Citat:
Ursprungligen postat av
Winston Smith
Men skulle Amani tänka och reagera så, som västerländska kvinnor?
Hon är ju, som hon själv säger, en muslimsk kvinna. Hon är uppfostrad till att mannen är kung, kvinnor invänder inte.
På nätet förekom för ett antal år sedan ett uttalande från en iransk mulla. Han sade att en man kan ha sexuellt nöje av barn så små som tre år. Inte nödvändigtvis med penetrering, dock. En man kan ha samlag med yngre flickor i sitt hushåll, men han kan inte gifta sig med dem, eller hur det nu var. Hemskt i alla fall.
Det sägs att det på grund av alla sexualtabun i den muslimska världen som gör att folk inte kan ha sex utan att vara gifta, pågår en massa övergrepp mot flickor av mor- och farbröder, kusiner, bröder, pappor. Under mycket hyschhysch.
Vet Amani om hur västvärlden, däribland Sverige, ser på sex med barn? Hon kanske uppfattar det på annat sätt än vi, som "normalt", och inte förstår att här har hon ett vapen mot Rami.
Jag tycker inte det har troliggjorts att Rami skulle ha begått sexuella övergrepp mot Yara, jag undrar bara om Amani i så fall skulle reagera på samma sätt som vi?
Men nu är det religion, eller hur?
Jag inbillar mig att det i människans natur finns ngt naturligt motstånd mot att "gå på" små barn/ ungar och att det därför också finns ett "naturligt motstånd" från barns sida.
Allt annat är i min värld bara en fråga om att legitimera sexuella övergrepp på barn.