Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Vet inte vad du rökt på för att ta fram så trovärdiga källor
Då går vi över till fakta så att du slipper att spekulera:
1. 65% är cap-regeln som finns beskriven av mig ovan. Skall jag behöva förklara den igen eller har du fattat den?
2. Anledningen till att Lotteritillsynet stoppade WV i Norge är detta:
När du reggar dig hos WV har du tre stycken val:
1; Bara bli kund.
2; Bara bli representant
3; Bli både kund och representant.
Detta står dig helt fritt. Bara för att många i Norge har valt 3 så slår man ihop produkten kund och representantskapet. Den som har IQ över hundra och fattar affärer inser att denna logik är helt korkad. Det är detta som WV kommer att kräva skadestånd på och det är detta som Lotteritillsynet börjar bli riktigt skitnödiga över...
Eftersom WV skiljer på kund och representant och du ENBART tjänar pengar på kunder när de köper DreamTrip Points så är WV inget pyramidspel. Sedan kan du tycka vad du vill, men dina åsikter är inte värda ett skit. Inte ens kattskit
Läs ditt egna fetstilta...
Det är ju precis det här som företaget riskerar ifall samtliga som går med i VW blir säljare...
Vad gör företaget då? Därför som Lottertillsynet ströp möjligheten att bli säljrepresentant i företaget.
Den som har IQ över hundra och fattar affärer inser att denna logik är helt korkad.
(Därav som vi anser detta vara värdelöst , och därför som vi anser att detta ÄR ett pyramidspel)
Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Detta handlade ju jätte mycket om produkterna och att kunna resa billigare
Dessa frågor skall du ställa till dem som äger och driver företaget. Varför inte posta detta på Eddie Heads FB-wall .
Jag har inte ställt frågorna , det har ägaren till bloggen gjort - och ingen har svarat.
Ingen...
Men du svarade på 3:e fråga själv ovan
(3) That this business is sustainable – if all the people in SG who are willing to join WV have ALREADY joined, what happens? Do reps have to make trips overseas to get signups and downlines and commissions?
Bara för att många i Norge har valt 3 så slår man ihop produkten kund och representantskapet. Den som har IQ över hundra och fattar affärer inser att denna logik är helt korkad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Såja, vi letar upp någon korkad person som skriver en blogg för att hitta "fakta"
Jag har en kompis som fick en Dreamtrip gratis tack vare den garantin. Vet att den fungerar.
Jag har själv använt PricePledge nio gånger på 1,5 år. Fungerar bra för mig på SAS, Norwegian, Ryan Air och Iberia. Har fungerat lika bra på hotellrum i Sverige, Italien, England och Ungern.
Det går inte att hitta billigare resor någon annan stans. Du har ju inte läst på om prisgarantierna. Hur korkad får man bli?

Din inskränkthet gör att du alltid kommer att betala för mycket för dina resor framöver...
Varje gång du reser så kommer du att veta att du betalt liiiite för mycket. Lite som en finne i röven när du sitter i flygstolen

.
"Jag har en kompis..."
Jag har också massor av kompisar eller kusiner , eller ett ex som har en kompis o.s.v.
Hon har på begäran av en VW/Dreamtrips resen'r blivit ombedd att hitta en billigare resa.
Har hittat en billigare resa direkt , men då har resenären inte återkommit med tack eller med något som helst bevis på att resan blev gratis...
Nej , den finns inte , och fungerar inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Bonussiffrorna styr inget om detta är Pyramidspel eller inte. Jösses, du har ju inget drama om Network Marketing
Jag är varken för eller emot MLM. Det är som alla andra branscher där du får betalt för ditt resultat. Huvuddelen av personerna viker ned sig så fort det går emot lite grann. Titta på musikbranschen, filmbranschen, alla elitidrotter m.fl. Det är ett fåtal som tjänar de stora pengar och övriga har gett upp för länge sedan eller gör detta på din fritid utöver ett vanligt jobb.
Är det rättvist? Nej. Det är bara så det ser ut... Är du en fegis och viker ned dig så blir det inga stora inkomster.
Det är inte fel på systemet. Det är helt enkelt så att du själv är en loser som inte fattar systemen. Istället för att gå ut och utmana systemet så viker du ned dig och sitter hemma och lipar.

Nej , men dessa bonussiffror är kännetecknet för ett pyramidspel.
Något som är tragiskt är att en Director ligger i lönespannet c:a 700k per år och uppåt , medans det i WV/Dreamtrips ligger på c:a 1/4....
Summa Summarum
1) Det finns inga pengar att tjäna om man går med i Dreamtrips som säljare.
2) En produkt som kostar 4.000:- per år (Vanlig svensson) finns det ingen marknad för om man inte kan visa vad man får för produkten omgående.
Om ett företag inte vill visa sin produkt innan man köper den bör man akta sig ordentligt.
(Och jag bryr mig inte om ngn ångerrätt , det har inte med sammanhanget att göra...)
Jag säger igen , innan jag lägger ner 4.000:- per år på ett rabattkort - visa mig priser i SEK och POÄNG som resorna kostar innan jag ens börjar fundera på detta.
(Svårt med skärmdumpar med exempel på vad resorna kostar?)
(Tog bort smileys då det blev rätt drygt med dom)