2014-11-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Bara ett tillägg till billigare resor..

Tog mig fem minuter att plocka hem Belgrad en vecka , 5 stjärnigt + 2 massage á 50 min. för 228Euro

Du kom ingenstans med det....
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Och jag fixade den snabbt via nätet , direkt mot flygbolaget samt ett snabbt telefonsamtal med hotellet.

Så när det kommer till finne i röven är det snarare du när du lägger ihop det totala du spenderar
på dina resor , medlemsavgifter till WV/Dreamtrips o.s.v.

Alltså du är ju så trög så det finns inte... Att du hittar ett bättre pris än WV gör ju INTE att det blir billigare för dig. Hade du använt WV hade du fått tillbaka 150% av mellanskillnaden.

Är det någon hemma över huvud taget...?
Citera
2014-11-21, 23:19
Medlem
Citat:

Jag säger igen , innan jag lägger ner 4.000:- per år på ett rabattkort - visa mig priser i SEK och POÄNG som resorna kostar innan jag ens börjar fundera på detta.

(Svårt med skärmdumpar med exempel på vad resorna kostar?)

Jag lägger ned angående affären... Säger som Stenmark. "Dä ä int lätt att förklara för en som int förstår"

Börjar med en länk till några DreamTrips så att du får något att prata om...

Lycka till att hitta ett bättre pris på EXAKT samma innehåll .

http://www.worldventures.com/emails/email.php?emailId=NTUzNQ==
Citera
2014-11-21, 23:28
Medlem
Citat:

Jag har inte ställt frågorna , det har ägaren till bloggen gjort - och ingen har svarat.
Ingen...

Men du svarade på 3:e fråga själv ovan

(3) That this business is sustainable – if all the people in SG who are willing to join WV have ALREADY joined, what happens? Do reps have to make trips overseas to get signups and downlines and commissions?

Svarade över huvud taget inte på denna frågan. Hela bloggen handlar om att de är reps i ett nätverk som köptes av WV. De undrar vad som händer när de själva erbjuds möjligheten att ansluta till WV med sina team...

De kan över huvud taget inte affären. De ställer bara korkade frågor som du tar som bra fakta.

Så skall vi gå tillbaka till fakta och ta diskussionen vidare eller skall ditt drama kring Network Marketing driva tråden?

Bara för att du en eller flera gånger misslyckats med Network Marketing så betyder ju inte detta att inte affärsmodellen fungerar, eller hur?
Citera
2014-11-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Jag lägger ned angående affären... Säger som Stenmark. "Dä ä int lätt att förklara för en som int förstår"

Check - och fakta , Dreamtrips är dyrare än normalpriset

4 days and 3 nights at the superi, 40 Hanover Street, L1 4LN Liverpool, England. Phone: +44 151 603 2801. Price is per person and based on 2 adults per room.
Featuring superior accommodations with twin beds or double bed (on request), en-suite bathroom and satellite TV.
Daily buffet breakfast.
VAT and local taxes.
Match ticket in the Lower Centenary Stand for the Liverpool vs. West Ham United game on January 31 at 3 p.m. (subject to change).
Anfield stadium tour.
Access to Reds Bar Hospitality, including complimentary chef’s hot dish of the day, match day program, in-room betting facility and access to cash bar.
Air transportation and airport-to-hotel transfers are not included. The closest commercial airport is Liverpool John Lennon Airport (LPL). We recommend visiting Rovia.com to purchase airfare and transfers.

Dreamtrips : US$739

Mitt pris: 4900:- Sek (c:a..) (Ja inklusive matchbiljetterna Liverpool-West Ham 31/1 -15)

(Just ja , i mitt pris är det inkluderat transfer till & från hotellet så exakt samma är det inte...)
Citera
2014-11-22, 00:04
Medlem
Citat:
Alltså du är ju så trög så det finns inte... Att du hittar ett bättre pris än WV gör ju INTE att det blir billigare för dig. Hade du använt WV hade du fått tillbaka 150% av mellanskillnaden.

Är det någon hemma över huvud taget...?

Ja - men det finns ju inte och/eller fungerar inte , se tidigare inlägg...

(Där du "hänvisar till en kompis")

Citat:
Svarade över huvud taget inte på denna frågan. Hela bloggen handlar om att de är reps i ett nätverk som köptes av WV. De undrar vad som händer när de själva erbjuds möjligheten att ansluta till WV med sina team...

De kan över huvud taget inte affären. De ställer bara korkade frågor som du tar som bra fakta.

Så skall vi gå tillbaka till fakta och ta diskussionen vidare eller skall ditt drama kring Network Marketing driva tråden?

Bara för att du en eller flera gånger misslyckats med Network Marketing så betyder ju inte detta att inte affärsmodellen fungerar, eller hur?

Men det här är inte en korkad fråga..

Om alla blir säljrepresentanter i VW/Dreamtrips , finns det ju ingen att tjäna pengar på vid en eventuell försäljning , eftersom alla intresserade av VW/Dreamtrips är säljrep.

