2014-11-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Men nu är det religion, eller hur?
Jag inbillar mig att det i människans natur finns ngt naturligt motstånd mot att "gå på" små barn/ ungar och att det därför också finns ett "naturligt motstånd" från barns sida.
Allt annat är i min värld bara en fråga om att legitimera sexuella övergrepp på barn.

Många kulturer har haft en annan syn på sex.

Ammor brukade förr, i en del länder, smeka barnets könsorgan för att de skulle bli lugna.

Det finns en skildring av hur Marie-Antoinette och hennes make kungen låg i sängen och lekte med och skojade om sonens penis (och den var ju faktiskt av avgörande vikt för landets framtid, som det såg ut vid den tiden). Senare blev hon anklagad för incest med sonen, men jag tror inte det har med morgonmyset i sängen att göra.

Penetrerande sex tror jag sällan har förekommit, däremot sexuella lekar av olika slag. Nu har det funnits ett stort antal kulturer med olika idéer om hur saker och ting ska vara, så det är omöjligt att säga hur det ligger till.
Citera
2014-11-21, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Många kulturer har haft en annan syn på sex.

Ammor brukade förr, i en del länder, smeka barnets könsorgan för att de skulle bli lugna.

Det finns en skildring av hur Marie-Antoinette och hennes make kungen låg i sängen och lekte med och skojade om sonens penis (och den var ju faktiskt av avgörande vikt för landets framtid, som det såg ut vid den tiden). Senare blev hon anklagad för incest med sonen, men jag tror inte det har med morgonmyset i sängen att göra.

Penetrerande sex tror jag sällan har förekommit, däremot sexuella lekar av olika slag. Nu har det funnits ett stort antal kulturer med olika idéer om hur saker och ting ska vara, så det är omöjligt att säga hur det ligger till.

Vad vill du ha sagt med alla dessa detaljer, då?
Citera
2014-11-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Om det är en faster vill jag ännu mer se att de DNA-testar dom hela högen..
Nåja, Yara var väldigt lik sin far ...
Jag har kanske fel om just den bilden, men frågan har varit uppe i tidernas begynnelse och då var det klart att hennes faster hade tydliga släktdrag hon också.
Citera
2014-11-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Om det är en faster vill jag ännu mer se att de DNA-testar dom hela högen..

Äntligen en person som delar min åsikt om att de borde ha topsats hela högen från den olyckliga dag de hade ihjäl en unge och inte kan redovisa för vilken unge som var med på stöldräderna.

För jag undrar vad det var med Yara som gjorde att Mohammed och Madleen lät henne åka som ankarbarn, och kunde avstå från henne.
Citera
2014-11-21, 21:49
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Äntligen en person som delar min åsikt om att de borde ha topsats hela högen från den olyckliga dag de hade ihjäl en unge och inte kan redovisa för vilken unge som var med på stöldräderna.

För jag undrar vad det var med Yara som gjorde att Mohammed och Madleen lät henne åka som ankarbarn, och kunde avstå från henne.

Jag fattar inte heller varför de inte topsar hela släkten. Eller jo, det gör jag ju, men jag anser att det är fel.
Citera
2014-11-21, 21:50
Medlem
Jag är övertygad om att det är Rami som har misshandlad Yara till döds

Madi skyddar detta svin
Han har torterat och misshandlat denna lilla flicka tills hon dog.
Han har bitit henne i bröstvårtan och på hakan. Bitmärken
Han har utsatt Yara för saker som gjorde att hon stod med duschen och försökte tvätta sig ren i underlivet.
Flickan var 8 år och gick i 2:a klass

Hur ska denna kvinnan Madi egentligen kunna erkänna och berätta vad som har försigått?
Hur ska hon kunna berätta vad hon såg och visste - och ändå lät det ske?

