2014-11-21, 11:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag vet inte vad du får allting ifrån. Vad tyder på att de skulle vara intelligenta utom att de på ett normalt sätt skaffar sig kunskaper och erfarenheter? Är slagskämpar duktiga därför att de har erfarenhet av att slåss?

Främst det du själv skrev: och de utstuderade personer som regisserar stalking vet detta och mycket, mycket mer.
Att man vet väldigt väldigt mycket behöver förstås inte betyda att man är intelligent, det räcker väl med att de är väldigt erfarna och bildade. Men att de kan förutse era reaktioner och dupera folk så som ni beskriver (såväl TI's som stalkers) tyder på en väl utvecklad analytisk förmåga.

Citat:
Du vet att det finns många olika dokumenterade fall av förföljelse men har hakat upp dig på just uppgifter om det som kallas för Gang Stalking. Man kan nästan tro att du sätter likhetstecken mellan GS och "förföljelsemani utan yttre orsaker". Och då har du rätt per definition.

Låt oss säga att du är en person som gillar att vinna dispyter och att smussla undan pusselbitar. Men även som sådan framstår du som ganska ohederlig. I stället för att diskutera enskilda GS-företeelsers existens så generaliserar du och försöker förlöjliga alla som utger sig för att vara utsatta för organiserad förföljelse. Ungefär som att alla uppgifter om GS är absurda därför att det någonstans på denna jord finns en person som har uttryckt en till synes orimlig uppgift.

När jag har försökt diskutera enskilda GS-företeelser (som du skriver) så har ni anklagat mig för att inte diskutera helheten av gangstalking, nu när jag försöker diskutera helheten beskylls jag för att inte diskutera de enskilda delarna... Man får NÄSTAN känslan att ni inte vill diskutera detta alls...

Citat:
Åtminstone indirekt, så skyddar du ljusskygga personer som försöker skada människor genom systematisk förföljelse.
Fast det förutsätter ju att det finns sådana personer/organisationer, vilket jag som du kanske har förstått, inte tror.
2014-11-21, 11:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu vet jag inte om du står för just detta inlägg eftersom du har en tendens att slingra dig, men du säger dig ifrågasätta att människor ska få diskutera sina erfarenheter utan att bli motsagda av skeptiker som tjatar om diagnoser och bevis.

Vad har du för belägg för att TI är våldsbenägna? Eller, som du t.o.m. antyder, att TI som skriver om GS skulle bli mer våldsbenägna om de inte ifrågasattes av av dig och dina likasinnade?

Kan det vara så illa att skeptikerrörelsen i sig är en lätt form av GS? Och att ni är samma andas barn med likformighet på dagordningen? Det skulle förklara dina vanföreställningar att offren skulle vara imponerade av plågoandarna.

Läs inlägget jag kommenterade så har du belägg för våldsamma tendenser hos påstådda TI's. Det är inte svårare än så.
Angående skeptikerrörelsen kan jag inte svara eftersom jag själv inte ingår i någon organiserad rörelse utöver en ridklubb - och där stalkar vi ingen vad jag vet.
2014-11-21, 11:56
Medlem
swimp78s avatar
Paranoida människor tillhör väl den typ av mentalsjuka som oftast begår våldsbrott riktade mot andra. Det ligger ju i sjukdomens natur. Inbillar man sig vara hotad och antastad, och att folk är ute efter en, jagar en, vill tränga sig in i ens hem, förgifta en osv så är det klart att de med dessa vanföreställningar kan hänfalla till våld.
2014-11-21, 11:59
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemi77
hittepå eller inte hittepå....jag vet vad som hänt mig....dessa krafter startar en liten liten låga som man häller bensin på själv och såfort man känner sig lagom tillfreds så är dom på igen........nästa gång skjuter jag,,,,,
Frågan är varifrån dessa paranoida misstankar kommer och vilka som tjänar på dem. För snart 45 år sedan hittade frimurare och Jehovas Vittnen i mitt grannskap på -fast av helt skilda anledningar!- att jag som nyinflyttad från västkusten skulle vara våldsbenägen eller bedräglig på något vis.
Detta kom till polisens och socialtjänstens kännedom och jag fick många underliga frågor jag aldrig förstod att besvara riktigt. När sedan Säpo och psykförsvaret sammanställde frågorna blev jag tydligen klassad som anlagsbärare av bristande socialt omdöme eller empati som jag för närvarande bara var smart nog att kunna dölja. När som helst skulle man då kunna förvänta sig vad som helst från mig särskilt om jag visade mig vänlig....
Någon mer ursprunglig anledning till att sedan stalka hela min familj har jag ännu inte kunnat komma på.
2014-11-21, 12:50
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du har aldrig funderat på om det är du som är "en annan sorts människor"?
Och det kanske du som har lite problem med demoner?
Det är väl ganska uppenbart att vi på ett ytligt sätt menar samma sak som dig, att de stalkade är en sorts människor och att stalkers är en annan sorts människor? Och självklart är det vi som upplever demonerna som problem.

