2014-07-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Ännu värre vem betalar hans uppehälle?

Första veckan betalade kommunen hans hotellkostnader. Det fanns visst något konto för oförutsedda utgifter så det kostade i princip inte någonting. Sedan dess bor han vad jag vet på vandrarhem. Jag är säker på att jag är med och betalar för kost och logi. Via skatten. Den kommunala och/eller den statliga.
Citera
2014-07-10, 21:00
Medlem
Jag tycker att det är ok att låta honom vara här i samband med den kommande rättegången.
Men det är flera månader tills dess...så nu tycker jag att han skall åka hem till sin familj i Gaza!

Jag kan inte se att han har asylskäl.
Citera
2014-07-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Jag tycker att det är ok att låta honom vara här i samband med den kommande rättegången.
Men det är flera månader tills dess...så nu tycker jag att han skall åka hem till sin familj i Gaza!

Svenska myndigheter är intelligensbefriade.Svar från rättegången kan han få ändå.
Citera
2014-07-10, 21:20
Medlem
Citat:

Finns det någon av familjerna som har asylskäl?Statslös kan man inte utvisa!De slänger sina id-handlingar och ljuger.Glöm aldrig Y*r*hur hon kom som ANKARBARN!
Citera
2014-07-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Jag undrar över locktängerna. 4 st för 549 kr/st. Finns det någon frisersalong i bekantskapskretsen?

Intressant - låter som ett beställningsjobb.
Någon hör sig för med Rami/Madi om dom kan skaffa fram locktång till ett bra pris.
Visst säger R och skjutsar frugan och barnen till Coop.
När dom är klara i affären så skjutsar han hem dom. Åker sedan till beställaren och levererar.

Det kan förklara varför R gick ut och satte sig i bilen som det var körförbud på.
Han var ju naturligtvis deppig. Hur skulle han nu kunna leverera varor?
Buss eller taxi är riskabelt även om det förekommer.
Taxichauffören kan fatta misstankar om det är olagligt, vilket hände i en annan kommun för inte så länge sedan.
Där stal man datorer från ett företag, ringde taxi för att få med sig grejerna. Men tyvärr...chauffören ringde polisen...
Citera
2014-07-11, 11:22
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Intressant - låter som ett beställningsjobb.
Någon hör sig för med Rami/Madi om dom kan skaffa fram locktång till ett bra pris.
Visst säger R och skjutsar frugan och barnen till Coop.
När dom är klara i affären så skjutsar han hem dom. Åker sedan till beställaren och levererar.

Det kan förklara varför R gick ut och satte sig i bilen som det var körförbud på.
Han var ju naturligtvis deppig. Hur skulle han nu kunna leverera varor?
Buss eller taxi är riskabelt även om det förekommer.
Taxichauffören kan fatta misstankar om det är olagligt, vilket hände i en annan kommun för inte så länge sedan.
Där stal man datorer från ett företag, ringde taxi för att få med sig grejerna. Men tyvärr...chauffören ringde polisen...

Varför skulle det vara riskabelt att ta buss eller taxi om man stulit några locktänger? De är inte så stora.
Citera
2014-07-11, 12:09
Medlem
Citat:

Det finns inga asylskäl enligt gällande lagstiftning.

Du har helt rätt. Han borde åka hem. Man lämnar inte sin fru ensam med tre barn så här lång tid, och särskilt inte på en plats som Gaza. Just nu är det oroligt i regionen i tillägg till hur utsatta kvinnorna är där i övrigt. Det handlar om en man som sänder i väg sin dotter till Sverige och bryr sig om hennes död, men han var likgiltig inför hennes liv när hon levde.

För denne man är fru och barn tingeltangel, ägodelar som han disponerar och en av ägodelarna var den lilla flickan, Yara.

I belysning av att frun är så känslig att hon ska skonas om alla detaljer om Yaras död, blir det absurt att hon får vara ensam i flera månader med tre barn i en krigszon.
Citera
2014-07-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns inga asylskäl enligt gällande lagstiftning.

Du har helt rätt. Han borde åka hem. Man lämnar inte sin fru ensam med tre barn så här lång tid, och särskilt inte på en plats som Gaza. Just nu är det oroligt i regionen i tillägg till hur utsatta kvinnorna är där i övrigt. Det handlar om en man som sänder i väg sin dotter till Sverige och bryr sig om hennes död, men han var likgiltig inför hennes liv när hon levde.

