2015-02-01, 03:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Det är konstaterat att Worldtravel Awards har gjort inflation och att detta priset smo du hänvisar till är ett fjantpris inom resebranschen

Denna "Award" delades ut till under 2014...

Africa = 171 olika klasser fick pris
Asien = 236 olika klasser fick pris
Australien = 66 olika klasser fick pris
Caribbean = 122 olika klasser fick pris
Central Amerika = 53 olika klasser fick pris
Europa = 413 olika klasser fick pris
Indiska Oceanien = 63 olika klasser fick pris
Mellan Östern = 177 olika kalsser fick pris
Nord Amerika = 57 olika klasser fick pris
Syd Amerika = 88 olika klasser fick pris

Summa = 1446 priser delades ut för 2014 -> Och du pekar ut att dom fick 2 av 1446 priser?

Helt värdelöst påpekande...

Du missade två kategorier:
Travel technology = 32 olika klasser fick pris
Wold = 150 olika klasser fick pris.

Så det var 1628 priser som jag fattar det. Varför blir priset just ett Pellejöns pris?

-Jo deltagarna betalar en avgift och nominerar sig själva.
-De får då tillgång till ett nominee package, där en 'rösta-på-oss-knapp' ingår.
-Roviasekten har här bättre pli på sina hjärntvättade medlemmar än både Expedia och Booking, där människor köper resor och hotellrum av egen fri vilja till bästa pris istället för att sitta och toktrycka på 'vote for us' knappen på direkt order av deras upline, och sitter och låtsas göra affärer genom att skicka upp egna pengar upp i pyramidtoppen.

Det är således ingen jury som nominerar och delar ut dessa pris, utan de är mer eller mindre köpta.

Det verkar kosta 699 pund att nominera sig i år. ungefär 9300 SEK. Det finns 1628 klasser och anta att det finns i snitt 5 betalande i varje klass, fjolårets 3 första bidrag deltar gratis nästa år. Hela cirkusen drar in 75 miljoner kronor bara från de deltagande organisationernas anmälningsavgifter. Observera att detta inte är en pyramid!

Citat:
Nomination Process
Submit your entry form online.
Your entry will be checked and vetted to ensure your nomination qualifies for the selected award/s.
Successful applicants will be notified and sent an invoice for the entry fee. Unsuccessful applicants will be notified that they have not qualified and no fee will be taken.
Upon payment, your nomination will be entered into the nominations for the new year and you will be sent the nominee package which includes the nominee shield, vote for us button and web banners and a dedicated voting web page to market your nomination. At this point, nominations are under embargo.
Nominees will be published when voting opens and Nominees may announce their nomination/s and begin any marketing campaigns.
Entry Fees
The following entry fees apply for successful applications:
Country/Subregion awards: £399
Regional awards: £499
Travel Technology awards: £499
What You Get
Successful applicants will receive the Nominee Package (value £299) which includes the following digital products:
• World Travel Awards™ Nominee Shield©
• World Travel Awards™ Nominee Shield© Usage Agreement
• World Travel Awards™ Nominee Certificate
• World Travel Awards™ Vote For Us Button
• World Travel Awards™ Vote For Us Web Banners
• World Travel Awards™ Vote For Us Web Page

Korrekt namn på priset borde vara 'flest-klick-på-rösta-på-oss-knappen' på egna resehemsidan. Mer värdefullt än så är inte priset och som alla andra ihåliga påståenden som alltid ploppar upp i MLMsammanhang, så spricker de som troll i solsken vid minsta granskning.
Citera
2015-02-01, 12:19
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Då har du som många andra missat att de är en resebyrå som du köper ditt medlemskap i. Precis som alla andra bokningssajter så har man kommission på alla resor som bokas.

Du som har jobbat med NM kan ju gå in på topp 100 listan på alla NM-bolag och hitta WV där. Ett utan de snabbast växande företagen där och omsättningen 2014 landar på 320 miljoner dollar. 2,5 miljard svenska kronor och en tillväxt på drygt 80 %.

Mer än 50 000 nya kunder varje månad talar sitt tydliga språk.

Rättsprocessen är igång i Norge och medlemskapet kommer att vara stoppat under tiden. Blir bra att fakta kommer fram i ljuset. Finns ju en anledning till att Norge kallas den sista kommuniststaten.