Man kan vända på frågeställningen. Hur många psykiskt sjuka människor har blivit det genom att de faktiskt har varit förföljda på det ena eller det andra sättet? Många som mobbas rättar sig automatiskt och blir hellre en mer eller mindre aktiv del av mobben, men de som inte gör det blir utsatta för en långvarig och nedbrytande process. Mörkertalen kan vara mycket stora.

Ni som aldrig blir mobbade, på vilket sätt skiljer ni er på anser ni. För ni måste ändå ha observerat mobbing i det verkliga livet och kunnat bilda er en uppfattning.
2014-11-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Främst det du själv skrev: och de utstuderade personer som regisserar stalking vet detta och mycket, mycket mer.
Att man vet väldigt väldigt mycket behöver förstås inte betyda att man är intelligent, det räcker väl med att de är väldigt erfarna och bildade. Men att de kan förutse era reaktioner och dupera folk så som ni beskriver (såväl TI's som stalkers) tyder på en väl utvecklad analytisk förmåga.

När jag har försökt diskutera enskilda GS-företeelser (som du skriver) så har ni anklagat mig för att inte diskutera helheten av gangstalking, nu när jag försöker diskutera helheten beskylls jag för att inte diskutera de enskilda delarna... Man får NÄSTAN känslan att ni inte vill diskutera detta alls...

Fast det förutsätter ju att det finns sådana personer/organisationer, vilket jag som du kanske har förstått, inte tror.

Sofistikerad programvara sköter analyserna.....försök att förstå att de som jobbar Me detta inte är speciella, mer än att de har läggningen att sitta i åratal och plåga helt oskyldiga människor!!!!
2014-11-21, 15:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Sofistikerad programvara sköter analyserna.....försök att förstå att de som jobbar Me detta inte är speciella, mer än att de har läggningen att sitta i åratal och plåga helt oskyldiga människor!!!!

Hur kan sofistikerad mjukvara analysera olika individers reaktioner? Har berörda TI's inopererade receptorer/sändare i hjärnan som kan analyseras eller hur menar du?

Om vi tänker lite bakåt i tiden - hur gjorde man då? När rosalotus var liten t.ex. (hon anser sig gangstalkad sedan barndomen om jag inte har fel), fanns dessa avancerade datorer/programvara redan då?
2014-11-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur kan sofistikerad mjukvara analysera olika individers reaktioner? Har berörda TI's inopererade receptorer/sändare i hjärnan som kan analyseras eller hur menar du?

Om vi tänker lite bakåt i tiden - hur gjorde man då? När rosalotus var liten t.ex. (hon anser sig gangstalkad sedan barndomen om jag inte har fel), fanns dessa avancerade datorer/programvara redan då?

