2014-11-18, 22:37
Medlem
Det är ju utan tvekan sveriges skönaste lirare!
Citera
2014-11-19, 00:25
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffepill
Diabetes + fetma + röka&dricka + stress = en snabb åderförkalkning som förr eller senare leder till propp,hjärtsvikt eller diabeteskoma.

Jag tycker grisen har grymtat klart och ska vara med till jul, dock på bordet, inte vid.

Varför är du så hemsk som människa? Blom har inte gjort något ont, hoppas han får många goda år framöver!

På skvallersidan: Blom är långt ut på högersidan politiskt.
Citera
2014-11-19, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Varför är du så hemsk som människa? Blom har inte gjort något ont, hoppas han får många goda år framöver!
Precis. Jag hoppas Blom får leva och sprida glädje och kunskap även framledes.

Citat:
På skvallersidan: Blom är långt ut på högersidan politiskt.
Ytterligare ett skäl att gilla honom. En svensk kändis som inte är PK-rödgrön. Blom håller sig dock inom sjuklövern, nånstans mellan gammalmoderat och KD är var man hittar honom politiskt.
Citera
2014-11-19, 08:45
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Det får vi verkligen hoppas på!

Skönt med personer som sticker ut hakan, även om jag personligen inte riktigt delar hans åsikter kring t.ex gymnastik i skolan. Men han måste nog fanimig börja gå ner i vikt riktigt snart - och det rejält, annars är risken stor att han avlider i någon fetmarelaterad åkomma inom en inte alltför avlägsen framtid.
Citera
2014-11-19, 16:03
Medlem
Isnatts avatar
Jag gillar Edward eftersom jag kan gilla människor 'som är som dom är' och inte ängsligt anpassar sig efter vad som gäller för idag, oavsett vad.

Jag var för några år sedan till läkaren då jag hade lite stressrelaterade grejer, och vi pratade om min vikt och hur mycket jag drack. Läkaren sa att jag kunde fortsätta dricka som jag gjorde då nöjet och det sociala umgänget alkoholen gav mig gjorde mig väl, det var jag inte beredd på
Förmodligen hade läkaren träffat en del människor som satt hemma och tryckte och helt saknade socialt liv och mådde skit av det och mulade antidepressiva, kanske är det då bättre att vara lite jovialisk och 'må bra' och vara glad i sinnet.

Såklart är det bättre att både må bra och vara slankare (vilket även läkaren tyckte), men..
Citera
2014-11-19, 16:20
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag gillar Edward eftersom jag kan gilla människor 'som är som dom är' och inte ängsligt anpassar sig efter vad som gäller för idag, oavsett vad.

Jag var för några år sedan till läkaren då jag hade lite stressrelaterade grejer, och vi pratade om min vikt och hur mycket jag drack. Läkaren sa att jag kunde fortsätta dricka som jag gjorde då nöjet och det sociala umgänget alkoholen gav mig gjorde mig väl, det var jag inte beredd på
Förmodligen hade läkaren träffat en del människor som satt hemma och tryckte och helt saknade socialt liv och mådde skit av det och mulade antidepressiva, kanske är det då bättre att vara lite jovialisk och 'må bra' och vara glad i sinnet.

Såklart är det bättre att både må bra och vara slankare (vilket även läkaren tyckte), men..