Och då hamnar vi i den norska sitsen som du själv beskriver så bra..

Bara för att många i Norge har valt 3 (Bli sälj rep) så slår man ihop produkten kund och representantskapet. Den som har IQ över hundra och fattar affärer inser att denna logik är helt korkad.

Tyvärr så hinner jag inte kolla mer idag vad gäller priserna du skickade , dock häll jag på själv att titta på en fotbollsresa för mig och grabben så det iddes jag kolla på direkt...

Jag dissikerar resten av "Dreamtrips" imorgon och ser till att hitta bättre priser så det är inga problem uppenbarligen...

m.a.o.

Produkten har inget mervärde för en medelsvensson som konsument.
Citera
2014-11-22, 07:26
Medlem
Citat:

4 days and 3 nights at the superi, 40 Hanover Street, L1 4LN Liverpool, England. Phone: +44 151 603 2801. Price is per person and based on 2 adults per room.
Featuring superior accommodations with twin beds or double bed (on request), en-suite bathroom and satellite TV.
Daily buffet breakfast.
VAT and local taxes.
Match ticket in the Lower Centenary Stand for the Liverpool vs. West Ham United game on January 31 at 3 p.m. (subject to change).
Anfield stadium tour.
Access to Reds Bar Hospitality, including complimentary chef’s hot dish of the day, match day program, in-room betting facility and access to cash bar.
Air transportation and airport-to-hotel transfers are not included. The closest commercial airport is Liverpool John Lennon Airport (LPL). We recommend visiting Rovia.com to purchase airfare and transfers.

Mitt pris: 4900:- Sek (c:a..) (Ja inklusive matchbiljetterna Liverpool-West Ham 31/1 -15)

(Just ja , i mitt pris är det inkluderat transfer till & från hotellet så exakt samma är det inte...)

Perfekt! Då använder du prisgarantin och får resan gratis . Posta printscreens eller liknande.
Citera
2014-11-22, 07:29
Medlem
Citat:

Om alla blir säljrepresentanter i VW/Dreamtrips , finns det ju ingen att tjäna pengar på vid en eventuell försäljning , eftersom alla intresserade av VW/Dreamtrips är säljrep.

Bara för att många i Norge har valt 3 (Bli sälj rep) så slår man ihop produkten kund och representantskapet. Den som har IQ över hundra och fattar affärer inser att denna logik är helt korkad.

Tyvärr så hinner jag inte kolla mer idag vad gäller priserna du skickade , dock häll jag på själv att titta på en fotbollsresa för mig och grabben så det iddes jag kolla på direkt...

Jag dissikerar resten av "Dreamtrips" imorgon och ser till att hitta bättre priser så det är inga problem uppenbarligen...

m.a.o.

Där jag hänvisar till en kompis är ju inte ens samma prisgaranti. Är det inte lika bra att du tar en fråga i taget så att du verkligen förstår...

Du har ju inte läst på de olika prisgarantierna och därför yrar du fram och tillbaka utan någon som helst kunskap.

Eftersom det är ett fritt val mellan tre olika alternativ och gör utgången av vad den stora massan väljer ingen grund för om det är Pyramidspel eller inte. För att det skall vara Pyramidspel MÅSTE då får betalt för att rekrytera reps. Detta går inte i WV. Du får ingen provis för att rekrytera reps...
Citera
2014-11-22, 07:32
Medlem
Citat:

Daily buffet breakfast.
VAT and local taxes.
Anfield stadium tour.

Hoppas att du fattar att det behöver vara samma hotell och samma matchbiljetter osv. Detta är prisgarantin på Dreamtrips denna gång.

Att du hittar ett billigare boende och billigare biljetter är ju inga problem om du vill. Det finns skithotell och skitbiljetter till mycket lägre priser. Det är INTE att jämföra samma resa...

I sådana fall får du använda Pricepledge och 150%-garantin.

Förstår du skillnaden eller skall vi sätta oss på skolbänken igen .
Citera
2014-11-22, 07:35
Medlem
Citat:

m.a.o.

Har fortfarande ingen koppling till Norge. Det är två helt skilda frågor. Det är ju så himla klantigt att blanda olika konversationer. Detta skapar bara oklarheter...

Du får enbart ersättning för den omsättning du skapar i antal sålda Dreamtrips Points. Inget annat. Det finns en kompensationsplan för detta.

Eftersom du bara får ersättning för produkter sålda så finns det inget inslag av Pyramidspel. Sedan kan du personligen ha ett drama med Network Marketing, men detta förändrar inte de spelregler som gäller...
Citera
2014-11-22, 20:40
Medlem
Citat:
Hoppas att du fattar att det behöver vara samma hotell och samma matchbiljetter osv. Detta är prisgarantin på Dreamtrips denna gång.

Att du hittar ett billigare boende och billigare biljetter är ju inga problem om du vill. Det finns skithotell och skitbiljetter till mycket lägre priser. Det är INTE att jämföra samma resa...