Jadu.....inte ens jag som offer kan förklara hur denna teknik fungerar, men så mycket kan jag säga att quantumdatorerna plus programvaran är oerhört sofistikerad.. ...dom kan lura upp vem som helst på hatthyllan! Och de som jobbar Me detta är vanliga sskr med nån 3dagars datakurs.....
2014-11-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Jadu.....inte ens jag som offer kan förklara hur denna teknik fungerar, men så mycket kan jag säga att quantumdatorerna plus programvaran är oerhört sofistikerad.. ...dom kan lura upp vem som helst på hatthyllan! Och de som jobbar Me detta är vanliga sskr med nån 3dagars datakurs.....

Va en snubbe igår ja läste som påstod att "de" kunnat inducera tankar o dyl via elen....nått system som han kallade Lilly wave...låter till viss del sannolikt, men är nog inte hela förklaringen....ja va inte sinnessjuk men ja blir nog tamejfan....
2014-11-21, 17:13
Medlem
Jag tror alla som läser tråden kan avgöra vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Varje plats där man diskuterar GS kommer bestå av ett fåtal som är utsatta på riktigt som berättar sin historia, flertalet psykotiska och schizofrena som ansluter och får utlopp för sitt sjukdomstillstånd och massor av troll som skriver galna saker eller ska förlöjliga allting. Detta gör att det blir svårt att nå ut med informationen om att detta händer på riktigt, här i Sverige.

Hittade lite information som visar att SÄPO använt rena STASI metoder mot en oskyldig person i 20 år här i vårt land:

"Säpo hade i tjugo år intresserat sig för honom. Allt intensivare men föga diskret spanat på honom. Något han själv upptäckt och flera gånger öppet konfronterat sina föga osynliga skuggor.
Misstankarna trappades upp allteftersom byborna på hemorten Morjärv retade sig på och spred illvilliga rykten om Eriksson. "

"Över medmänniskors illvilja och avund, att mobben aldrig är långt borta när man misstänker att någon försöker sätta sig över Jantelagen och tro han är något extra"

"Wolf Biermann sa en gång: Den du minst misstänker, där har du din rapportör. "

"Morjärvmannen omgavs av välbekanta bybor som hemligen höll ett vakande öga på honom, ”sagesmän” som Säpo benämnde dem. Även konsumföreståndare och postmästare var mer än villiga hjälpa till att sätta dit Eriksson. ”Inofficiella medarbetare”, som dylika figurer kallades av Stasi."

http://www.gd.se/kultur/bocker/din-granne-ser-dig-1

Hittade en annan artikel om det med:

"Åklagaren kunde inte binda Sanfrid Eriksson vid något brott, vare sig för att ha spionerat åt främmande makt eller för att ha inhämtat försvarshemligheter för egen del, och de sönderfallande anklagelserna visade sig bottna i en smet av rysskräck, byskvaller och en god portion missriktat skämtlynne."

"Nu har Sanfrid Erikssons änka, Karin Eriksson, skrivit en bok om de trakasserier som Säpo utsatte honom för, och som fick konsekvenser för hela familjen."

- Han var ju förföljd en tredjedel av sitt vuxna liv så det var ingen trevlig historia vi gick igenom, säger hon.

Sanfrid Eriksson, bördig från Hedensbyn utanför Överkalix, bosatt i Morjärv, var en oförvitlig medborgare, anställd som intervjuare vid Statistiska centralbyrån, men han hade obegripligt många sedlar i börsen och tyckte dessutom om att se sig om i världen och efter att ha besökt Sovjetunionen
i slutet av 50-talet fick han Säpos ögon på sig.
Polismän kom till byn och förhörde sig om den misstänkte spionens förehavanden vilket startade en hämningslös rykteskarusell i bygden.

Sanfrid Eriksson märkte ju av poliserna som skuggade honom men när han konfronterade dem sprang de till skogs eller beskyllde honom för förföljelsemani.