Produkten är briljant i mina ögon. Pellets försöker att hävda motsatsen. Så snart vi kommer in på fakta så svingar han år alla möjliga håll istället för att vi skall ta varje del i mål.

Något mer du undrar om kring WV? De kommer att vara top 10 i världen inom NM inom de kommande åren och om man har någon känsla för affärer så kommer detta att förändra hela resebranschen. En del lever dock kvar i det förgångna...

Alla förändringar möts och kritik och förbud till en början. Det är bara att kolla på Stenbäck. Hade det inte varit för honom hade vi fortfarande haft en statlig TV-kanal och ett statligt telebolag. Tror att alla tycker att utbudet på TV är bättre idag och att priset på telefoni är betydligt bättre än för 20 år sedan.

Jag är som sagt inte insatt i just WV. Så jag liksom flera här förstår inte vart mervärdet ligger i att köpa resor, med membership, hos WV. Om det nu stämmer som du säger, 50 000 nya kunder varje månad (svårt att tro det med tanke på omsättning, men jag misstror dig inte) så måste det ju finnas en tydlig skillnad i att köpa resor via WV? Det är den skillnaden jag inte har förstått.

Köper du fysiska produkter från NM-företag så skiljer de sig avsevärt i kvalitet, miljömärkningar osv från resten av marknaden. Hur kan en resebyrå skilja sig från någon annan?

Tidigare i tråden har det skrivits att det knappt skiljer något i pris mellan WV och andra "vanliga" resebolag. Dessutom att man själv inte får välja destination och avresetid?

Jag misstror dig inte som sagt, jag gillar idén med direktförsäljning overall, men just WV har jag inte förstått mig på, än.
Citera
2015-02-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
Jag är som sagt inte insatt i just WV. Så jag liksom flera här förstår inte vart mervärdet ligger i att köpa resor, med membership, hos WV. Om det nu stämmer som du säger, 50 000 nya kunder varje månad (svårt att tro det med tanke på omsättning, men jag misstror dig inte) så måste det ju finnas en tydlig skillnad i att köpa resor via WV? Det är den skillnaden jag inte har förstått.

Köper du fysiska produkter från NM-företag så skiljer de sig avsevärt i kvalitet, miljömärkningar osv från resten av marknaden. Hur kan en resebyrå skilja sig från någon annan?

Tidigare i tråden har det skrivits att det knappt skiljer något i pris mellan WV och andra "vanliga" resebolag. Dessutom att man själv inte får välja destination och avresetid?

Jag misstror dig inte som sagt, jag gillar idén med direktförsäljning overall, men just WV har jag inte förstått mig på, än.

Fick det förklarat som att WV köper upp resor till paketpris. Tex ett helt kryssningsfartyg eller ett hotel. Detta gör att dom får ett förmånligt pris. Detta är förmånligt för hela näringskedjan. Hotellet får bokat kunden (WV) får ett bra pris och kan sälja billiga resor till medlemmarna.

Frågan är om WV gör detta bättre än andra reseföretag? Gör inte de andra bolagrn på liknande sätt? Risk för överbokning dvs platser som inte sälj? Antar att det kan vara svårt att boka ett helt populärt hotell under högsäsong dvs WV får sämre hotell/tider? Pellets du har erfarenheter från branschen, kan du ge ljus på saken?

Sedan kan vi kolla på MLM/pyramid delen av konceptet.
Mellanskillnaden, om det nu blir någon. Det är de som har många rekryter som får ta del av kakan. Eller var ska annars provisionen betalas av. Dvs är det en smart affärsidé är det de som rekryterar som får fördelen. Är det en dålig affärsidé betalas provisionen direkt av rekryterna. Självklart kan det vara ett mellanting då lite mervärde skapas men för att få ett attraktivt provision system måste en del betalas med rekryterna medlemsavgifter. Med rekryter menar jag de som endast är betalande medlemmar(längst ner i näringskedjan)

Mvh
Citera
2015-02-01, 13:29
Medlem
Citat:
......