Edward Blom var ju smällfet för 4-5 år sedan, men i dagsläget får han ju Leif GW Persson att framstå som en tanig j-a sticka... Jovialisk är ju en sak men det ska ju helst inte gå till överdrift heller, kroppens organ slits ju hårt om man knallar omkring med över 100 kg rent fett. En sån snubbe skulle ju kunna värma upp en mindre medelsvensk stad hela hösten vid en kremering...
Citera
2014-11-20, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Edward Blom var ju smällfet för 4-5 år sedan, men i dagsläget får han ju Leif GW Persson att framstå som en tanig j-a sticka... Jovialisk är ju en sak men det ska ju helst inte gå till överdrift heller, kroppens organ slits ju hårt om man knallar omkring med över 100 kg rent fett. En sån snubbe skulle ju kunna värma upp en mindre medelsvensk stad hela hösten vid en kremering...
Jo, jag håller med och det är lite oroande. Jag fick upp ögonen för Edward för 4-5 år sedan i och med hans "Mellan skål och vägg..." och redan då var han riktigt kraftig. Han har lagt på sig rejält sedan dess och det oroar mig eftersom jag vill kunna njuta av Edwards utläggningar och anekdoter i många år till. Jag vill inte mötas av Flashbacktråden "Edward Blom död" en morgon när jag precis satt mig med kaffet för att skrolla igenom nattens händelser. Tyvärr är det ju åt det hållet som utvecklingen lutar med tanke på att han för ett par år sedan lyckades utveckla diabetes men inte märkbart har anpassat sig efter sjukdomen. Tvärtom dyker det upp bilder på sena grilltallrikar och rejäla groggar titt som tätt i Facebookflödet och visst ska man kunna unna sig mat och fylla men inte så mycket och inte så ofta.

Han verkar dessutom ha haft en förfettande inverkan på sin hustru också, vilket ju är ett bevis i sig. I samband med att jag började hålla ett öga på hans arbete så hade han ihop det med ett fruntimmer med ett namn som började på C, men det verkar ha runnit ut i sanden och sen var han ensam ett tag. Relationen med Gunilla är säkert inte mer än tre år gammal och hon har lagt ut rejält på den korta tiden. Då ska man ha i minne att hon säkert inte är en sådan gourmand som Edward, hennes övervikt är nog snarare av typen passiv fetma orsakad av att hon bor och lever med Edward och äter samma typ av mat. Han däremot, han njuter och frossar på ett helt annat sätt och det förklarar hans enorma viktuppgång senaste 3-4 åren.
Citera
2014-11-20, 12:38
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Väl skrivet, skulle kunna skriva under på allt ovanstående. Även jag har tänkt och noterat storleken på hans fru, det är en del kalorier som slinker ned i det hemmet... Jag var ju inne tidigare i tråden på att de nog har svårt att ha ett sexliv med sina obesa kroppar, speciellt han då förstås.

Man kan enkelt säga att slutar han inte inom VÄLDIGT kort med sina grava frosserier (läs: svullande) så kommer han att trilla av pinn tämligen omgående.

Jan-Öjvind Swahn? Winston Churchill? De stora (sic!) bonviveurerna undkommer dödens käftar i det längsta!

Allvarligt: självfallet har du rätt, in pure statistical terms. Dessutom antar jag, är ingen medicinare, att hans svullande och tilltagande fetma är till förfång för hans testo-produktion och bidrar till att göra falsetten än mer enerverande, vilket är synd, för en kul filur annars.

Någon som vet om det är någon Blomproduktion på g? (på burken alltså)
Citera
2014-11-20, 13:49
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jo, jag håller med och det är lite oroande. Jag fick upp ögonen för Edward för 4-5 år sedan i och med hans "Mellan skål och vägg..." och redan då var han riktigt kraftig. Han har lagt på sig rejält sedan dess och det oroar mig eftersom jag vill kunna njuta av Edwards utläggningar och anekdoter i många år till. Jag vill inte mötas av Flashbacktråden "Edward Blom död" en morgon när jag precis satt mig med kaffet för att skrolla igenom nattens händelser. Tyvärr är det ju åt det hållet som utvecklingen lutar med tanke på att han för ett par år sedan lyckades utveckla diabetes men inte märkbart har anpassat sig efter sjukdomen. Tvärtom dyker det upp bilder på sena grilltallrikar och rejäla groggar titt som tätt i Facebookflödet och visst ska man kunna unna sig mat och fylla men inte så mycket och inte så ofta.

Han verkar dessutom ha haft en förfettande inverkan på sin hustru också, vilket ju är ett bevis i sig. I samband med att jag började hålla ett öga på hans arbete så hade han ihop det med ett fruntimmer med ett namn som började på C, men det verkar ha runnit ut i sanden och sen var han ensam ett tag. Relationen med Gunilla är säkert inte mer än tre år gammal och hon har lagt ut rejält på den korta tiden. Då ska man ha i minne att hon säkert inte är en sådan gourmand som Edward, hennes övervikt är nog snarare av typen passiv fetma orsakad av att hon bor och lever med Edward och äter samma typ av mat. Han däremot, han njuter och frossar på ett helt annat sätt och det förklarar hans enorma viktuppgång senaste 3-4 åren.