I sådana fall får du använda Pricepledge och 150%-garantin.

Förstår du skillnaden eller skall vi sätta oss på skolbänken igen .
Vad han menade var kanske att det i så fall inte finns någon anledning att gå med i Ventures öht om det går att få liknande resor
Citera
2014-11-23, 13:08
Medlem
Citat:

Men det är ju inte så fantastiskt iofs att de kan förhandla till sig grupprabatter om de är tusentals medlemmar. Men jag ser inte att de där rabatterna var något speciellt. Du kan hitta motsvarande rabatter på andra sajter utan att du behöver gå med i ett pyramidspel för tusentals kronor extra.
Jag hittar billigare resor till ex. vis Prag här: http://www.groupon.se/deals/travel
(Det är inte "EXAKT" samma resepaket (vilket jäkla halmgubbeargument om man bara får jämföra med EXAKT samma resa) så klart men dessa paket verkar helt OK och bland annat hittar jag hotell för 2 pers i Prag, tre nätter, för 700 kr, jmf med din länk där det kostar $169 för en person). Men Du måste även betala, om jag har läst rätt i tråden tidigare, 2500 kr i startavgift och sedan 4800 kr per/år för att få tillgång till de här rabatterna. Det verkar inte speciellt smart. Men visst om du kan lura 20 vänner/släktingar att betala pengar till dig, då kanske du får ihop till ett par weekend-resor betalda av de som du har lurat. Är det värt det?
Citera
2014-11-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men det är ju inte så fantastiskt iofs att de kan förhandla till sig grupprabatter om de är tusentals medlemmar. Men jag ser inte att de där rabatterna var något speciellt. Du kan hitta motsvarande rabatter på andra sajter utan att du behöver gå med i ett pyramidspel för tusentals kronor extra.
Jag hittar billigare resor till ex. vis Prag här: http://www.groupon.se/deals/travel
(Det är inte "EXAKT" samma resepaket (vilket jäkla halmgubbeargument om man bara får jämföra med EXAKT samma resa) så klart men dessa paket verkar helt OK och bland annat hittar jag hotell för 2 pers i Prag, tre nätter, för 700 kr, jmf med din länk där det kostar $169 för en person). Men Du måste även betala, om jag har läst rätt i tråden tidigare, 2500 kr i startavgift och sedan 4800 kr per/år för att få tillgång till de här rabatterna. Det verkar inte speciellt smart. Men visst om du kan lura 20 vänner/släktingar att betala pengar till dig, då kanske du får ihop till ett par weekend-resor betalda av de som du har lurat. Är det värt det?

Okej, då får vi ta det från början igen....

Jag lägger ingen tid på att värva personer. Är nöjd kund "bara" då jag vill resa så billigt som möjligt. Både privat och i mina tjänsteresor.

www.dreamtrips.com ligger två resekoncept plus mycket annat. Allt finns beskrivet ovan, men jag gör en sammanfattning så att du är med på banan:

Det du köper som medlem är DreamTrips points som du kan använda för att delbetala Dreamtrips. Dreamtrips är färdigpackade resmål som är upphandlade med prisgarantin att hittar du samma vistelse till ett bättre pris får du pengarna tillbaka och får ändå göra resan. Slå den garantin

Jag har länkat till ett mail med en handfull resor av det utbud om 3 000 Dreamtrips per år. Varje vecka släpps drygt 50 Dreamtrips och varje medlem får ett förslag på resor. Det är detta mail som jag länkat vidare.

Ta resan till Liverpool som exempel. Där kan du använda 350 Points för att delbetala resan. $350 motsvarar ca. 2500 kr. Det innebär att här kan du använda hela din "startavgift" som delbetalning på resan.

Har vi rett ut detta en gång för alla?

För att garantin skall gälla skall det vara samma vistelse. För att göra ett exempel. Om en volvohandlare går ut med prisgaranti så kan du inte komma med en Skoda och säga "Detta är samma bil"....

Den andra delen på www.dreamtrips.com innehåller en sökmotor där du kan söka all världens hotell, flyg mm. På denna sajt har du en prisgaranti som säger att hittar du samma vistelse billigare någon annan stans får du 150% av prisskillnaden tillbaka som tillgodo på din bokningssida.

Du hänvisar till Groupon. Håller med om att det är bra priser, MEN du kommer alltid att betala för mycket där. Antingen är dessa resor billigare direkt hos www.dreamtrips.com eller så använder du prisgarantin.

Jag säger det igen. Jag representerar inte WorldVentures eller deras koncept Dreamtrips. Jag använder det för att alltid resa billigast, med bästa kvalitet och med bästa service.

Ni som är trångsynta och inte vill ta till er detta. Som en finne i röven kommer det att klia varje gång ni reser då ni nu kommer att veta att ni alltid betalt liiite för mycket för era resor.

Resterande fakta om alla fördelar kan du läsa själv ovan i tråden.

Alles klar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in