2014-11-21, 20:49
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej, det har jag fått erfara. Min chef sa en gång "intet mänskligt är mej främmande" när hon försökte förklara att bakom en normal fasad kan döljas fasansfulla saker. Numera håller jag med. Allt är möjligt, även det omöjliga.
Våra egna tabun försöker ofta hindra oss (eller andra) från att se det hemska och därigenom ger vi ondskan en hjälpande hand.

Tyvärr överträffar ju ofta verkligheten dikten..

Jag har ett favoritcitat som jag tycker är väldigt sant: "we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men".
Citera
2014-11-21, 20:56
Medlem
snowman666s avatar
Ang bitmärke i bröstvårtan, har det kontrollerats vems tänder som matchar?
Citera
2014-11-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi har fått mycket information om alla Yaras skador, och en brasklapp om intakt oskuld.

Vad menar du med "en brasklapp om intakt oskuld"?
Citera
2014-11-21, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det där med duschen, lät väldigt märkligt även i mina öron redan från början, och han sa att Madi hade blivit irriterad på det. Madi har aldrig nämnt det. Å andra sidan har hon knappt sagt någonting.

Det är inget märkligt alls och om man(som då t. ex jag)utgår från att flickan även blev sexuellt utnyttjad. Kan här handla om att få tvätta sig ren efter ngn typ av övergrepp(jfr här med våldtäktsoffer)eller då för att fortsätta och på egen hand i samma anda(ni fattar). Eller för den delen en kombination av dessa två "effekter" och av då att ngt sexuellt utspelat sig och som man och som Yara här och enligt mig blev utsatt för.
Lägg här då också till vissa av de skador Yara hade+ alla de foton där hon poserar+ det fotot där Rami sitter med henne i knät+Ramis egna utspel som outfrågad om just dylika övergrepp.

Jag tror att Madi gav sig på Yara för att Rami använt Yara på ett sätt ingen kvinna(och ingen flicka) här i världen själv skulle vilja användas som(ja, inget barn och ingen alls övht, såklart). Kanske påmind om ngt hon Madi själv här en gång tvingats vara med om?
Eller Madi endast "allmänt äcklad" över hur Yara av Rami blev "använd"?
Reagerade som de flesta gör med olika typer av mänskligt och skadat gods(jfr här de "effekter" som brukar styra mobbning)?
Eller är det och som bilden här ngr inlägg bak en normal kärlek och en normal och fysisk närhet Rami visar upp med lilla Yara i sitt knä? Och sedan när dessa flickor från denna kulturen blivit vuxna, då först börjar de olika maktövergreppen på dem?
Och av då männen i den kulturen.
Sitter ngn övht med ngn annans barn i sitt knä som på fotot här ngr inlägg bakåt visar?
Mörkertalet på flickor(även pojkar)är stort och vad gäller då just utsatt för sexuella övergrepp i barndomen.
Men i detta fallet Yara kan det inte framstå klarare än det gör och det så här i efterhand, då.
Ändå skall det mörkas.
Och det är DET som är det märkliga i detta fallet.
Citera
2014-11-21, 21:11
Medlem
Imeldas avatar
Jag fick just ett PM från en ny medlem som undrar lite kring denna facebook: https://www.facebook.com/rami.ashour.963?fref=ts

Infon och namn stämmer ju, men personen uppdaterar regelbundet. Någon som vet ngt kring detta?
Citera
2014-11-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag fick just ett PM från en ny medlem som undrar lite kring denna facebook: https://www.facebook.com/rami.ashour.963?fref=ts

Infon och namn stämmer ju, men personen uppdaterar regelbundet. Någon som vet ngt kring detta?

Är det möjligen uppdateringar från Facebook?
Citera
2014-11-21, 21:22
Medlem
Citat:

Det är inget som Rami själv skriver. Han får helt enkelt automatiska uppdateringar i lagtext.
Citera
2014-11-21, 21:23
Medlem
Citat:

Den uppdateras regelbundet med hans horoskop - han är Lejon!
Citera
2014-11-21, 21:24
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det möjligen uppdateringar från Facebook?

Skulle kunna vara iofs. Såg nu att en Nazek ALnajjar har skrivit ngt om mördare under en status daterad den 25 september.
Citera
2014-11-21, 21:25
Medlem
Diskussionsunderlag för sexfrågan
(bara ett utkast)
Vad har de att vinna och förlora
1-inför det svenska rättsväsendet?
2-enligt de normer som råder i Gaza, i respektive läger?

Rami:
1 - i dagsläget är han helt förlorad på tredje åtalpunkten;
om Amani skulle avslöja ens det minsta lilla sexmissbruk, som t.ex.att han onanerat med Yara i knäet, då skulle han förlora än större i Sverige samtidigt som Amani kanske skulle vinna någon poäng om man tänker på hennes framtid med de egna barnen.
2 - även i Gaza har han förlorat som inte hållit sina löften till Yaras föräldrar; han har varit en dålig familjefar på många sätt men det ev. onanerandet skulle kanske inte vara den viktigaste punkten (jag vet inte)

Första åtalspunkten är oklar, men det tycks som om Amani ligger på gränsen? Just nu ser det ut som om all teknisk bevisning + sonens vittnesmål pekar ut henne. Om något kan rädda henne så är det inte Ramis sexförbrytelser, eftersom den typen av misshandel inte är inkluderad i den punkten, som jag förstår det. Det är tveksamt om den skulle göra en bedömning av Amani så mycket lindrigare.

