Citat:
Ursprungligen postat av
Saccard
Fast det är det ju aldrig. Det är ju en självklarhet. Även jag är försiktig med socker rent generellt (jag äter inget godis, dricker ingen läsk osv) men likväl drar jag en 20-25 starköl i veckan. Nånstans måste man ju spara in om man ska kunna unna sig att dricka ett par pils...
Jag upplevde faktiskt JÖS som en jävla gnälleröv under Edwards serie. Det var lite som att JÖS lite nedlåtande betraktade Edward som sin underdånige adept. Men visst, som du säger... Är man 70+ eller till och med 80+ så känns det som att det kvittar om man framlever sina sista år med dagligt supande.
Det gläder mig att du vet hur man prioriterar. Om man gillar ren sprit kan man byta ut en och annan öl och därmed lägga sig på plus-sidan.
Mitt betyg som "sköning" baserade sig enbart på minnet av att han vid ett enda tillfälle började grymta för att morgonsupen dröjde några minuter mer än vanligt, så du kan säkert ha rätt här.
Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Där ser man, hade för mig att han dött för flera år sedan. Men han var i vart fall sjuk när serien spelades in
En sjukdom skulle ju kunna förvandla vem som helst till en gnälleröv också.
Brillorna! Samma som för 35 år sedan? Jag har velat fram och tillbaka. Har bestämt mig nu. Toppbetyg!
Håller med om att Edwards matlagning är sekundär, men jag gillar att han har någonting att göra när han berättar sina historier.