Där har du problemet med produkten , den har inget mervärde för en konsument.
Citera
2015-02-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peddz
Fick det förklarat som att WV köper upp resor till paketpris. Tex ett helt kryssningsfartyg eller ett hotel. Detta gör att dom får ett förmånligt pris. Detta är förmånligt för hela näringskedjan. Hotellet får bokat kunden (WV) får ett bra pris och kan sälja billiga resor till medlemmarna.

Frågan är om WV gör detta bättre än andra reseföretag? Gör inte de andra bolagrn på liknande sätt? Risk för överbokning dvs platser som inte sälj? Antar att det kan vara svårt att boka ett helt populärt hotell under högsäsong dvs WV får sämre hotell/tider? Pellets du har erfarenheter från branschen, kan du ge ljus på saken?

Sedan kan vi kolla på MLM/pyramid delen av konceptet.
Mellanskillnaden, om det nu blir någon. Det är de som har många rekryter som får ta del av kakan. Eller var ska annars provisionen betalas av. Dvs är det en smart affärsidé är det de som rekryterar som får fördelen. Är det en dålig affärsidé betalas provisionen direkt av rekryterna. Självklart kan det vara ett mellanting då lite mervärde skapas men för att få ett attraktivt provision system måste en del betalas med rekryterna medlemsavgifter. Med rekryter menar jag de som endast är betalande medlemmar(längst ner i näringskedjan)

Mvh

Paket 1: Ja , i de fall där det gäller kryssningar så kommer WV att vara billigare än att du bokar själv. Det tillkommer dock ett stort problem , och det är att du själv måsta ta dig till avreseorten och tillika hem igen från destinationsorten. Det är ju inte precis så att WV erbjuder kryssningar från Stockholm eller Göteborg... Snarare Miami - Rio o.s.v.
Om det inte finns någon billig flygbiljett för det datumet som kryssningen skall ske så kommer du till 99% att hamna på ett dyrare totalpris än om du bokar själv. (Billig flygbiljett + dyrare kryssningsbiljett)

Paket 2: Avseende hotell så kommer dom på det specifika hotellet att vara generellt billigare i jämförelse med bokningsmotorerna på Internet (Trivago , expedia o.s.v.) dock så kan du hitta ett likvärdigt hotell billigare just via dessa bokningsmotorer.
Och precis som ovan så gäller det att om det inte finns någon billig flygbiljett för det datumet som hotell vistelsen är så kommer du till 99% att hamna på ett dyrare totalpris än om du bokar själv. (Billig flygbiljett + dyrare hotellkostnad)

Sedan hänvisas det att man kan förlänga och anpassa resan , problemet är att det tillkommer en kostnad isåfall som återigen kommer att ge dig som konsument ett dyrare pris än om du bokar själv.

När det kommer hur reseföretagen , I detta exempel - charter , arbetar så är det precis så , dom bokar upp xx antal hotellnätter och kan således erbjuda konsumenten ett förmånligt pris.

Tittar vi sedan på kortbolag och deras concierge service (Då kortets årskostnad ligger i paritet med WV kostnaden) så har exempelvis Kort 1 samarbetsavtal med SAS Radisson och du som kortinnehavare c:a 30-40% billigare övernattningar på Radisson än vad du ser prismässigt på Trivago/Expedia o.s.v.
Kort 2 har samarbete med Best Western och då gäller de rabatterna.

Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se att det för en konsument är värt att lägga ut 4k per år i prnumerationskostnad då jag redan har den rabatten sm WV säger sig vara exklusiv med.
Citera
2015-02-01, 16:06
Medlem
Ytterligare en aspekt vad gäller den "svenska hemsidan"

Företaget heter "World Ventures"

Men i Sverige heter dom
"Viking Team" eller "Wondertrips" men ingenting som liknar "World Ventures".....

Varför inte då? Vill man inte förknippas med denna tråd? Eller vill man inte förknippas
med World Ventures?

https://www.facebook.com/wondertrips

i och med att det endast är 73 som "gillar" så har det uppenbarligen inte gått så bra med lanseringen och försäljningen som det utmålats iallafall , och den sidan har vart igång sedan Oktober 2012.....
Senaste inlägget från 27 Oktober 2013 dock och det känns som ett misslyckat försök med lansering , den pekar dessutom mot den nedsläckta hemsidan http://www.wondertrips.se/

Ni som tycker om att läsa om de sektliknande mötena och allt "halleluja" kring detta kan gå in poå följande facebook profil

https://www.facebook.com/fredrick.ahlberg

En av de ledande inom WV här i Sverige... Öppen profil än så länge , och det är bara att se allt halleluja som skrivs av denna filur....