För denne man är fru och barn tingeltangel, ägodelar som han disponerar och en av ägodelarna var den lilla flickan, Yara.

I belysning av att frun är så känslig att hon ska skonas om alla detaljer om Yaras död, blir det absurt att hon får vara ensam i flera månader med tre barn i en krigszon.

Att biopappa skulle kunna åka till Gaza är uteslutet. Det går inte att komma in i Gaza och nu är det för första gången i den här tråden relevant om att tala om "regn av bomber". Det här ser ut att bli värre 2012 och någon vapenvila finns inte i sikte.

Hur skulle han komma in ens om han ville? Familjen tillhör Fatah och är knappast inblandade men möjligheterna att ta sig ut eller in lär vara obefintliga. Jag skulle nog vilja påstå att NU har faktiskt biofamiljen asylskäl.

Mamman är inte ensam i den bemärkelse vi tänker även om hon liksom resten av befolkningen är i fara. I vissa kritiska lägen är kollektiva samhällen att föredra.
Citera
2014-07-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Att biopappa skulle kunna åka till Gaza är uteslutet. Det går inte att komma in i Gaza och nu är det för första gången i den här tråden relevant om att tala om "regn av bomber". Det här ser ut att bli värre 2012 och någon vapenvila finns inte i sikte.

Hur skulle han komma in ens om han ville? Familjen tillhör Fatah och är knappast inblandade men möjligheterna att ta sig ut eller in lär vara obefintliga. Jag skulle nog vilja påstå att NU har faktiskt biofamiljen asylskäl.

Mamman är inte ensam i den bemärkelse vi tänker även om hon liksom resten av befolkningen är i fara. I vissa kritiska lägen är kollektiva samhällen att föredra.
Det borde vara lättare för 1 person att ta sig in i Gaza,än att få ut mamman o 3 barn därifrån..........denna man kommer att kosta oss skattebetalare mängder......vad kostar 2 pers på kåken vad kostar sen deras två söner????
Citera
2014-07-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Det borde vara lättare för 1 person att ta sig in i Gaza,än att få ut mamman o 3 barn därifrån..........denna man kommer att kosta oss skattebetalare mängder......vad kostar 2 pers på kåken vad kostar sen deras två söner????

Just sönerna lär väl inte kosta så mycket? Men att A och R överhuvudtaget lyckades med sin ansökning utifrån hedersvåld (om det stämmer) när hennes egen släkt fanns i Sverige är desto märkligare. Och det paret lär väl kosta i alla upptänkliga bemärkelser.

Att ta sig in eller ut ur Gaza nu lär vara mission impossible. Och tyvärr lär väl Hamas gå stärkta ur det här i relation till Fatah. Så det är möjligt att biofamiljen har asylskäl utifrån det. Ca en vecka pågick flygattackerna 2012 om jag minns rätt.
Citera
2014-07-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Varför skulle det vara riskabelt att ta buss eller taxi om man stulit några locktänger? De är inte så stora.

Jag tänker då inte på själva leveransen - locktången, mer på leverantören
Om Rami tar emot "beställningar" så kan det bli ett fasligt åkande i taxi.
Förr eller senare kommer någon att vilja ta reda på varför han åker så mycket taxi.
Citera
2014-07-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Just sönerna lär väl inte kosta så mycket? Men att A och R överhuvudtaget lyckades med sin ansökning utifrån hedersvåld (om det stämmer) när hennes egen släkt fanns i Sverige är desto märkligare. Och det paret lär väl kosta i alla upptänkliga bemärkelser.

Att ta sig in eller ut ur Gaza nu lär vara mission impossible. Och tyvärr lär väl Hamas gå stärkta ur det här i relation till Fatah. Så det är möjligt att biofamiljen har asylskäl utifrån det. Ca en vecka pågick flygattackerna 2012 om jag minns rätt.

Min uppfattning om denna klan och deras inflyttning till Sverige, visar på det förfall vi har inom olika myndigheter.

Det enda rimliga är att pappan får drälla hos släktingar tills det blir vapenvila mellan Gaza och Israel, vilket det kommer bli snarare förr än senare. Det suger att betala skatt!

Men min förhoppning är att han återförenas med sin familj i Gaza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in