Andra åtalspunkten: om det kan visas att även han bidragit med misshandel, både tidigare så att Yara försvagats successivt och under dagen, då hänger han löst här. Om Amani kan hävda att även sexmissbruk förekommit, så blir hans sits så mycket sämre.
Det ger honom antagligen tyngre straff här och med en väl genomförd rättegång här kan man anta att han är för evigt förlorad i Gaza - ingen har något förbarmande med honom.

Så långt har Amani att en del att vinna på att avslöja "sanningen" om den har med sex och våld att göra.

Om de båda har utnyttjat Yara sexuellt, då kan inte Amani vinna på att pladdra, varken nu eller som hämnd efteråt. Detsamma gäller Rami, alltså vinner båda på att hålla tyst.
Inte ens i Gaza skulle det tas med överseende.

Om märkligt nog, men inte helt omöjligt, Amani ensam utnyttjat Yara sexuellt, då skulle Rami knappast veta om det och inte ha något att berätta.
Citera
2014-11-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det är inget märkligt alls och om man(som då t. ex jag)utgår från att flickan även blev sexuellt utnyttjad. Kan här handla om att få tvätta sig ren efter ngn typ av övergrepp(jfr här med våldtäktsoffer)eller då för att fortsätta och på egen hand i samma anda(ni fattar). Eller för den delen en kombination av dessa två "effekter" och av då att ngt sexuellt utspelat sig och som man och som Yara här och enligt mig blev utsatt för.
Lägg här då också till vissa av de skador Yara hade+ alla de foton där hon poserar+ det fotot där Rami sitter med henne i knät+Ramis egna utspel som outfrågad om just dylika övergrepp.

Jag tror att Madi gav sig på Yara för att Rami använt Yara på ett sätt ingen kvinna(och ingen flicka) här i världen själv skulle vilja användas som(ja, inget barn och ingen alls övht, såklart). Kanske påmind om ngt hon Madi själv här en gång tvingats vara med om?
Eller Madi endast "allmänt äcklad" över hur Yara av Rami blev "använd"?
Reagerade som de flesta gör med olika typer av mänskligt och skadat gods(jfr här de "effekter" som brukar styra mobbning)?
Eller är det och som bilden här ngr inlägg bak en normal kärlek och en normal och fysisk närhet Rami visar upp med lilla Yara i sitt knä? Och sedan när dessa flickor från denna kulturen blivit vuxna, då först börjar de olika maktövergreppen på dem?
Och av då männen i den kulturen.
Sitter ngn övht med ngn annans barn i sitt knä som på fotot här ngr inlägg bakåt visar?
Mörkertalet på flickor(även pojkar)är stort och vad gäller då just utsatt för sexuella övergrepp i barndomen.
Men i detta fallet Yara kan det inte framstå klarare än det gör och det så här i efterhand, då.
Ändå skall det mörkas.
Och det är DET som är det märkliga i detta fallet.

Men skulle Amani tänka och reagera så, som västerländska kvinnor?

Hon är ju, som hon själv säger, en muslimsk kvinna. Hon är uppfostrad till att mannen är kung, kvinnor invänder inte.

På nätet förekom för ett antal år sedan ett uttalande från en iransk mulla. Han sade att en man kan ha sexuellt nöje av barn så små som tre år. Inte nödvändigtvis med penetrering, dock. En man kan ha samlag med yngre flickor i sitt hushåll, men han kan inte gifta sig med dem, eller hur det nu var. Hemskt i alla fall.

Det sägs att det på grund av alla sexualtabun i den muslimska världen som gör att folk inte kan ha sex utan att vara gifta, pågår en massa övergrepp mot flickor av mor- och farbröder, kusiner, bröder, pappor. Under mycket hyschhysch.

Vet Amani om hur västvärlden, däribland Sverige, ser på sex med barn? Hon kanske uppfattar det på annat sätt än vi, som "normalt", och inte förstår att här har hon ett vapen mot Rami.

Jag tycker inte det har troliggjorts att Rami skulle ha begått sexuella övergrepp mot Yara, jag undrar bara om Amani i så fall skulle reagera på samma sätt som vi?
Citera
2014-11-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Vad menar du med "en brasklapp om intakt oskuld"?

Nu minns inte jag var jag har fått informationen om att man inte kunde se skador på Yaras kön. Det kom upp i förra vändan denna sak diskuterades, om Yara kan ha varit utsatt för övergrepp. Det var om Ramis konstiga prat om sex, förnekande av sex och de vidriga bilderna med honom och Yara i knät.

Vi har haft diskussionen från och till, och jag hoppas någon annan kan få fram källan, för tråden är nu gigantisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in