Här är ett inlägg om en föreläsare....

"24år gammal - hon var iväg på 16 resor under 2014, är den framgångsrikaste kvinna i Skandinavien, och är en av ett par olika som håller i en utbildning för 300 personer! Fantastiskt duktigt - jag är verkligen så grymt imponerad!
Vilka av er vill resa mer?"

Absolut , totalt intetsägande information...

Fredrik är med dessutom med i 12 grupper på Facebook , varav en är en offentlig grupp , och heter "WorldVentures Family" som har , hör och häpna! 3308 medlemmar....

Ganska talande siffra , man talar om att WV växer och allt halleluja , men det märks absolut ingenstans...

https://www.facebook.com/groups/502543623104489/

Ni som vill gräva i denna person som verkar vara "talespersonen" bakom VW här i Sverige - kör hårt.....

Ytterligare en att gräva i är följande person bakom detta

https://www.facebook.com/GinaGhafari

Följande inlägg gjorde denna dam i Februari iår...

"Gina Ghafari
den 27 februari 2014 · Har redigerats ·
Min kollega Fredrick kan verkligen vara stolt för sin prestation ★, på bara några månader har han byggt grunden till sin verksamhet, som också nu har blivit hans heltids hobby som han försörjer sig på.
DET ÄR MAGISKT OCH GENUINT ATT TJÄNA PENGAR PÅ ATT GÖRA DET MAN BRINNER.
Det magiska är att alla kan göra det, men allt för få vågar.
Våga skapa magi,
Våga tro på dig själv!!
Go Fredrik.
"

Sektliknade sa Bill - Liknar en sekt sa Bull
Citera
2015-02-02, 20:09
Medlem
ursprungligens avatar
Kanske vi som hackar på pyramidscamen WV är helt fel ute?

Kanske det inte är så att det är så värst lönsamt eller attraktivt att betala för att kunna köpa dyrare resor specifika datum, oftast 3 dagar långa, på andra sidan världen? Syftet är kanske något annat?

Så avgiften kan inte vara för att få tillgång till rabatter som inte finns! Kanske avgifterna bara är en slags medlemsavgift för att få möjlighet att köpa dyra utbildningspaket, betala överpriser för extatiska verklighetsfrämmande 'konferenser' ledda av Halelujapyramidpredikanter och förlora pengar?

Avgifterna blir bara ett sätt för dessa drömmare/suckers att utesluta de som inte frivilligt vill förlora pengar och drömma orealistiska sektdrömmar. Bara de mest korkade blir kvar, de som vill bli lurade på pengarna och de som inte ser pyramiden för alla 'binära ben' och annan Pyramid-standard-mumbojumbo.

Taktiken är ungefär den samma som i dåligt författande nigeriabrev, där skojarna medvetet väljer felstavningar och ologiska tankebanor, eftersom de breven bara attraherar de värsta idioterna som helt saknar förmågan till logiskt och kritiskt tänkande. Gallringen blir helt enkelt bättre om betet är riktigt uselt.

Det är nu jag förstår varför WV så skamlöst framhåller sina pyramidstrukturer och att de väljer en produkt så löjligt dålig att den inte borde diskuteras av normalbegåvade människor.

Slutsats: WV vill sålla agnarna från vetet och bara få in de värsta klappträna i sin organisation, då de är lättast att lura av pengar.
Citera
2015-02-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Slutsats: WV vill sålla agnarna från vetet och bara få in de värsta klappträna i sin organisation, då de är lättast att lura av pengar.

Bra slutsats!

En annan aspekt är även att det har "rackats" ner på charter och att det är fel sätt att resa.
"Vem vill resa charter med en massa andra individer o.s.v."

Men på alla bilder viftas det av xxx personer med blåa flaggor "You should be here"...
Är inte det samma sak som charter?

