alla dåliga egenskaper som framförs samtidigt som de bedyrar att de älskar henne,
En sjuåring kan väl knappast utvecklat så mycket negativa sidor utan föräldrars inflytande.
Vad är sant i allt detta?

Svar på fråga 2 blir väl detsamma då. de trodde att den här familjen kunde fostra henne?

Sen har vi fråga 1a. -varför Madi hatade Yara. Svartsjuka på Ramis "intresse" av henne?
Madi sade att hon var "smutsig".
Och kanske nåt mer?

Arma lilla barn.Jag vill faktiskt veta.

Vad framkallade det vettlösa raseriet mot Yara?

Sett flera här i tråden skriva att "Madi och Yara bråkade". Förstår inte hur ngn kan se på det så?
Att barn bråkar med barn och vuxna bråkar med vuxna, okej.
Men hur kan man alls anse ett barn bråka med en vuxen som? Eller att en vuxen bråkar med ett barn och anse detta vara ngt normalt?
Det är i mina ögon att skuldbelägga ett barn och ffa att lägga ett ansvar på ett barn och som ett barn inte ska ha. Ett barn kan inte, iaf inte i min värld, bråka med en vuxen(inte tvärtom heller).
Och resten du skriver/ beskriver också, om Yaras "besvärliga beteende"......... hade inte Madi slagit alltför hårt och just denna dagen så hade Yaras besvärliga beteende kunnat förklaras och bortförklaras med bokstavsdiagnos/- er?
För så görs ju i Sverige och när barn bråkar med vuxna och när barn uppvisar, o. s. v.
För det är väl en typisk och klassisk och ffa svensk "ADHD- unge" du beskriver?
Utsatta och traumatiserade barns helt friska och hälsosamma symptom på en mycket ohälsosam miljö.
Hade Yara här fått överleva så hade man förklarat och bortförklarat hennes "beteende" på just detta viset, ADHD(eller ngn kombo härvid).

Givetvis kom sig detta våldet och då det dödliga våldet och då från Madis sida från att hon, Madi, fick en konkurrent på kvinnofronten- här inte ngt medvetet från Madis sida utan gnm Ramis beteende mot Yara, så...
Och på den punkten var Rami också och som patriark(läs här och i han Ramis fall: patrask, svag man, WT) styrande. Dessutom vet man ju gnm Madis meddelanden till Rami hur mkt hon älskar honom- här ett bevis på exakt det jag ser i detta, att Yara fick på ALLA sätt och vis leka vuxen
Skrivit det förut och skriver det igen: Madi var musklerna medan Rami var hjärnan.
Och behovet av att Yara alls kom till dessa sina båda gm var Yaras föräldrars.
Och varför skulle inte ett redan påbörjat och ett redan pågående raseri rendera i ett ihjälslaget barn? Barnet var ju redan utsatt för raseri?!
Men föräldrarna här............... vad var deras agenda och vad var deras syfte med att skicka ut sitt äldsta barn på det att............ ja, på vad?!
Undrar också hur många här som själva sitter med egna, eller som här och gällande Yara, med andras barn och i en soffa och blir fotade som här gjorts?
Är det vanligt med dylika foton i folks familjealbum, eller?
Ja, här är då fotot igen(det andra i ordningen där) och länk tidigare postad av nicket "stureinne" här i tråden:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1010885/pg1
Närmast en lättnad att läsa kommentarerna där när man saknar desamma i tråden här...
Senast redigerad av hee4r 2014-11-22 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in