Citat:
Ursprungligen postat av
Opp.inion
Även jag är intresserad av detta spår. För mig är "Erik" det mest märkliga i hela den här incidenten.
Jag är övertygad om att det varit minst en undervattensfarkost på fel sida gränsen, att FM har mycket mer bevis än de gått ut med (med all rätt) och att de nog vet vilken nationalitet som kränkt även om de inte har 100 %-iga bevis så vet det...
"Erik" är dock ett "bevis/vittne" vi fått "se" men som känns väldigt oäkta. Sorry för alla citattecken men det måste bli det runt den historien. Utöver de obesvarade frågor som redan ställt om Erik-historien: varför har inte de som påstod att bilden tagits på deras fastighet men inte av dem kommit fram mer och varför har inte Aftonbladet (för det var väl de som gjorde intervjun med Erik) grävt mer i detta påstående?
Kan det vara så enkelt att Försvarsmakten(FRA) uppsnappade en nödsignal och efterföljande nödsändning, pejlade platsen på metern när, dirigerade ut observatörer över ytan och man fick napp, farkosten fotograferades, man hade bevis men ville inte avslöja hur man arbetar, hur exakta positioner man kan snappa upp och att man satte in ytövervakning. För att tillgodose allmänhetens krav på bevis visade man upp
civila Erik som observatören, i själva verket är han anställd av Försvarsmakten eller en sidoorganisation?
Gör inte Erik till ett bevis för budgetubåtar, tänk lite innan du harplar ur dig en massa skit, det säger mer om dig än om Erik.