Åter igen , WV fixar bra pris på en kryssning (i.e. bokar upp hela kryssningen) så att endast sekten WorldVentures kan åka..
Och då blir det samma sak som charter resa á la Sällskapsresan iallafall... Dock med kruxet att charter är billigare och att WV resan är dyrare än charter (Charter inkluderar även flyg...)
Citera
2015-02-03, 17:49
Medlem
Citat:

OK, då tar jag det från början så att du är med på hela konceptet:

Du köper ett medlemskap där alla pengar du använder får du poäng för som du kan använda för att delbetala Dreamtrips. Det är en slags förskottsbetalning för att WV:s resebyrå Rovia skall kunna upphandla riktigt bra resepaket.

Som medlem får du en egen resesajt som innehåller två delar:

1. Dreamtrips
2. Bokningsmotor där du bokar all världens hotell, flyg, hyrbilar, kryssningar, hyr lägenheter eller bokar aktiviteter.

Du hittar allt på www.dreamtrips.com. Ena delen är "Book a Dreamtrip" och andra delen är "Book a Travel.

Dreamtrips
Detta är WV:s premiumprodukt där du hittar resepaket som du inte kan jämföra med något annat. Jag har själv varit på tre Dreamtrips nu så jag pratar av egen erfarenhet, jämfört med vissa andra i denna tråd.

Det är på Dreamtrips som du kan använda dina poäng så att det inte blir någon kostnad för att vara medlem. Eller det blir en alternativkostnad eftersom du gör en förtidsbetalning. Alternativkostnaden med en ränta på 5 % är 100kr/år.

Dreamtrips är färdigupphandlade resmål. Det finns flexibilitet i dem med att ändra datum för att det skall passa just ditt sätt att resa.

3 000 Dreamtrips per år att välja på. Släpps nya Dreamtrips varje fredag.

Alla Dreamtrips innehåller en egen prisgaranti som ger dig pengarna tillbaka om du hittar samma resa till ett bättre pris.

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/2/dreamtrips/us/DreamPricePromise.html

Världens bästa bokningsmotor

Här bokar du all världens hotell, flyg mm. precis som på vilken bokningssajt som helst. Skillnaden är att du får två prisgarantier.

Price Pledge: 150 % av mellanskillnaden tillbaka om du hittar flyg eller hotell billigare någon annan stans. Jag har själv använt denna garanti 10 gånger nu. Fungerar hur bra som helst och jag har inte hittat någon som matchat denna garanti.

Läs om detaljerna här: https://www.dreamtrips.com/ota/PricingPledge

Rate Shrinker: Följer alla dina bokningar så om priset på din flygbiljett eller hotellbokning går ned efter att du bokat så får du mellanskillnaden tillbaka.

Läs mer om detaljerna här: https://www.dreamtrips.com/ota/RateShrinker

Fler fördelar

Halva kommissionen: På alla dina bokningar som du gör via bokningsmotorn så får du halva Rovias kommission tillbaka som tillgodo när du skall köpa resor framöver. Finns ingen annan resebyrå som har lika bra lojalitetsprogram.

Concierge: Du har ett direktnummer att ringa 24/7 där du kan få hjälp med allt. Detta ingår också i ditt medlemskap.

Finns fler fördelar som jag inte orkar rapa upp. Detta är de som jag tycker är bäst.

Du som kan poängen med NM. Här kommer fördelen för alla parter som ingen annan i resebranschen lyckats med ännu:

Det är ingen som lyckats bygga lojalitet bland sina kunder. Därför läggs enorma pengar på marknadsföring. Genom att använda NM bygger du lojala kunder samtidigt som WV inte tar några marknadsrisker. Eftersom de inte tar några marknadsrisker kan de också erbjuda marknadens lägsta pris.

Alla är vinnare. Tyvärr är det inte alla som förstår affärer och några finns i denna tråd.

Fler frågor?
Citera
2015-02-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ytterligare en aspekt vad gäller den "svenska hemsidan"

Företaget heter "World Ventures"

Men i Sverige heter dom
"Viking Team" eller "Wondertrips" men ingenting som liknar "World Ventures".....

