Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det där med duschen, lät väldigt märkligt även i mina öron redan från början, och han sa att Madi hade blivit irriterad på det. Madi har aldrig nämnt det. Å andra sidan har hon knappt sagt någonting.
Det är inget märkligt alls och om man(som då t. ex jag)utgår från att flickan även blev sexuellt utnyttjad. Kan här handla om att få tvätta sig ren efter ngn typ av övergrepp(jfr här med våldtäktsoffer)eller då för att fortsätta och på egen hand i samma anda(ni fattar). Eller för den delen en kombination av dessa två "effekter" och av då att ngt sexuellt utspelat sig och som man och som Yara här och enligt mig blev utsatt för.
Lägg här då också till vissa av de skador Yara hade+ alla de foton där hon poserar+ det fotot där Rami sitter med henne i knät+Ramis egna utspel som outfrågad om just dylika övergrepp.
Jag tror att Madi gav sig på Yara för att Rami använt Yara på ett sätt ingen kvinna(och ingen flicka) här i världen själv skulle vilja användas som(ja, inget barn och ingen alls övht, såklart). Kanske påmind om ngt hon Madi själv här en gång tvingats vara med om?
Eller Madi endast "allmänt äcklad" över hur Yara av Rami blev "använd"?
Reagerade som de flesta gör med olika typer av mänskligt och skadat gods(jfr här de "effekter" som brukar styra mobbning)?
Eller är det och som bilden här ngr inlägg bak en normal kärlek och en normal och fysisk närhet Rami visar upp med lilla Yara i sitt knä? Och sedan när dessa flickor från denna kulturen blivit vuxna, då först börjar de olika maktövergreppen på dem?
Och av då männen i den kulturen.
Sitter ngn övht med ngn annans barn i sitt knä som på fotot här ngr inlägg bakåt visar?
Mörkertalet på flickor(även pojkar)är stort och vad gäller då just utsatt för sexuella övergrepp i barndomen.
Men i detta fallet Yara kan det inte framstå klarare än det gör och det så här i efterhand, då.
Ändå skall det mörkas.
Och det är DET som är det märkliga i detta fallet.