Hämningslöst byskvaller
Karin Eriksson minns dagen då hennes make blev gripen. Hon arbetade som lärare i Råneå och när hon skulle fara hem stod hon och skrapade rutorna på bilen.

- När jag vänder mig om står där två män i rock och hatt. En av poliserna som var lång och jag har för mig att han hette Westerberg, han tog min hand och höll den rakt opp så här, jag vet inte om det var avsiktligt att han hade lärt sig pedagogiken när han skulle tala om det för mig. "Din man är anhållen för landsförräderi. Vad säger du om det", sade han väldigt skarpt. Ja, nog vill jag bara skratta åt det, sade jag.

Tidningarna föreställde sig inte ogärna att de hade med en ny Wennerström att göra och beskrev familjen Erikssons villa som en spioncentral. Lokalbefolkningen frågades ut och hämningslöst byskvaller hamnade på nyhetsplats - till någon hade han påstått att han smugglat diamanter
i bensintanken från Moskva, andra var övertygade om att han försålde knark.

Ganska snart stod det klart att Säpo bitit sig i tummen, att det inte fanns någon grund för anklagelserna över huvud taget. Sanfrid Eriksson frikändes och efteråt prickades praktiskt taget varenda tidning som rapporterat om fallet.

- Jag grät när jag läste vissa passager, när jag insåg hur illa Sanfrid och familjen har behandlats. Nog har jag anat hur Säpo arbetade, men när jag såg det svart på vitt blev jag mycket upprörd. Materialet är mycket dissekerande och nedvärderande. Och genom att det hemliga materialet är mycket privat, och jag har svarat på detta, har boken blivit mycket självutlämnande, vilket jag har brottats med. Saker som jag helst har velat hålla för mig själv har jag tvingats gå ut med, eftersom det tas upp i det hemligstämplade materialet. Vi har helt enkelt varit tvingade att skriva en bok så att allt blir nyanserat och korrekt.

Nu hoppas hon att boken ska få folk att inse att Sverige haft en mörk historia, att Säpo använt sig av rena "Stasimetoder".

- Det är viktigt att blotta rättsövergreppen. Kanske kan då de grövsta felstegen undvikas i framtiden.

http://www.kuriren.nu/inc/print/default.aspx?name=Skriv+ut&articleid=5986152
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13624104.ab?teaser=true

Tar gärna emot tips om fler berättelser av människor som blivit övervakade av SÄPO men varit oskyldiga. Flertalet gånger har jag sett människor som påminner om agenter.
2014-11-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Jag tror alla som läser tråden kan avgöra vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Varje plats där man diskuterar GS kommer bestå av ett fåtal som är utsatta på riktigt som berättar sin historia, flertalet psykotiska och schizofrena som ansluter och får utlopp för sitt sjukdomstillstånd och massor av troll som skriver galna saker eller ska förlöjliga allting. Detta gör att det blir svårt att nå ut med informationen om att detta händer på riktigt, här i Sverige.

Hittade lite information som visar att SÄPO använt rena STASI metoder mot en oskyldig person i 20 år här i vårt land:

"Säpo hade i tjugo år intresserat sig för honom. Allt intensivare men föga diskret spanat på honom. Något han själv upptäckt och flera gånger öppet konfronterat sina föga osynliga skuggor.
Misstankarna trappades upp allteftersom byborna på hemorten Morjärv retade sig på och spred illvilliga rykten om Eriksson. "

"Över medmänniskors illvilja och avund, att mobben aldrig är långt borta när man misstänker att någon försöker sätta sig över Jantelagen och tro han är något extra"

"Wolf Biermann sa en gång: Den du minst misstänker, där har du din rapportör. "

"Morjärvmannen omgavs av välbekanta bybor som hemligen höll ett vakande öga på honom, ”sagesmän” som Säpo benämnde dem. Även konsumföreståndare och postmästare var mer än villiga hjälpa till att sätta dit Eriksson. ”Inofficiella medarbetare”, som dylika figurer kallades av Stasi."

http://www.gd.se/kultur/bocker/din-granne-ser-dig-1

Hittade en annan artikel om det med:

"Åklagaren kunde inte binda Sanfrid Eriksson vid något brott, vare sig för att ha spionerat åt främmande makt eller för att ha inhämtat försvarshemligheter för egen del, och de sönderfallande anklagelserna visade sig bottna i en smet av rysskräck, byskvaller och en god portion missriktat skämtlynne."