Varför inte då? Vill man inte förknippas med denna tråd? Eller vill man inte förknippas
med World Ventures?

https://www.facebook.com/wondertrips

i och med att det endast är 73 som "gillar" så har det uppenbarligen inte gått så bra med lanseringen och försäljningen som det utmålats iallafall , och den sidan har vart igång sedan Oktober 2012.....
Senaste inlägget från 27 Oktober 2013 dock och det känns som ett misslyckat försök med lansering , den pekar dessutom mot den nedsläckta hemsidan http://www.wondertrips.se/

Ni som tycker om att läsa om de sektliknande mötena och allt "halleluja" kring detta kan gå in poå följande facebook profil

https://www.facebook.com/fredrick.ahlberg

En av de ledande inom WV här i Sverige... Öppen profil än så länge , och det är bara att se allt halleluja som skrivs av denna filur....

Här är ett inlägg om en föreläsare....

"24år gammal - hon var iväg på 16 resor under 2014, är den framgångsrikaste kvinna i Skandinavien, och är en av ett par olika som håller i en utbildning för 300 personer! Fantastiskt duktigt - jag är verkligen så grymt imponerad!
Vilka av er vill resa mer?"

Absolut , totalt intetsägande information...

Fredrik är med dessutom med i 12 grupper på Facebook , varav en är en offentlig grupp , och heter "WorldVentures Family" som har , hör och häpna! 3308 medlemmar....

Ganska talande siffra , man talar om att WV växer och allt halleluja , men det märks absolut ingenstans...

https://www.facebook.com/groups/502543623104489/

Ni som vill gräva i denna person som verkar vara "talespersonen" bakom VW här i Sverige - kör hårt.....

Ytterligare en att gräva i är följande person bakom detta

https://www.facebook.com/GinaGhafari

Följande inlägg gjorde denna dam i Februari iår...

"Gina Ghafari
den 27 februari 2014 · Har redigerats ·
Min kollega Fredrick kan verkligen vara stolt för sin prestation ★, på bara några månader har han byggt grunden till sin verksamhet, som också nu har blivit hans heltids hobby som han försörjer sig på.
DET ÄR MAGISKT OCH GENUINT ATT TJÄNA PENGAR PÅ ATT GÖRA DET MAN BRINNER.
Det magiska är att alla kan göra det, men allt för få vågar.
Våga skapa magi,
Våga tro på dig själv!!
Go Fredrik.
"

Sektliknade sa Bill - Liknar en sekt sa Bull

Du börjar kännas lite desperat nu va?

Förstår att du är förbannad nu när det gått upp för dig att du betalat för mycket för alla dina resor.

När inget annat fungerar så försöker jag hitta något skit att ta fram.

Inget av detta har någon som helst koppling till WV eller produkten.

Vad några reps till WV gör och inte gör är ju helt ovidkommande...
Citera
2015-02-03, 17:55
Medlem
Citat:
Bra slutsats!

En annan aspekt är även att det har "rackats" ner på charter och att det är fel sätt att resa.
"Vem vill resa charter med en massa andra individer o.s.v."

Men på alla bilder viftas det av xxx personer med blåa flaggor "You should be here"...
Är inte det samma sak som charter?

Åter igen , WV fixar bra pris på en kryssning (i.e. bokar upp hela kryssningen) så att endast sekten WorldVentures kan åka..
Och då blir det samma sak som charter resa á la Sällskapsresan iallafall... Dock med kruxet att charter är billigare och att WV resan är dyrare än charter (Charter inkluderar även flyg...)

Alltså allvarligt talat. Charter är ju världens blåsning! Det är ju här du blir lurad!

Varenda charterresa som erbjuds i Sverige kan du halvera priset på genom att boka på egen hand.

Släpp dramat nu och kom inte med en massa villfarelse. Om du kan något om resor så kan du ju inte rekommendera Charter. Charter var bra fram till 90-talet. Skaka av dig mossan, det är 2015!
Citera
2015-02-03, 22:52
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
OK, då tar jag det från början så att du är med på hela konceptet:

Du köper ett medlemskap där alla pengar du använder får du poäng för som du kan använda för att delbetala Dreamtrips. Det är en slags förskottsbetalning för att WV:s resebyrå Rovia skall kunna upphandla riktigt bra resepaket.

Som medlem får du en egen resesajt som innehåller två delar:

1. Dreamtrips
2. Bokningsmotor där du bokar all världens hotell, flyg, hyrbilar, kryssningar, hyr lägenheter eller bokar aktiviteter.

Du hittar allt på www.dreamtrips.com. Ena delen är "Book a Dreamtrip" och andra delen är "Book a Travel.

