Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Men det är ju inte så fantastiskt iofs att de kan förhandla till sig grupprabatter om de är tusentals medlemmar. Men jag ser inte att de där rabatterna var något speciellt. Du kan hitta motsvarande rabatter på andra sajter utan att du behöver gå med i ett pyramidspel för tusentals kronor extra.
Jag hittar billigare resor till ex. vis Prag här:
http://www.groupon.se/deals/travel
(Det är inte "EXAKT" samma resepaket (vilket jäkla halmgubbeargument om man bara får jämföra med EXAKT samma resa) så klart men dessa paket verkar helt OK och bland annat hittar jag hotell för 2 pers i Prag, tre nätter, för 700 kr, jmf med din länk där det kostar $169 för en person). Men Du måste även betala, om jag har läst rätt i tråden tidigare, 2500 kr i startavgift och sedan 4800 kr per/år för att få tillgång till de här rabatterna. Det verkar inte speciellt smart. Men visst om du kan lura 20 vänner/släktingar att betala pengar till dig, då kanske du får ihop till ett par weekend-resor betalda av de som du har lurat. Är det värt det?
Okej, då får vi ta det från början igen....
Jag lägger ingen tid på att värva personer. Är nöjd kund "bara" då jag vill resa så billigt som möjligt. Både privat och i mina tjänsteresor.
På
www.dreamtrips.com ligger två resekoncept plus mycket annat. Allt finns beskrivet ovan, men jag gör en sammanfattning så att du är med på banan:
Det du köper som medlem är DreamTrips points som du kan använda för att delbetala Dreamtrips. Dreamtrips är färdigpackade resmål som är upphandlade med prisgarantin att hittar du samma vistelse till ett bättre pris får du pengarna tillbaka och får ändå göra resan. Slå den garantin
Jag har länkat till ett mail med en handfull resor av det utbud om 3 000 Dreamtrips per år. Varje vecka släpps drygt 50 Dreamtrips och varje medlem får ett förslag på resor. Det är detta mail som jag länkat vidare.
Ta resan till Liverpool som exempel. Där kan du använda 350 Points för att delbetala resan. $350 motsvarar ca. 2500 kr. Det innebär att här kan du använda hela din "startavgift" som delbetalning på resan.
Har vi rett ut detta en gång för alla?
För att garantin skall gälla skall det vara samma vistelse. För att göra ett exempel. Om en volvohandlare går ut med prisgaranti så kan du inte komma med en Skoda och säga "Detta är samma bil"....
Den andra delen på
www.dreamtrips.com innehåller en sökmotor där du kan söka all världens hotell, flyg mm. På denna sajt har du en prisgaranti som säger att hittar du samma vistelse billigare någon annan stans får du 150% av prisskillnaden tillbaka som tillgodo på din bokningssida.
Du hänvisar till Groupon. Håller med om att det är bra priser, MEN du kommer alltid att betala för mycket där. Antingen är dessa resor billigare direkt hos
www.dreamtrips.com eller så använder du prisgarantin.
Jag säger det igen. Jag representerar inte WorldVentures eller deras koncept Dreamtrips. Jag använder det för att alltid resa billigast, med bästa kvalitet och med bästa service.
Ni som är trångsynta och inte vill ta till er detta. Som en finne i röven kommer det att klia varje gång ni reser då ni nu kommer att veta att ni alltid betalt liiite för mycket för era resor.
Resterande fakta om alla fördelar kan du läsa själv ovan i tråden.
Alles klar?