"Nu har Sanfrid Erikssons änka, Karin Eriksson, skrivit en bok om de trakasserier som Säpo utsatte honom för, och som fick konsekvenser för hela familjen."

- Han var ju förföljd en tredjedel av sitt vuxna liv så det var ingen trevlig historia vi gick igenom, säger hon.

Sanfrid Eriksson, bördig från Hedensbyn utanför Överkalix, bosatt i Morjärv, var en oförvitlig medborgare, anställd som intervjuare vid Statistiska centralbyrån, men han hade obegripligt många sedlar i börsen och tyckte dessutom om att se sig om i världen och efter att ha besökt Sovjetunionen
i slutet av 50-talet fick han Säpos ögon på sig.
Polismän kom till byn och förhörde sig om den misstänkte spionens förehavanden vilket startade en hämningslös rykteskarusell i bygden.

Sanfrid Eriksson märkte ju av poliserna som skuggade honom men när han konfronterade dem sprang de till skogs eller beskyllde honom för förföljelsemani.

Hämningslöst byskvaller
Karin Eriksson minns dagen då hennes make blev gripen. Hon arbetade som lärare i Råneå och när hon skulle fara hem stod hon och skrapade rutorna på bilen.

- När jag vänder mig om står där två män i rock och hatt. En av poliserna som var lång och jag har för mig att han hette Westerberg, han tog min hand och höll den rakt opp så här, jag vet inte om det var avsiktligt att han hade lärt sig pedagogiken när han skulle tala om det för mig. "Din man är anhållen för landsförräderi. Vad säger du om det", sade han väldigt skarpt. Ja, nog vill jag bara skratta åt det, sade jag.

Tidningarna föreställde sig inte ogärna att de hade med en ny Wennerström att göra och beskrev familjen Erikssons villa som en spioncentral. Lokalbefolkningen frågades ut och hämningslöst byskvaller hamnade på nyhetsplats - till någon hade han påstått att han smugglat diamanter
i bensintanken från Moskva, andra var övertygade om att han försålde knark.

Ganska snart stod det klart att Säpo bitit sig i tummen, att det inte fanns någon grund för anklagelserna över huvud taget. Sanfrid Eriksson frikändes och efteråt prickades praktiskt taget varenda tidning som rapporterat om fallet.

- Jag grät när jag läste vissa passager, när jag insåg hur illa Sanfrid och familjen har behandlats. Nog har jag anat hur Säpo arbetade, men när jag såg det svart på vitt blev jag mycket upprörd. Materialet är mycket dissekerande och nedvärderande. Och genom att det hemliga materialet är mycket privat, och jag har svarat på detta, har boken blivit mycket självutlämnande, vilket jag har brottats med. Saker som jag helst har velat hålla för mig själv har jag tvingats gå ut med, eftersom det tas upp i det hemligstämplade materialet. Vi har helt enkelt varit tvingade att skriva en bok så att allt blir nyanserat och korrekt.

Nu hoppas hon att boken ska få folk att inse att Sverige haft en mörk historia, att Säpo använt sig av rena "Stasimetoder".

- Det är viktigt att blotta rättsövergreppen. Kanske kan då de grövsta felstegen undvikas i framtiden.

http://www.kuriren.nu/inc/print/default.aspx?name=Skriv+ut&articleid=5986152
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13624104.ab?teaser=true

Tar gärna emot tips om fler berättelser av människor som blivit övervakade av SÄPO men varit oskyldiga. Flertalet gånger har jag sett människor
som påminner om agenter.