Dreamtrips
Detta är WV:s premiumprodukt där du hittar resepaket som du inte kan jämföra med något annat. Jag har själv varit på tre Dreamtrips nu så jag pratar av egen erfarenhet, jämfört med vissa andra i denna tråd.

Det är på Dreamtrips som du kan använda dina poäng så att det inte blir någon kostnad för att vara medlem. Eller det blir en alternativkostnad eftersom du gör en förtidsbetalning. Alternativkostnaden med en ränta på 5 % är 100kr/år.

Dreamtrips är färdigupphandlade resmål. Det finns flexibilitet i dem med att ändra datum för att det skall passa just ditt sätt att resa.

3 000 Dreamtrips per år att välja på. Släpps nya Dreamtrips varje fredag.

Alla Dreamtrips innehåller en egen prisgaranti som ger dig pengarna tillbaka om du hittar samma resa till ett bättre pris.

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/2/dreamtrips/us/DreamPricePromise.html

Världens bästa bokningsmotor

Här bokar du all världens hotell, flyg mm. precis som på vilken bokningssajt som helst. Skillnaden är att du får två prisgarantier.

Price Pledge: 150 % av mellanskillnaden tillbaka om du hittar flyg eller hotell billigare någon annan stans. Jag har själv använt denna garanti 10 gånger nu. Fungerar hur bra som helst och jag har inte hittat någon som matchat denna garanti.

Läs om detaljerna här: https://www.dreamtrips.com/ota/PricingPledge

Rate Shrinker: Följer alla dina bokningar så om priset på din flygbiljett eller hotellbokning går ned efter att du bokat så får du mellanskillnaden tillbaka.

Läs mer om detaljerna här: https://www.dreamtrips.com/ota/RateShrinker

Fler fördelar

Halva kommissionen: På alla dina bokningar som du gör via bokningsmotorn så får du halva Rovias kommission tillbaka som tillgodo när du skall köpa resor framöver. Finns ingen annan resebyrå som har lika bra lojalitetsprogram.

Concierge: Du har ett direktnummer att ringa 24/7 där du kan få hjälp med allt. Detta ingår också i ditt medlemskap.

Finns fler fördelar som jag inte orkar rapa upp. Detta är de som jag tycker är bäst.

Du som kan poängen med NM. Här kommer fördelen för alla parter som ingen annan i resebranschen lyckats med ännu:

Det är ingen som lyckats bygga lojalitet bland sina kunder. Därför läggs enorma pengar på marknadsföring. Genom att använda NM bygger du lojala kunder samtidigt som WV inte tar några marknadsrisker. Eftersom de inte tar några marknadsrisker kan de också erbjuda marknadens lägsta pris.

Alla är vinnare. Tyvärr är det inte alla som förstår affärer och några finns i denna tråd.

Fler frågor?

Bra förklarat. Jag ska förhoppningsvis ut och resa om ett par år och då ska jag definitivt kolla upp WV mer. Största missen folk gör när det gäller att anklaga NM för det ena och det andra är att inte läsa på ordentligt, utan endast gå på vad "den ena sidan säger", dvs lösa rykten från skeptiker som "har hört" hur det fungerar och därmed tror sig veta allt. Och eftersom den sidan är så mycket större än de som faktiskt har erfarenhet av det så är det lätt att tro att det är den sidan som har "rätt". Jag tycker man ska ha ett öppet sinne och noga granska och läsa på saker och ting. Många hänvisar till att detta egentligen betyder "öppna din plånbok". Sure. Tyck det. Men läs då böcker från de mest framgångsrika personerna i världen, och INSE vad de hade gått miste om om de inte hade ett öppet sinne för möjligheter. Notering: Jag pratar inte om framgångsrika personer specifikt inom NM (utan typ Jobs, Buffet, Gates, Kamprad), så här har ni skeptiker inget att sätta emot.

NM har sina brister i vissa avseenden, precis som alla andra företagsformer. Och precis som andra företagsformer finns det punkter där de sticker ut och är unika. NM har fungerat i över 120 år, så uppenbarligen kan det inte vara mer bluff än något annat. Allt beror på hur man ser på saken.

Det finns en anledning till att 5 % av jordens befolkning delar på 95 % av tillgångarna. Just sayin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in