Vad hände med Bloms förra hustru? Har själv sett gourmander som hållits i stången tack vare sina makar. Hans förra fru verkade rätt slank, vad jag kunnat se, hon kanske kunde råda honom att ta bara en tårtbit eller så... Den nya hustrun är inte aktiv på samma sätt, som du mycket riktigt säger.

Verkar som att hans nyligen gjorda videos handlar väldigt mycket om att dricka baconwhiskey, laga baksmälleost och hur man gör nattmackor - nu kanske mer humor än seriös matlagning som det var förr. Är det för att parodiera sig själv?

Skulle verkligen behövas en fru som rycker tag i honom, med andra ord.
Citera
2014-11-20, 14:03
Avslutad
Citat:
Vad hände med Bloms förra hustru? Har själv sett gourmander som hållits i stången tack vare sina makar. Hans förra fru verkade rätt slank, vad jag kunnat se, hon kanske kunde råda honom att ta bara en tårtbit eller så... Den nya hustrun är inte aktiv på samma sätt, som du mycket riktigt säger.

Verkar som att hans nyligen gjorda videos handlar väldigt mycket om att dricka baconwhiskey, laga baksmälleost och hur man gör nattmackor - nu kanske mer humor än seriös matlagning som det var förr. Är det för att parodiera sig själv?

Skulle verkligen behövas en fru som rycker tag i honom, med andra ord.
Nej, han var inte gift med C. De dejtade bara, var jag har förstått. Jag har för mig att C hade barn från tidigare förhållande och verkade väl inte riktigt vara Edwards typ om man ska vara riktigt ärlig. Garanterat rolig som fan i sängen men helt i avsaknad av det kulturella intresse som Gunilla likväl har. Om det har funnits någon annan kvinna tidigare i Bloms liv (han var ju säkert 35+ när jag fick upp ögonen för honom) kan jag inte med bestämdhet säga men jag får (månne lite fördomsfullt) säga att jag inte tror att så varit fallet. Blom känns som en person med många kvinnliga bekanta men få riktiga flickvänner av den typ som man gnuggar slemhinnor tillsammans med.

Mjo, det har onekligen varit mycket lättlagade och fylleinspirerade saker på sistone. Nattmackor, pizzor, whiskeysmör och sånt. Kanske beror det på att makarna Blom lever ett kringflackande liv varvat med massor av arbete just för tillfället? Jag får för mig att det var lugnare dagar hemma i den tidigare ungkarlsbostaden när Edward jobbade på Centrum för Näringslivshistoria. Mer tid för storkok och långkok om kvällarna, det vill säga riktig mat?
Senast redigerad av Saccard 2014-11-20 kl. 14:18.
Citera
2014-11-20, 18:45
Medlem
Amors avatar
Edward går ju på diet sedan länge, han äter inte bröd, potatis, pasta, socker. Verkar vara någon form av GI-diet.

Dock dricker han mängder av öl, som väl innehåller mycket kolhydrater.
Citera
2014-11-21, 00:00
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Edward går ju på diet sedan länge, han äter inte bröd, potatis, pasta, socker. Verkar vara någon form av GI-diet.

Dock dricker han mängder av öl, som väl innehåller mycket kolhydrater.

Jo tack, förutom att öl innehåller relativt mycket socker så fungerar ett gram alkohol på i stort sett samma vis som ett gram socker om jag inte missminner mig.

När han partajade och lagade mat åt Jan-Öjvind Swahn kunde han ju byta ut sockret i desserter mot något sockerfritt sötningsmedel. Fyllan däremot var det icke aktuellt att kompromissa med.

Jan-Öjvind är förövrigt också en sköning som blev grinig på Edward om frukostdrinken inte levererades snabbt nog. Är man 80 plus så har man all rätt i världen att leva sina sista år som hel- eller halvalkoholiserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in