Hur fungerar en kvinnas psyke om hon kan leva, laga mat och uppfostra barn i en miljö där mannen använder ett flickebarn som sin leksak. Hon sitter och matar flickan samtidigt som hon vet att det är Rami som har slagit sönder benen i handen, att det är därför hon inte kan äta själv
Tror hon verkligen att Rami kommer att gå fri?
Hennes straff är att hon får leva med vetskapen om att hon gjorde ingenting för att stoppa detta.
Rami är sadist. Patriark. Samvetslös

Dom ska dömas båda två. Sedan raka spåret ut ur Sverige tillbaka där dom hör hemma, i Palestina.
Och att Yaras mamma och pappa inte skulle ha förstått någonting av vad som försigick med deras enda dotter - det är osmakligt
Citera
2014-11-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Vad vill du ha sagt med alla dessa detaljer, då?

Att det är relativt hur man förhåller sig till sexualitet.

Att den kultur som Rami och Amani kommer ifrån KAN TÄNKAS se på saker på ett annat sätt och vad vi gör i Sverige just nu i början av 2000-talet. Att även om Rami skulle ha utnyttjat Yara sexuellt (vilket på intet sätt är bevisat) är det inte säkert att Amani skulle veta att hon kan använda det mot Rami.

Här i tråden har det spekulerats i att det finns en svart hemlighet, och att den i så fall skulle kunna vara sexuella övergrepp, men jag tror inte på den teorin.

Ett exempel till på hur olika attityderna kan vara: på 70-talet skrev Frances Vestin boken "Handbok i barnindoktrinering" där hon rekommenderar att barnen är med när föräldrarna har samlag och att man gärna bör låta barnen se på när homosexuella män har samlag.
Citera
2014-11-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu minns inte jag var jag har fått informationen om att man inte kunde se skador på Yaras kön. Det kom upp i förra vändan denna sak diskuterades, om Yara kan ha varit utsatt för övergrepp. Det var om Ramis konstiga prat om sex, förnekande av sex och de vidriga bilderna med honom och Yara i knät.

Vi har haft diskussionen från och till, och jag hoppas någon annan kan få fram källan, för tråden är nu gigantisk.

"att man inte kunde se skador" är inte samma sak som "intakt oskuld"?

Man ska vara försiktig så man ine drar förhastade slutsatser.
Citera
2014-11-21, 21:59
Medlem
...och sedan är det dags att gå till botten med våra myndigheter.
Och denna stackars rektor som förmodligen gjorde vså gott han kunde.

Att det gick på tok denna gång berodde på att flickebarnet dog.
Om hon bara hade överlevt sin barndom så var ju ingen skada skedd?
Citera
2014-11-21, 22:00
Medlem
Citat:

Att den kultur som Rami och Amani kommer ifrån KAN TÄNKAS se på saker på ett annat sätt och vad vi gör i Sverige just nu i början av 2000-talet. Att även om Rami skulle ha utnyttjat Yara sexuellt (vilket på intet sätt är bevisat) är det inte säkert att Amani skulle veta att hon kan använda det mot Rami.

Här i tråden har det spekulerats i att det finns en svart hemlighet, och att den i så fall skulle kunna vara sexuella övergrepp, men jag tror inte på den teorin.

Ett exempel till på hur olika attityderna kan vara: på 70-talet skrev Frances Vestin boken "Handbok i barnindoktrinering" där hon rekommenderar att barnen är med när föräldrarna har samlag och att man gärna bör låta barnen se på när homosexuella män har samlag.

Kan inte Hjärpe vara till hjälp här?
Citera
2014-11-21, 22:01
Avslutad
Citat:

Ja, det är onekligen mycket och som många kan tänka sig.
Det var nog exakt dit jag ville komma, också...
Tack för ditt svar.
Citera
2014-11-21, 22:06
Medlem
Sexuell "twist" tror jag inte på

i detta fall. Det räcker gott att koncentrera sig på alla de skador Yara har av en mer eller mindre systematisk misshandel, som är dokumenterad.

Jag tror orsaken står att finna i en stor frustration från de både vuxna i familjen.

Inget blev en dans på rosor. Som dom kanske trott.

Rami var arbetslös, i åtgärder, med en ev examen (som jag inte tror skulle bli erkänd av Högskoleverket) och så Madi - isolerad i hemmet med småbarn utan någon social kontakt över huvud taget.

Liten ekonomisk budget.

Tiden gick, utan någon förbättring.

Det är ingen ursäkt för det fruktansvärda som hände, men - enligt mig - mer troligt än att ev sex har med detta att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in