Ja kan köpa att vi tis är utsatta för olika instanser......nää, jag vet att vi är jagade av olika instanser och det beroende av olika historisk bakgrund, och kanske intellekt....hehe, där dissa jag just mig själv för personligen känns de mina som en bunt simpla människor med en önskan om att vara nått de aldrig kan bli.....
Senast redigerad av Jarrou 2014-11-21 kl. 18:41.
2014-11-21, 18:41
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroluck
Om det bara stod folk i korsningar och räknade bilar skulle nog inga TIs känna sig stalkade.
Det är betydligt mycket grövre kränkningar som ni har beskrivit i tråden. [...]
Jag försökte med ett exempel beskriva hur man kan bli lurad till att utföra ett GS-jobb. Ett annat kan var att du får låna nycklarna till en röd bil för att hämta någon vid ett ställe som ligger nära en TI.

Citat:
[...] Vad är det för folk som kan stalka och hålla tyst om det?
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
De är förvånansvärt vanliga människor som låter sig utnyttjas för stalking har jag kommit på. Ingen är i grunden elak utan mest är det fråga om någon sorts förvirrad självkänsla som man så aningslöst vill överföra på andra. [...]
Återigen så går det att förklara med Milgrams experiment.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3D4b7YFtiE5EA

Att se upp till någon med auktoritet är alltför vanligt och det missbrukas också av individer som lurar till sig information genom tex. telefonsamtal.

Citat:
Att övervakningssamhället redan är här kan jag hålla med om. Att jag, som aktivt och offentligt
bekämpar det sedan många år, inte har blivit stalkad är väl du ren tur?
Att inte Per Ström eller Jon Karlung blivit stalkade ännu låter lite märkligt.

Jag har följt Jon Karlungs handlingar under en tid och insett att han är en riktig plåga för Säpo.

Ett av hans senaste uttalanden handlar om rysslands uteblivna besök i hans serverhall.
Citat:
Bahnhof stoppar ryskt studiebesök i serverhall
Publicerad 2014-11-10 14:28

En rysk delegation med 50 högt uppsatta nyckelpersoner inom IT skulle ha besökt internetoperatören Bahnhof nu i veckan för att studera serverhallar och värmeåtervinning i Stockholm.

Men Bahnhof avblåser besöket med anledning av förnyad rysk aggression kring Östersjön och i Ukraina.

– Vi vill inte ge Ryssland tillgång till den här teknologin, säger Jon Karlung, vd, Bahnhof.

Läs mer:
https://www.bahnhof.se/press/press-releases/2014/11/10/bahnhof-stoppar-ryskt-studiebesok-i-serverhall
Det handlar om en värmeväxlare som överför servrarnas spillvärme till att värma upp intilliggande fastigheter. Ryssarna ska bygga upp en egen molntjänst för att de vill inte använda tjänster från tex Amerika.

Det borde Karlung stödja eftersom det handlar om en ökad integritetsskydd för världen samt att det bidrar till en bättre miljö. En värmeväxlare är inte heller så invecklad teknik och ryssarna kan säkert göra samma utan att ha sett Bahnhofs lösning. Om inte ännu bättre med tanke på ryssarnas kunskaper inom raketmotorteknik.

Om man blandar in lite paranoidframkallande substanser (av den goda sorten) i artikeln så dyker en ny text upp mellan raderna. Det står då:
Säpo förbjöd Karlung att dela med sig av sin teknik och att han skulle skylla på Ukrainakrisen.
Kan det vara så?

Off Topic:
On Topic:

Ove har tidigare antytt att Nato ligger bakom och att Säpo är deras lilla knävovve som då kanske tillsammans med psykförsvaret försöker dämpa de kritiska rösterna som i längden kan krossa drömmen för en viss stat.
Kan GS vara en del av en mycket större plan som då handlar om Ryssland?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in